Permalänk

Metall Gravyr nr: 2

Tjena, När jag letade motiv till min första gravyr så hittade jag mer en ett.. Till min första så tog jag Örnen Men som sagt så hittade jag massa softa motiv. Eftersom mitt chassi bygge går så segt just nu så behöver man något att fördriva tiden med och då är ju gravering ett självklart alternativ, så den här kommer jag jobba med i 2 dagar men här e det jag gjorde en kväll...

Dag 1/kväll:

Plattan jag graverar på är väldigt skitig just nu pga allt stoft som flyger omkring.

Kan tyvärr inte göra mer ikväll Pga: syskon sover, Grannar goes crazy....

Fortsätter imån...

Update = Se Nedan

Permalänk
Avstängd

Fan du börjar bli bra nu!!!

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

Nice

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk

Tack, är faktist rätt nöjd hitills ^^

Permalänk

Riktigt bra gjort:) Snart blir du kung om du fortsätter att gravera

Visa signatur
Permalänk

E d karbonpapper du använt för att kalkera över det på plåten?

Permalänk

Jupp... om du ska skriva så skriv en kommentar också!, hehe Men just på svart plåt va är det j*vligt svårt e se strecken med mörkt blått karbon papper Så jag har gått mycket på känn.. Men när man tar kort så synns linjerna väldigt klart Pga blxten.

Permalänk

Sry, men d e nice såklart. (y) förstår bara inte hur du lyckas me karbonpappret.. för mig syns d inte ens.. :/ aja. grymt snyggt iaf.

Edit: hann inte förän du ändrade..

Permalänk

Hehe, Det e lungt alltså... Njae det blir svårt att följa d linjerna ganska kasst karbon papper också om du frågar mig, Men men ingenting är omöjligt

Permalänk

ne d e sant.. men visst fan finns det vitt karbonpapper åsså? d borde ju funka bättre..

Permalänk

Haha, detta blir nästan som en chatt nu ^^ ajja... Ja det finns vitt, Men man får ju ta det man har ... Orkade inte springa iväg å köpa nytt

För övrigt Fortsätt kommentera..

Permalänk
Avstängd

Gravera mitt chasie ffs!!#"#"#"#

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk

karbonpapper i all ära.. men jag har kommit på ett knep, ta en vass kniv och skära ut motivet.. funkar ruskigt bra, man ser linjerna bra som fan

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

/najs

snygg bild på mig där. Bra jobbat

Permalänk

Här kommer då Updaten

Nöjd hitills men andra motiv skall också dit

Permalänk
Medlem

Blir bara snyggare och snyggare

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg gravyr..vart har du fått tag i motivet?? vad är det för plåt du graverar på???

Permalänk
Medlem

Fan va nice, fortsätt så!

Ska bli kul o se slutresultatet!

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk

Hittade motivet på google, Tog en sidoplåt av mitt gamla datorchassi... Vet inte riktigt vad det är för metall, Men den e riktikt go å gravera på... Kommer dra upp ett Doom 3 motiv också och kanske något annat också... får se hur det blir Trodde först saken jag har graverat här på var en Quake gubbe, men det var det visst inte. Det va en Doom 3 gubbe så då får jag skita i mina Quake motiv å dra upp en jävla massa doom motiv. Och på andra chassi sidoplåten Quake kanske skall klarlacka allt senare också :)... Kommer en update ikväll! för hoppningsvis annars kommer den imån

Permalänk
Avstängd

BRa jonte!!

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

snyggt!!!!!

Visa signatur

"Arguing on the internet is like running in the special olympics.. Even if you win you're still retarded"-
JRR shut the fuck up foundation

Permalänk

nice 1 "jonte"

Permalänk
Medlem

Snyggt, bättre än mina första gravyrer (de är dock på några småbitar plåt som jag klippt ut):)

Visa signatur

Torxx

Permalänk

Nice var ordet, hur stor är den?

Visa signatur

"Any dumkopf can be incorrect,
but not to be a dumkopf is more correct."
- Lord Brett Sinclair (Sir Roger Moore)

Permalänk
Avstängd

Fin fint!

Visa signatur

Kommande dator | WD harddisk 250 GB 7200 RPM | 2x 1 GB Apacer PC-400 DDR | Asrock 939NF4g | Asus VGA-card radeon RX1600PRO 256 mb | AMD athlon 64 3800 + 2,4 GHz BOXED |

Permalänk

Update: Tänkte att bara en Doom snubbe blir ju lite tomt och vissa kan ju förväxla den med Ninja Turtles så varför inte trycka in en Doom logo i det hela ? Är dock inte helt klar med texten men det blir jag imorrn De linjerna som är lite små snea kommer jag justera när jag har fyllt i ställena som skall vara ifyllda alla som har graverat vet hur jobbigt det är att få linjerna helt raka när man är nybörjare ^^ Så det kmr bli nice

Fick nytt Karbonpapper som var åtta h*lvete mycket bättre en det gammla ^^

Hittills är det väl okej men det kommer nog bli snyggare

kom gärna med förslag på andra motiv till Gravyren

svar på fråga "hur stor är den" : snubben och logon är båda inte väldigt stora men jag kan nog säga att den enarmade saken är runt 17 cm hög skall mäta nogrannare...

Permalänk

blir bara snyggare och snyggare tänkt er att det dära är den ANDRA wtf en ny wolverine har fötts

Permalänk
Avstängd

NICE eller bara uppar tråden tolka själv

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bondepojk
blir bara snyggare och snyggare tänkt er att det dära är den ANDRA wtf en ny wolverine har fötts

mjo, har faktiskt gjort en plexi gravyr också men tja, är inte så himla nöjd med den men men..

Bra.. Fortsätt "uppa" tråden tobbe

Permalänk
Proffsmoddare

Detta ser mycket bra ut! Jag tror minsann du har "Genen"
Keep up the good work..

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR