Permalänk
Medlem

W-lan på Max

Frågan är varför har dom w-lan på Max "hambuger resturangerna" dom har en litet klistermärke på dörrarna in till Max också där det står att dom har det.

Men får man använda sig av deras internet ?
Och varför har dom skyltat att dom har det ?

För det är ju lite roligt att glutta på deras internet när man passerar med laptopen

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Medlem

Re: W-lan på Max

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hensan
Frågan är varför har dom w-lan på Max "hambuger resturangerna" dom har en litet klistermärke på dörrarna in till Max också där det står att dom har det.

Men får man använda sig av deras internet ?
Och varför har dom skyltat att dom har det ?

För det är ju lite roligt att glutta på deras internet när man passerar med laptopen

Om de skyltar med att de har det, då är det självklart fritt fram.
Kanske måste du betala i kassan för att få access, men antagligen så är Max snälla och erbjuder gratis wlan. Åk dit och testa!

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Re: W-lan på Max

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hensan
Frågan är varför har dom w-lan på Max "hambuger resturangerna" dom har en litet klistermärke på dörrarna in till Max också där det står att dom har det.

Men får man använda sig av deras internet ?
Och varför har dom skyltat att dom har det ?

För det är ju lite roligt att glutta på deras internet när man passerar med laptopen

Japp det är gratis se här http://www.max.se/fun.aspx?id=1022

Permalänk
Medlem

Re: Re: W-lan på Max

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Om de skyltar med att de har det, då är det självklart fritt fram.
Kanske måste du betala i kassan för att få access, men antagligen så är Max snälla och erbjuder gratis wlan. Åk dit och testa!

Okej, jo det funkar kanon att surfa på deras internet.
I sånna fall så är det ju rätt bra av dom att låta sina kunder surfa gratis

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Hedersmedlem

Re: W-lan på Max

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hensan
Frågan är varför har dom w-lan på Max "hambuger resturangerna" dom har en litet klistermärke på dörrarna in till Max också där det står att dom har det.

Men får man använda sig av deras internet ?
Och varför har dom skyltat att dom har det ?

För det är ju lite roligt att glutta på deras internet när man passerar med laptopen

Jodå, det är gratis. Smidigt att kunna surfa trots att man är på väg upp till fjällstugan, även om det bara var en liten stund

Permalänk
Medlem

Re: Re: W-lan på Max

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Jodå, det är gratis. Smidigt att kunna surfa trots att man är på väg upp till fjällstugan, även om det bara var en liten stund

Precis åkte hem nu ikväll då ja passerade 2st resturanger i Uppsala, så även fast ja låg på e4án så kunde ja gå ut på internet.

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Medlem

Hmm, jag kom ihåg när dom startade upp Accesspunkten i Sundsvall, då var det tal om att det skulle vara gratis i nån månad eller så sen skulle man få köpa Access.

Men tydligen så är det helt gratis, fan va nice då kan man sitta på mAx och fortfarande lyssna på idioterna på Ts servern.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Underbart trevligt att grisa ner sin laptop med sina flottiga fingrar efter lite strips också

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Underbart trevligt att grisa ner sin laptop med sina flottiga fingrar efter lite strips också

Får käka en nyttig sallad eller nått

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Medlem

ja klart det är gratis.. tar alltid fram laptopen när jag är på max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Underbart trevligt att grisa ner sin laptop med sina flottiga fingrar efter lite strips också

Jag brukar torka av nävarna efter stripsen ;P

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Det var ju en riktigt bra nyhet!

Jag tror att jag ska gå och käka på max idag och låna lite wlan

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
Det var ju en riktigt bra nyhet!

Jag tror att jag ska gå och käka på max idag och låna lite wlan

Och det bästa är man kan ju sitta ca50m ifrån och snylta, så man får fixa en lya nära Max så man har gratis internet

Någon som vet vad dom har för uppkoppling/hastighet ?

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Medlem

Testing Testing, 1 2 å 3.
Ptjaa, det verkar ju fungera då jag kan skriva i denna tråd.

*Sitter på McDonalds parkeringen och surfar på mAx Wlan i Sundsvall.*

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]