Permalänk

7900gt gainward 256

Hej

Har några snabba frågor om detta.

Jag har ett Fortron 350w nätagg kommer det att räcka till ett 7900gt.

Har bara 1 sata disk, en dvd brännare, samt moderkortet som jag driver nu med nätagget.

Vad för kylare skall man köpa till 7900gt korten?

Vilket nätagg bör man köpa i så fall?

Läste att vissa kort krävde 450w samt 12v 26a vilket låter ganska mkt iaf för mig

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.

Permalänk
Medlem

Nej det agget tror jag inte räcker, det kanske funkar men det kan bli ostabligt. Minst ett 400W.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk

Re: 7900gt gainward 256

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [safe6]Okeido
Hej

Har några snabba frågor om detta.

Jag har ett Fortron 350w nätagg kommer det att räcka till ett 7900gt.

Har bara 1 sata disk, en dvd brännare, samt moderkortet som jag driver nu med nätagget.

Vad för kylare skall man köpa till 7900gt korten?

Vilket nätagg bör man köpa i så fall?

Läste att vissa kort krävde 450w samt 12v 26a vilket låter ganska mkt iaf för mig

du har inga problem att driva ditt system med 350w.

jag drev 8 chassifläktar en klockad cpu (amd) 2gig minne ett 7800GTX, 4a hårddiskar, stor cpu kylare samt en extrakylare kylare till Grafikkortet, 2st cd-rom enheter + 2 stycken fanmate på ett Chieftech 420w.

alla vet att det är skillnad på ex: Mhz och Mhz, en amd 1.8Ghz är lika snabb som en intel 3Ghz ungefär, amds Mhz skickar mer information per/mhz och på nåt skumt sätt som jag inte kan förklara kan man ungefär jämföra nätagg. med andra ord 350 kan va bra, kan va dåligt, ikadant som ett 530w kan suga hårt och vara sämre än ett 400w.

så jag tror att är det inte budget nätagg du har som suger så har du inga problem. men försök att skaffa dig ett bättre nätagg.

du ska väl så småning om köpa en till disk samt nåt annat.

7900GT drar inte alls mycket ström så det är nog rätt cool

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

hade inte 7900GT nån 90nm teknik för att just dra mindre ström? eller pratar jag i nattmössan ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEm
hade inte 7900GT nån 90nm teknik för att just dra mindre ström? eller pratar jag i nattmössan ?

stämmer bra, drar mindreström samt är mycket svarale, mycketmed stort M.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Re: 7900gt gainward 256

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [safe6]Okeido
Hej

Har några snabba frågor om detta.

Jag har ett Fortron 350w nätagg kommer det att räcka till ett 7900gt.

Har bara 1 sata disk, en dvd brännare, samt moderkortet som jag driver nu med nätagget.

Vad för kylare skall man köpa till 7900gt korten?

Vilket nätagg bör man köpa i så fall?

Läste att vissa kort krävde 450w samt 12v 26a vilket låter ganska mkt iaf för mig

Även jag har ett Fortron 350W men kommer att byta till ett Seasonic 430W när mitt 7900GT kommer. Detta beroende på att min (enda) 12V-lina endast ger 16A. På mitt Seasonic-agg finns det två 12V-linor som tillsammans ger 29A, vilket känns tryggare i ett modernt system, särskilt om man vill klocka lite.

Kolla vad som står på ditt agg, ang. Amperen så kan du nog få ett bättre svar här.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk

ahhh just fan. det har jag glömt, sry sry sry.

han har rätt ovan, ampere är viktigt

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.