Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

D-link Trådlöst nätverk Problem med Delning

Permalänk

D-link Trådlöst nätverk Problem med Delning

Jag o min familj har precis Flyttat och Huset vi bor i är i Två delar, min mamma, Pappa och två syskon bor e det stora huset och jag i ett lite mindre hus 10-15meter från det stora. Vi har 0,5mbit ADSL Bredband fr Glocalnet. och Uttaget vi måste använda är i stora huset. Kom på en smart idé att skaffa Trådlöst nätverk ut till mig så slipper man en lång jobbig Kabel, så iaf, åkte o skaffa en D-link "DI524 Wireless G Router" Fick med en "DWL-G112 Wireless G USB 2.0 Adapter". så jag koppla in Routern efter modemet i Stora huset o lilla Mottagaren i min Dator (har bara usb 1 men det funkar ändå) Allt funka bra, Nätverket är ju 54mbit som max, jag från mitt hus komme rbara upp i 36mbit men det funkar bra. .... Iaf min 14årige bror ville ha Internet till sin dator med och vi hade ingen Kabel som räckte från nedervåningen upp till hans rum. Så vi köpte en till "DWL-G112 Wireless G USB 2.0 Adapter" och satt i hans Dator hans rum är precis ovanför routern så han komm upp i 54mbit, det är här mitt problem börjar. Han kan när som helst bara gå ut på internet msn o allt medans jag om han går ut, inte kan det. min dator får inge Bandbredd alls verkade det som. så jag skaffa Trialversionen av "Netlimiter" (Lite) , som man ska kunna dela Hastigheten. men det hjälpte inte heller. jag måste varje gång jag vill ut på internet gå in i Stora huset upp till hans dator o Inaktivera hans nätverk. jag har kollat på Routern också det är inge Lösenord eller nåt,
Su nu frågar jag er vad kan det va för fel???

Permalänk

Har ni samma IP eller något sådant så de "krockar"?

Permalänk

nä, det är olika,...