Permalänk
Medlem

Half-life 2

Kan någon förklara slutet på half-life 2 förstår inte vad kostymkille vill ha sagt!?

Permalänk
Medlem

Hm.. det fanns en sida som förklarade storyn, kommer bara inte ihåg vad den hette.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Vad han vill ha sagt är att Half-Life 3 kommer.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Vad han vill ha sagt är att Half-Life 3 kommer.

det är så rätt så, jag kan inte vänta med att sätta tänderna i det nya hl3. Tyckte 2an var helt okej, slutet var dock lite skumt men med coola effekter och bra story i spelet.

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem

Då har de lyckats :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Jepp, HL3 kommer bli great... fan, jag har haft HL2 sen det släpptes och jag sitter faktiskt och spelar igenom det igen nu. På Hard, förstås. Sandtraps-kapitlet är dock inte så himla skoj...

... Stackars Alyx? Atomsmäll...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Ni får se vad som händer i expansion pack som kommer snart. (April tror jag?)
Episode One kommer den heta för de som inte vet

Dog Freeman? Dog Alyx? Vad hände med "Dog"? Vad hände...............
Allt det får ni se i Episode one!

EDIT: MEn det är klart att Freeman och Alyx inte dog
Ska ändå bli intressant att se hur freeman och alyx överlevde explosionen...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Ni får se vad som händer i expansion pack som kommer snart. (April tror jag?)
Episode One kommer den heta för de som inte vet

Dog Freeman? Dog Alyx? Vad hände med "Dog"? Vad hände...............
Allt det får ni se i Episode one!

EDIT: MEn det är klart att Freeman och Alyx inte dog
Ska ändå bli intressant att se hur freeman och alyx överlevde explosionen...

Pff Gordon har ju sin super dräkt och sin lugna stil så han stod ivägen för explosionen och räddade Alyx

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Tror ni G-Man valde att teleportera med Alyx eller lämnade henne? Ska bli spännande att se.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

iiih vad ni gör mig nervös och nyfiken på samma gång sluta prata, kan inte bärga mig.

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem

synd att episide 1 är innan hl2. fattar inte riktigt hur dom ska knyta ihop påsen

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Tror ni G-Man valde att teleportera med Alyx eller lämnade henne? Ska bli spännande att se.

Bros before hoes..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
synd att episide 1 är innan hl2. fattar inte riktigt hur dom ska knyta ihop påsen

Episode 1 utspelar sig efter HL2.

SPOILER

Det kommer att växa fram ett nytt citadel som har någon sorts självförstörelse mekanism i sig. Och under Episode 1 så ska man fly från city 17 innan det sprängs.

"In Half-Life, the G-Man made you. In Half-Life 2, he used you to defeat Dr. Breen and start the Resistance. In Episode One, he's lost control."

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Den här killen chansar. Men det är nogranna chansningar.

http://members.shaw.ca/halflifestory/index.htm

Permalänk
Medlem

Från början hade jag svårt att fatta vad det var som alla tyckte var så speciellt med HL2... shit... det är bara så jävla grymt. Det är det som är speciellt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Tror ni G-Man valde att teleportera med Alyx eller lämnade henne? Ska bli spännande att se.

Kanske klart att hon överlevde iaf, hon är med i Episode 1

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Såg nu på officiella Episode One, och jag får intrycket att man styr Alyx i detta spelet eller? Har jag fått allt om bakfoten?

Half-life 1 och 2 är i alla fall underbara spel som alla som kallar sig för "gäjmers" borde spela igenom!

EDIT: Glöm det, såg trailern nu, klart man spelar som Gordon.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWey
Såg nu på officiella Episode One, och jag får intrycket att man styr Alyx i detta spelet eller? Har jag fått allt om bakfoten?

Half-life 1 och 2 är i alla fall underbara spel som alla som kallar sig för "gäjmers" borde spela igenom!

