Permalänk

byta xboxfläkten

Läste runt lite och uppenbarligen sitter det 70mm originalfläkt.

Min fläkt låter otroligt mycket trots att den går på 10% när man kikar på filmer.. Att byta till större vad jag fattar det som kräver att man sågar och donar...

Kan man inte istället sätta i en 60mm som går på högre varvtal.. nån som provat eller är det en dum idé?

Permalänk

Jag är inte säker men jag tror att mindre fläktar tenderar att låta mer än större.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem

Re: byta xboxfläkten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrlindqvist
Läste runt lite och uppenbarligen sitter det 70mm originalfläkt.

Min fläkt låter otroligt mycket trots att den går på 10% när man kikar på filmer.. Att byta till större vad jag fattar det som kräver att man sågar och donar...

Kan man inte istället sätta i en 60mm som går på högre varvtal.. nån som provat eller är det en dum idé?

En mindre fläkt på högre varvtal lära ju låta minnst lika mycket. införskaffa dig en 80mm med LÄGRE varvtal istället. borde inte vara så svårt att klämma in.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk

Jag har klämt i en 80mm standardfläkt i min xbox, man får slipa bort de undre hörnen så den blir helt rundad i underkant. Annars får den inte plats.

Sedan får du även kapa bort fästhullingarna för originalfläkten, så du får ner den nya fläkten ordentligt. Jag vill minnas att man får kapa lite i plasten till cd/hdd kassetten också.

Ett alternativ är att göra en fulmoddning Då tar man bort gamla fläkten och kapar bort överflödigt galler och monterar fläkten på baksidan av xboxen.

Permalänk
Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Tack. Såg ut som en smart lösning att ha den utanför.. frågan är bara hur bra det är att låta fläktarna blåsa in istället för ut.. med damm osv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrlindqvist
Tack. Såg ut som en smart lösning att ha den utanför.. frågan är bara hur bra det är att låta fläktarna blåsa in istället för ut.. med damm osv

Killen som gjort den modden sa ju att det kylde bättre om den blåste innåt. Om det nu blir dammigt där inne är det ju bara ge den ett besök från herr dammsugare.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem

fläkten skall blåsa ut, inte in, det skiljer flera grader och ja jag har gjort denna mpdden flera ggr

/Daniel