Permalänk

Razer db Problem!

Hejsan hoppsan...
Jag har köpte mig en Razer db mus i sommras som har fungerar perfekt tills nu.

Mitt problem är att min Razer verkar att glappa, Ibland svarar den och ibland inte, Ibland lyser den rött men inte optiken svara och ibland dör den helt. För att jag ska få den att funka igen så måste jag dra ut/in usb kontakten igen men det dröjer inte länge för att den dör igen. =(

Det är så himla irriterade att den bara slutar att fungerara och så...
Jag har känt vid kanterna vid usb sladden där uppe och där nere, Öppnat musen och letar efter fel men inte sett något med ögat.

Jag beställde den av gtek och jag tror att det ska vara ett års garanti men jag har ju tyvärr ej kvar kvittot. :/

Jaja, Men någon som vet hur man kan laga den eller är det bara att köpa en ny mus? Jag älskar min Razer (förutom när den ej kronglar) Lätt den goaste musen i mina händer.

Men man har ju kollat på en MX518 o Qpad...

Nu vill jag ha tips om jag kan löda i hop den, fixa den sj, Lämna in den osv.. Hjälp uppskattas mycket.

edit- Det kan vara USB anslutningen, efter lite läsning om flera som har samma problem. Men musen krånglar också på andra datorer med. same shit.

Permalänk

usb problem jag har samma jäkla problem med flera av mina usb prylar men det verkar som om det är något med själva moderkortet.

vad har du för moderkot och chipset?

Permalänk

Mobo

MSI K8N Neo 2fx Heter mitt mobo, usb 2.0m chipset hur ser jag det?
CPU: Amd 64 3000+, 1024mb Corsair minne.

Permalänk
Medlem

Re: Razer db Problem!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartfogel
Hejsan hoppsan...
Jag har köpte mig en Razer db mus i sommras som har fungerar perfekt tills nu.

Mitt problem är att min Razer verkar att glappa, Ibland svarar den och ibland inte, Ibland lyser den rött men inte optiken svara och ibland dör den helt. För att jag ska få den att funka igen så måste jag dra ut/in usb kontakten igen men det dröjer inte länge för att den dör igen. =(

Det är så himla irriterade att den bara slutar att fungerara och så...
Jag har känt vid kanterna vid usb sladden där uppe och där nere, Öppnat musen och letar efter fel men inte sett något med ögat.

Jag beställde den av gtek och jag tror att det ska vara ett års garanti men jag har ju tyvärr ej kvar kvittot. :/

Jaja, Men någon som vet hur man kan laga den eller är det bara att köpa en ny mus? Jag älskar min Razer (förutom när den ej kronglar) Lätt den goaste musen i mina händer.

Men man har ju kollat på en MX518 o Qpad...

Nu vill jag ha tips om jag kan löda i hop den, fixa den sj, Lämna in den osv.. Hjälp uppskattas mycket.

edit- Det kan vara USB anslutningen, efter lite läsning om flera som har samma problem. Men musen krånglar också på andra datorer med. same shit.

koppla den till ps2 istället och testa. Finns adapter för det. Jag vet att man har större hastighet på USB men det ingenting som man märker av.
Jag har en gamepad som jag kopplar till USB när den krånglar så drar jag bara ur den och startar om spelet så funkar den perfekt igen.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Re: Re: Razer db Problem!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
koppla den till ps2 istället och testa. Finns adapter för det. Jag vet att man har större hastighet på USB men det ingenting som man märker av.
Jag har en gamepad som jag kopplar till USB när den krånglar så drar jag bara ur den och startar om spelet så funkar den perfekt igen.

Tyvärr så funkar det ej att koppla min razer till en ps2 adapter: http://support.razerzone.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=vi...