Permalänk
Avstängd

mitt q-tek låter nog minst i datorn :D:D:D
eller min segate 250gb är ganska tyst också

Permalänk
Medlem

Just nu är det faktiskt min kylning.

Har 2st 120mm Nexus som körs i ca 600RPM. Dessa överröstas av 2st Samsung Spinpoint P120 hårddiskar.

Utöver detta finns inget i mitt chassi som ger ifrån sig ljud. Då räknar jag inte med att minnet eller det fläktlösa nätagget kanske har något litet "humm" för sig.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Nordbryggan låter nog minst
Zalman passiv kylare + dubbelhäftande tejp + 40mm fläkt

Permalänk
Medlem

skulle tippa på hdd när den går upp i spin..annars har jag bara 3 fläktar...cpukylare zahlman cnps7000b-cu, en 80mm jag kör på 7volt och 120 utblås i nätagget som går på tempstyrning

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

Min vattenkylning

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.

Permalänk
Avstängd

dvd läsaren låter minst i mitt chassie :)..Det som låter mest är nog mina 2st 92mm zalmans som sitter på sidan på chassit

Permalänk
Medlem

Mina ADDA 120mm fläktar:D

Permalänk

tror det är hårddisken

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk

I min server låtar hddn mest.

I min "vanliga" dator äre processorfläkten.

Permalänk

Vet inte riktigt vad som låter minst, men det som låter lite är min Zalman VF700 (5v) mina två 120mm chassifläktar och processorfläkten :S

Permalänk
Medlem

Av alla rörliga delar är det nog mitt Antec nätagg med två fläktar där dom oftast bara går runt 1000RPM (nätaget justerar hastigheten själv). Låter knappt något och blåser knappt.

Av icke-rörliga är det nog skruvarna

Det som låter mest är nog DVD-brännaren när den kör i full hastighet och hårddiskarna.

Permalänk

Måste vara mina Papst...

Permalänk
Avstängd

om vi räknar sådant som har väsnats och moddats tysta så är det nordbryggan som blivit passiv i speldatorn och grafiken som blivit passiv i HTPCn.. Båda zalman

Visa signatur
Permalänk

Passiv nordbryggekylning?:S

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem

Min passivt kylda geforce fx 5200, den surrar lite ibland :P, då räknar jag med dom saker som låter i datorn

Permalänk

Min ena hdd, allvarligt talat så har jag aldrig hört den låta...

Permalänk
Medlem

just nu är det min zalman 7000alu b, eller vad den heter, cpu fläkten är det

Permalänk
Medlem

Mina ramminnnen är iaf ganska tysta och moderkortet i sig är tyst och sladdarna är också ganska tysta... ^^

Mina chassifläktar är väldigt tysta, dom som följde med Artic Cooling T1 chassit.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Hmm.. Fläktkontrollern kanske? Övriga fläktar pustar på rätt bra, och plexichassit fungerar bra som resonanslåda också

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

dammet?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Jag har slutat bry mig om ljudnivån. Har varken tid, ork eller pengar för att göra något åt det.

Permalänk

Sladdarna och RAM-minnena tippar jag på..

men om det är rörliga grejjer du syfta på så, hmm... jusste nätagget, 0dB

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Nätagget...

Permalänk
Medlem

Min Reserator?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

mina chassifläktar man får med stackern. dom är ganska tysta av sig min trots vatten så för min dator en del oväsen

Visa signatur

:)

Permalänk

I min huvuddator låter inget minst :S I surfdatorn jag byggt låter allt minst då den är helt passiv

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

bra fråga! eeehh det e väll typ.....12cm fläkten i baken

Visa signatur

LOL är det fattigaste ordet i välden

Permalänk
Medlem

nu är det nog min CPU kylare >P

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.