Oblivion på 7 minuter?!

Permalänk

Oblivion på 7 minuter?!

jag tyckte jag läste för ett tag sedan att det var en som undrade om nån hade länk till en sida där man kunde tanka en film på en som klarar Oblivion på 7 minuter (har jag för mig). har jag helt fel eller fins nån sånn film? i sånna fall kan någon vänlig person slänga upp en länk

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Tror det inte finns nån film än som visar en som klarar av hela Oblivion på 7 minuter, men det finns en som klarat Morrowind på 7 minuter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindwalker
Tror det inte finns nån film än som visar en som klarar av hela Oblivion på 7 minuter, men det finns en som klarat Morrowind på 7 minuter.

Morrowind speedrunen var väll på 15 minuter?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

7 minuter och 30 sekunder är den snabbaste Morrowind speedrunnen.

Att klara Oblivion på 7 minuter och 30 sekunder är omöjligt, eftersom man måste stänga minst 9 Oblivion gates och det kan inte göras på mindre än en minut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
7 minuter och 30 sekunder är den snabbaste Morrowind speedrunnen.

Att klara Oblivion på 7 minuter och 30 sekunder är omöjligt, eftersom man måste stänga minst 9 Oblivion gates och det kan inte göras på mindre än en minut.

Hmm, där måste du ha fel. Jag har klarat av hela main questet med endast 6 gates stängda. Står 6 i statusmenyn eller vad man ska kalla det iaf. Dock fortfarande omöjligt på 7 min.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Hmm, där måste du ha fel. Jag har klarat av hela main questet med endast 6 gates stängda. Står 6 i statusmenyn eller vad man ska kalla det iaf. Dock fortfarande omöjligt på 7 min.

Jaså? Det var konstigt :/

Ok, SPOILERS härnedan:

Gates finns ju i Kvatch, Bruma, Chorrol, Leyawin, Bravil, Cheydinhal, Skingrad, Anvil och sedan en Great Gate i Bruna igen. Det är ju nio. Man måste ju stänga alla för att få "Aid to Bruma" eller?

Permalänk
Medlem

är oblivion enbart online spel eller även sp?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joioi50
är oblivion enbart online spel eller även sp?

Det är bara ett sp.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joioi50
är oblivion enbart online spel eller även sp?

enbart singleplayer

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jaså? Det var konstigt :/

Ok, SPOILERS härnedan:

v SPOILERS v

Nepp, man måste inte stänga alla i det uppdraget. Trodde det först också men det behövdes icke. Det är bara att fortsätta med Martins uppdrag istället (Mysterium Xarxes eller vad det nu är han håller på med). Dock är det ju bättre ju fler man har gjort.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk

För att vara lite petig:

Den snabbast uppdelande Morrowind speed-runnen är på 7:30min (snabbast 'segmented speed-run').
Den snabbaste Morrowind single-sengment (genom hela på en gång) är på 14:26.

http://speeddemosarchive.com/Morrowind.html (här finns båda)

MEN NU TILL OBLIVION:
På SDA (Speed Demos Archive) så håller åtminstone 1 kille på med en speed-run, han borde ha valt en annan ras i början tycker jag (han kör "standard" rasen, alltså Imperial. Borde ha valt någon av de snabbare raserna). Han bara bara stängt den första Oblivion-porten, så det finns inte mycket att se än.

Dessa filmer är spelade på PC versionen!

Här är Xbox360 tråden (detta är den viktigaste och största av de två trådarna):
http://speeddemosarchive.com/yabb/YaBB.pl?board=consoles_newe...

Här är PC tråden (den har inte lika mycket aktivitet, men det är ju samma spel på Xbox360 som på PC):
http://speeddemosarchive.com/yabb/YaBB.pl?board=pcgames;actio...
(på andra svaret på denna tråden finns de 2 filmerna)

Det verkar finnas rätt mycket kunskap om Oblivion här på Swec, kanske borde vi göra en speed-run?
(notera att jag knappt kan något om OB *än* - men jag syftade inte heller på mig själv )

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk

Hur många portar finns det totalt? jag tror att jag har stängt ca 10 st och har kanske 10 st ogjorda som jag har på kartan. och då har jag kanske utforskat ca 20-25% av hela kartan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ThE)[Snowman]
Hur många portar finns det totalt? jag tror att jag har stängt ca 10 st och har kanske 10 st ogjorda som jag har på kartan. och då har jag kanske utforskat ca 20-25% av hela kartan.

Förutom dem i main questet (se spoiler varningarna ovan) så ploppar det upp portar i vildmarken. Det finns nog ingen begränsning på dom tror jag.

Permalänk
Medlem

Ett av tipsen som ploppar up när man loadar säger att det finns 16 daedra princes "each with their own realm".