EDIT: Glöm det, såg trailern nu, klart man spelar som Gordon.

Är det inte så att man endast kommer spela som Alyx en kort stund i Episode One?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Nej, man kommer inte att få spela någon annan karaktär i något HL spel, man ÄR Gordon Freeman, utom i två officiella expansioner, men dom har inte valve gjort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Nej, man kommer inte att få spela någon annan karaktär i något HL spel, man ÄR Gordon Freeman, utom i två officiella expansioner, men dom har inte valve gjort.

Ok... då kom jag ihåg fel!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Episode 1 utspelar sig efter HL2.

SPOILER

Det kommer att växa fram ett nytt citadel som har någon sorts självförstörelse mekanism i sig. Och under Episode 1 så ska man fly från city 17 innan det sprängs.

"In Half-Life, the G-Man made you. In Half-Life 2, he used you to defeat Dr. Breen and start the Resistance. In Episode One, he's lost control."

Ursäkta men att det skulle komma ett nytt citadel är väl bara en gissning?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Ursäkta men att det skulle komma ett nytt citadel är väl bara en gissning?

nej, det står på den hemsidan http://ep1.half-life2.com/story.php

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Har ej läst tråden men skriv gärna "Spoiler" i topic så vi som inte har klarat spelet ännu inte går in och läser.

P.M`a mig om ni vill svar på mitt inlägg då jag inte tänker besöka tråden förrän jag klarat spelet (år 2022 eller nått.. spelar inte ofta )

Permalänk
Medlem
Citat:

the crippled Citadel lurches back to life just long enough to initiate a self-destruct sequence

Tror att det är det rankko syftar på. Jag tolkar dock det där som att det förstörda citadellet initierar en self-destruct precis innan det dör för gott.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Spoiler:
"Before they can ponder their miraculous survival, the crippled Citadel lurches back to life just long enough to initiate a self-destruct sequence."

Ingen ny citadel, det är samma som återbygger sigsjälv?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem

Visste inte äns att det officiellt sätt sja komma ett hl3. Är det bara en myt, eller har ni någon som hellst fakta om det? Jag har då inget hört

Älskar hela hl serien. Längtar verkligen efter episode 1. Hoppas att storyn kommer att klarnas upp ytterligare. Tror inte att man kommer att få reda på veg G-man är i episode 1 dock.

Permalänk
Medlem

Tror inte utvecklarna själva har nån koll på vad de ska göra av HL-storyn, känns som att de hittar på allting eftersom, typ som i Lost...

Men jag gillar spelen!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Visste inte äns att det officiellt sätt sja komma ett hl3. Är det bara en myt, eller har ni någon som hellst fakta om det? Jag har då inget hört

Älskar hela hl serien. Längtar verkligen efter episode 1. Hoppas att storyn kommer att klarnas upp ytterligare. Tror inte att man kommer att få reda på veg G-man är i episode 1 dock.

Självklart kommer det en ny del, det finns story att fortsätta på, och varumärket är värt extremt mycket pengar. Ja, utan någon tvivel alls så kommer det en trea.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Ja men jag tänkte att det kanske skulle klaras upp i alla episoder som kommer..:)

På tal om hl2. Vet ni om det finns några bra sidor som har mods som gör spelet snyggare. Vad jag menar är att jag har t.ex en liten mod som gör karaktärernas ansikten (kanske kläderna också) snyggare. Jag vill ha mer. Söker men hittar bara banor etc.

En sak till. Innan HL2 var släppt så visade Valve upp en litet demo på vad dx9.0 skulle klara av i sourcemotorn, med deras partner ATI på alcatras. Alla som har sett den filmen vet att där så glänste monstret som stog på taket, tegelpannorna var underbara och det var hur bra texturer som hellst.
Varför var inte det med i spelet?

Angående G-man så säger han ju i slutet av hl1 att han har ett speciellt jobb åt freeman. Detta är väl antagligen det som händer i hl2.