Hemsida där man kan köpa serials?wow serial

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Men om du bara har serial, hur får du då tag i spelet?

Låna skivor av en kompis?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
http://www.siba.se/Product/Product.aspx?Identifier=SE84127

100kr mer.

knepigt i hyllorna i sundsvall... kan ha varit på on off oxå... jajaj nånstans där jag var och letade grafikkort fanns det för 349 iaf

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JowTow
http://www.webhallen.com/prod.php?id=34200

379:-

Plus frakt och postförskott?

Jaja, jag köpte mitt på EB games för 389:-, helt okej och smärtfritt!

Jag hoppas verkligen att du lånat din kompis skiva! Hey... Varför gör inte alla det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Plus frakt och postförskott?

Jaja, jag köpte mitt på EB games för 389:-, helt okej och smärtfritt!

Jag hoppas verkligen att du lånat din kompis skiva! Hey... Varför gör inte alla det?

Eller så bara går man till butiken?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Detta ÄR saxat från www.worldofwarcraft.com ....

*snipp*
".. Blizzard will make an announcement on www.worldofwarcraft.com. At that time, you will you be able to download the World of Warcraft client and begin the account creation process. Once that is completed, you can start playing.."
*snapp*

f.ö. så är det nog ganska många mmorpg's som man legalt kan ta hem från deras sida och sedan provspela nån vecka för att sedan skaffa ett betalkonto..

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plastdunk
Med WoW, det enda du egentligen behöver köpa är CD-keyn. Finns det siter som säljer sånna så misstänker jag att det är lagligt. Se bara upp med att du inte betalar 45 dollar eller euro för en 10 dagars trial.

Spelet behöver inte alls vara crackat om man installerar med en polares CD och har en egen CD-key.

Alla som har köpt ett spel där det ingår en trial-key, eller fått det senaste mailet som skickades ut där man fick en till att ge bort, fattar väl detta?

Om du bara kan ge bort en nyckel till nån för en trial (försöksperiod) så måste de ju kunna installera spelet eller hur? Därför är det tänkt att man _ska_ installera med en redan köpt skiva, hur skulle annars dessa trials kunna spela på sin trial-key?

Om man sedan väljer att köpa spelet efter en trial, så kör man ju på samma installation, alltså är det helt ok att installera med en annans skivor.

Tyvärr fattar jag itne var dessa cd-keys kommer ifrån och skulle aldrig köpa spelet den vägen, allra helst då det kostar 349 spänn på siba just nu.

*edit*

hehehe förvirrad

Om jag inte missminner mig står det i EULA att du får enbart sälja din kopia av WoW / nyckel om alla manualer, kartongbitar osv osv följer med och om du bränner allting som har med WoW att göra i ditt hem.. Nått sådant.. men orka leta upp.. nej.

Chansen att du kan köpa en nyckel billigare än spelet med skivor är nog obef.
Och nej, jag har inte orkat läsa igenom hela tråden.

--------------
Har iofs med att som priv. person sälja sitt konto vidare, men jag kan tänka mig att samma sak gäller återförsäljare av spelet gällande nycklar.

Med tanke på att spelet kostar 349:- så går nog inte Blizzard i någon större förlust att enbart släppa nycklar med skivor.

World of Warcraft EULA section 3.b: B. You may permanently transfer ownership of the Game and all parts thereof, and all of your rights and obligations under the License Agreement, to another by physically transferring the CD-ROM, all original packaging, and all Manuals or other documentation associated with the Game, and by removing from all of your home or personal computers and destroying any remaining materials concerning the Game in your possession or control, provided the recipient agrees to the terms of this License Agreement. The transferor (i.e., you), and not the Licensor, agrees to be solely responsible for any taxes, fees, charges, duties, withholdings, assessments, and the like, together with any interest, penalties, and additions imposed in connection with such transfer.

Visa signatur

24 timmar på en dag, 24 ölburkar i en låda . . . tillfällighet?

Permalänk
Sötast

Jag kan numera leverera CDnycklar i stil med gamekeystore/gamersloot.net

PM is the shit.

Permalänk

Så med andra ord så är det olagligt att bara sälja WoW cd-key. Iom att det står i EULA (eller vart han som citerade nu hittade det) skriver att det endast får byta ägare om box etc hänger med. Men sen undrar man ju hur blizzard ska veta om du har box eller inte, dom kommer ju inte direkt och knackar dörr