Först trodde jag att det betydde att det bara fanns 16 oblivion gates total, därför stängde jag varendaste port jag hittade hela tiden. Stängde 16 portar och var så förtvlivat trött på dom där portarna så ni anar inte. Sen fortsatte jag mainquesten och fick veta att jag "måste" stänga 9 till. Då var det verkligen nära att spelet åkte i papperskorgen :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arch
Ett av tipsen som ploppar up när man loadar säger att det finns 16 daedra princes "each with their own realm".

Först trodde jag att det betydde att det bara fanns 16 oblivion gates total, därför stängde jag varendaste port jag hittade hela tiden. Stängde 16 portar och var så förtvlivat trött på dom där portarna så ni anar inte. Sen fortsatte jag mainquesten och fick veta att jag "måste" stänga 9 till. Då var det verkligen nära att spelet åkte i papperskorgen :/

Alla Oblivion portaler åker till Mehrunes Dagon's plane. Alltså det är inte en portal för varje plane. Alla leder till Dagon. Det framgår i questet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arch
Ett av tipsen som ploppar up när man loadar säger att det finns 16 daedra princes "each with their own realm"./

Offtopic, men var det inte du som var IRL PRO förut? Om inte, nevermind.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Oblivion gates finns det ganska många av. Jag har stängt närmare 100-talet. De är dock INTE oändliga.

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Alla Oblivion portaler åker till Mehrunes Dagon's plane. Alltså det är inte en portal för varje plane. Alla leder till Dagon. Det framgår i questet.

Jo, jag listade uppenbarligen ut det jag med.. dock försent

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Offtopic, men var det inte du som var IRL PRO förut? Om inte, nevermind.

Det märker du väl att jag är?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Oblivion gates finns det ganska många av. Jag har stängt närmare 100-talet. De är dock INTE oändliga.

100-talet?? med en och samma gubbe? då skulle det ju inte kunna gå nån stans utan att en gate dyker up!

Permalänk
Medlem

Jag stängde två plus den stora.

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk

tack för svaren, tyckte det lät väldigt konsitgt med oblivion på 7 minuter, jag måste ha läst fel så jag läste Morowind istället....

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monoman
Jag stängde två plus den stora.

är mainquesten slut när man stänger den stora? Vill bara veta hur det ligger till så jag vet.

Vad händer när man har gjort färdigt main-questen?....får man se en slutscen sen är spelet över?...

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Mainquesten slutar inte där nej, men det är inte mycket kvar... tror jag i alla fall ^^

Som sagt va ifall main questen slutar så ^^ fortsätter spelet bara, märkte ingen credits eller liknande alls, vist kanske finns något mer att göra men tror inte det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Mja 7 min? inte en chans. tar ju fan 30 min att ta sig från punkt A-B i spelet i mainquesten. och det är lite jobbigt.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Öhm... Nu har jag inte klarat mainquesten, har knappt börjat på den efter ~20h spelande. Men spelet lär ju vara precis som förut. Är nästan 100% säker på att man kan göra allt annat i spelet (och det är väl en 100h+ speltid).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3l
är mainquesten slut när man stänger den stora? Vill bara veta hur det ligger till så jag vet.

Vad händer när man har gjort färdigt main-questen?....får man se en slutscen sen är spelet över?...

När main questet är slut är main questet slut. Man kan spela vidare om man vill.

Och nej du har lite kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
När main questet är slut är main questet slut. Man kan spela vidare om man vill.

Och nej du har lite kvar.

Ok tack för den informationen! Så nu kan jag sova lugnt i vetskapen att om jag blir klar med mainquesten kan jag fortfarande leka runt lite o göra som jag känner för...lite som jag gör nu med iofs

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk

Jag lyckas inte ens att stänga den första gaten
Har visserligen bara spelat 3 timmar men jag måste suga på spelet. Fattar inte hur man ska döda 4 eldkastande troll som kommer mot mig.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ThE)[Snowman]
100-talet?? med en och samma gubbe? då skulle det ju inte kunna gå nån stans utan att en gate dyker up!

Mot slutet av MQ finns det portaler överallt. Ta Shadowmere, rid runt i 20 minuter - du kommer garanterat hitta dussintalet gates att stänga. Min uber-battlemage med goldbrand, 50% spell resistance, 30% spell reflect, 120+ i de flesta skills osv kan stänga en gate på en minut ungefär. Det blir VÄLDIGT långtråkigt om du ska stänga alla gates "the conventional way". Förr eller senare blir det bara lättare att hoppa igenom allting med 150 i acrobatics och springa upp och sno sigil-stenen... Det går mycket snabbare och det är ju så otroligt långtråkigt att döda 400 daedra bara för att stänga en gate... man tröttnar SÅ snabbt på Oblivion. Och då menar jag jag inte spelet utan... ja... dimensionen Oblivion i spelet

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes