Permalänk
Medlem

Tappat bort lösenordet till routern

Hoppas att det finns någon vänlig själ som vill hjälpa en mindre teknisk människa! =D

Problemet är följande: Vi har två hus som använder en och samma internetuppkoppling och vi använder därför en trådlös router för att båda datorena ska ha internetuppkoppling. Men när vi hade installerat denså var min "snälla" styvpappa så klantig att han slängde kartongen till routern och instruktionsboken därtill =(
Så då undrar jag om någon vet om det finns en default lösen eller man måste nollställa den på något sätt? och i så fall hur?

Routern är av följande modell (hoppas att det blir rätt har inet kartongen kvar som sagt):
D-link AirPlus Xtreme G, Wireless router

Om inte alla nödvändig fakta stå med så hör av er!
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Tanka hem manualen från dlink.se exempelvis

Permalänk

De brukar väll vara admin som username på d-linkar och sen inget lösenord? Prova det!
Annars kan du ju prova med lösenord som "password" osv.

Visa signatur

all work and no play makes jack a dull boy

Permalänk

Resetta routern?

Visa signatur

Main Rigg: Antec Solo, Be Quiet Drak Power 530W, Asus P5W DH Deluxe, Intel E6300 1.86GHZ @ 2.24GHZ @ Ninja Plus Revision B + 120mm Low Noice, Corsair XMS2 PC6400 2x1GB, Sapphire Radion X1950Pro @ VF900-CU, 2 x Nexus 92mm 19.2dB(A) Insug

Permalänk
Medlem

Re: Tappat bort lösenordet till routern

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruff
Hoppas att det finns någon vänlig själ som vill hjälpa en mindre teknisk människa! =D

Problemet är följande: Vi har två hus som använder en och samma internetuppkoppling och vi använder därför en trådlös router för att båda datorena ska ha internetuppkoppling. Men när vi hade installerat denså var min "snälla" styvpappa så klantig att han slängde kartongen till routern och instruktionsboken därtill =(
Så då undrar jag om någon vet om det finns en default lösen eller man måste nollställa den på något sätt? och i så fall hur?

Routern är av följande modell (hoppas att det blir rätt har inet kartongen kvar som sagt):
D-link AirPlus Xtreme G, Wireless router

Om inte alla nödvändig fakta stå med så hör av er!
Tack på förhand!

Som Elitrulltarta skrev, är det nog bara att trycka på reset knappen på Routern.

Någonstans på routern ska det finnas ett litet hål (det står säkert reset där också), på sidan eller under den.
Använd sedan en knappnål eller liknande för håler är ganska litet, håll intryckt i ca:10 sekunder.

Nu ska den nog vara återställd med bara användarnamnet "admin" och utan lösenord.

MvH

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem

Alternativt
admin
admin

Så var det iaf på min Dlink 504T

Visa signatur

Kent