Track IR hur mycket sämre fps

Permalänk

Track IR hur mycket sämre fps

hur mycket fps "försvinner" om man använder track IR?
ska kanske betställa en track ir 3 pro med vektorexpansion.

mitt system 2500+ (2004 mhz)
ti4800 128MB klockat till 650/330
1 GB ram

ligger på ungefär 35 fps nu

Permalänk

http://www.tech-pc.co.uk/trackir-1.php

Är det en sån du menar?

Vad har du 35fps i? Windows?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Re: Track IR hur mycket sämre fps

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultanhasek
hur mycket fps "försvinner" om man använder track IR?
ska kanske betställa en track ir 3 pro med vektorexpansion.

mitt system 2500+ (2004 mhz)
ti4800 128MB klockat till 650/330
1 GB ram

ligger på ungefär 35 fps nu

Det är som att fråga hur många fps som försvinner av en joystick. Vet du ens hur dom där funkar?

Permalänk
Medlem

35fps är väldigt lite.. Läs lite om mitt grafikkort jag har. Jag har 100fps i cs med det. Men tanke på det så måste du nog förstå att det är något galet med din dator. Är Opengl igång eller har du Software igång?

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk
Medlem

i vilket spel?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wheeliee
35fps är väldigt lite.. Läs lite om mitt grafikkort jag har. Jag har 100fps i cs med det. Men tanke på det så måste du nog förstå att det är något galet med din dator. Är Opengl igång eller har du Software igång?

Hur kan du säga att 35fps är lite når du inte vet i vilken aplikation eller spel det gäller? Är det 35fps i F.E.A.R med allt på max så är det ju jätte bra. Men hur som haver kan inte trådskaparen ge oss en länk på denna track ir 3 pro?

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk

Detta är en helt otroligt roligt tråd!
Mortifier666 tack för att du gjorde min dag

Varför tror jag precis som Wheeliee att det är CS det handlar om bara för att han frågar om FPS?

Som svar på frågan så kan jag säga att det beror på hur mycket cpu det där systemet drar. Börja med att läsa systemkravet för Track IR systemet. Klarar du det med marginal och har ok fps idag så är det säkert inget problem.

Permalänk

vilket rabalder!

Kom på att jag glömde skriva vilket spel när jag gick hemifrån.
det är FS2004
länk http://www.naturalpoint.com/trackir/02-products/product-Track...

+ vektorexpansion

http://www.naturalpoint.com/trackir/02-products/product-Vecto...

Permalänk
Medlem

aaahaaa... flight sim.. ingen aning faktiskt men 35 låter lite lågt.
lägg pengarna på ett nytt grafikkort först istället

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

vad exakt gör trackIR ?

Permalänk
Medlem

Taget från den officiella FS2004 sidan.:)

Citat:

The more times your screen (the frame) is redrawn each second, the smoother motion will appear, and the better the simulation will feel. You can monitor frame rate by pressing SHIFT+Z to cycle through and display Flight Simulator's coordinate data and the frame-rate counter in the upper left corner of the currently selected view window. Monitoring frame rate is the best way to assess the simulation's performance. There are no set rules, but most experienced pilots agree that a frame rate less than 10-15 frames per second makes it a little more difficult to fly. The faster the better.

TrackIR är en pryl som man tex kan styra vyn i ett spel med hjälp av huvudrörelser.
http://www.naturalpoint.com/trackir/02-products/product-how-T...

Permalänk

35 fps flyter väldigt bra i fligtsim....vill bara inte ner under 25

Permalänk

Men vad händer om någon ropar på en och man måste vrida på huvudet?
Kraschar man då eller?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

man "tittar" runt i cockpitten som jag har förstått.

Men maila till tillverkaren och hör med dem om det tror ned mycket på prestandan.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Det är väl en form av IR-kamera (lite som en vanlig webcam fast utan filtret)
så det är klart att den tar nog en hel del cpu-cykler.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jag har en track IR, använder den till IL2 och kan säga att prestandan inte försämras av den. Snarare kan jag säga att jag är glad att jag slipper använda musen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Testpilot

Blir det inte lite skumt att använda Track IR? man vrider liksom huvudet men måste ju fortfarande kolla på skärmen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Blir det inte lite skumt att använda Track IR? man vrider liksom huvudet men måste ju fortfarande kolla på skärmen.

Man vrider väl bara några centimeter?
För du vrider väl huvudet lite ifall du går från "start" upp till krysset på det här fönstret?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Man vrider väl bara några centimeter?
För du vrider väl huvudet lite ifall du går från "start" upp till krysset på det här fönstret?

Hur stor skärm har du?

btw, TrackIR är väldigt användbart i LFS

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
man "tittar" runt i cockpitten

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen

btw, TrackIR är väldigt användbart i LFS

Det hade jag gärna viljat testa! Måste ju vara riktigt skönt att ha kolla på var alla andra är och kunna kolla i backspegeln på höger sida (om man har ratten på vänster dvs..)

Permalänk
Hedersmedlem

Finns en mjukvaruvariant som funkar med vilken webcam som helst.
www.eyetwig.com
Vet iofs inte om det funkar i FS, testade själv i ett par FPS-spel, gick inget vidare.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

synd att skärmen inte hänger med runt när man snurrar runt huvet och har sig..

Visa signatur

avregistrera mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Hur stor skärm har du?

btw, TrackIR är väldigt användbart i LFS

19" TFT. Jag får migrän om jag ska läsa saker i kanter eller i hörn om jag sitter helt stilla med huvudet och bara rör ögonen.
Okej, ni med 14" CRT kanske kan titta rakt fram och vara fokuserade på hela skärmen men inte jag.

Sensorn reagerar på cm rörelser ifall man ställer in inställningen på det.
Det är ju som en mus.
Man behöver inte flytta musen över skrivbordet för att förflytta muspekaren samma längd.
I ett fps behöver man inte skicka musen i full fart mot väggen för att kunna snurra runt snabbt.

Det är bara att titta lite åt ett håll så vrider sig bilden på skärmen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur kallibrerar om till nollposition igen? Musen är det bara att lyfta in till mitten av mattan igen, men det måste vara svårare med huvudet (det sitter ju nästan fast som om det vore helgjutet).

Permalänk

Själv behöver jag aldrig flytta musen då jag har lärt mig att ställa in den från början.

EDIT: med flytta menar jag lyfta den.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Jag undrar hur kallibrerar om till nollposition igen? Musen är det bara att lyfta in till mitten av mattan igen, men det måste vara svårare med huvudet (det sitter ju nästan fast som om det vore helgjutet).

Det ter sig naturligt, prova får du se

mortifer666: Jag har en 19" CRT och jag flyttar faktiskt inte huvudet när jag tittar runt på skärmen. Jag har den å andra sidan 1 meter från ögonen

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Det ter sig naturligt, prova får du se

mortifer666: Jag har en 19" CRT och jag flyttar faktiskt inte huvudet när jag tittar runt på skärmen. Jag har den å andra sidan 1 meter från ögonen

Jag sitter en halvmeter ifrån när jag skriver och läser eller spelar spel. Ser jag film sitter jag längre bak.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

nu har min TIR 3 pro med vektorexpansion kommit! Den påverkar inte fps överhuvudtaget! Fattar inte hur jag kunde flyga utan den. Det var ju som att köra bil med stelopererad nacke! Ni som flyger, KÖP DEN!
Fick släpa hem polarna ikväll. Fick knappt flyga själv hehe.

--> http://www.naturalpoint.com/ <--

Permalänk
Medlem

lägg upp en film när du använder den.