Permalänk
Medlem

Min w550i startar inte ("whitescreen")

Hej!

I går så skulle jag lägga över lite musik till min w550i, jag stoppade i kontakten(usb sladden) och tryckte på filöverföring som kom upp som ett alternativ på telefonen. Vanligtvis så brukar den "starta om" och gå in i överföringsläge men den fick istället en "whitescreen" som inte försvan(väntade 35min).Det gick bara att stänga av den genom att ta ut batteriet, och efter det så startade jag den igen men samma "whitescreen" fortfarande. Jag har testat det mesta för att komma förbi detta, tex. vänta (flera timmar), stoppat i diverse tillberhör till den och startat med dem, laddat den och låtit batteriet ta slut och sedan laddat upp den igen. Men inget funkar:(.

Hjälp! Vad ska jag göra, vill helst inte lämna in den till någon för det brukar bli dyrt.
Något tips, eller någon annan som har haft samma problem?

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Mmm........Marabou

Permalänk
Hedersmedlem

telefonen måste flashas om... dvs du måste skicka in den. självklart går detta på garanti

Permalänk
Medlem

Är du säker? För jag tog ingen försäkring, men den är ju "ny" så garantin kanske täcker det ja.
Tänkte jag faktist inte ens på. Men så du menar att jag bara skickar in den till det stället som jag köpte den hos och så fixar dom den eller?

Och tack för svaret!

Visa signatur

Mmm........Marabou

Permalänk
Medlem

Det ska garanterat gå på garantin för det är ju ett mjukvarufel som du inte kan ha orsakat.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Ok, jag kollade på deras sida om garantireparationer och där står det att jag ska skicka till en viss adress (sony ericsson ..blablab). Jag ska tydligen bifoga kvitto, telefonen samt beskrivning av fel, men är det "säkert" att göra detta. Jag menar, visst att gå till en butik och lämna in den känns ju mera säkert än att skicka den till ett ställe man inte känner till. Men jag antar att det är mitt enda val, jag har nämligen en del otur med posten tex. bort tappade saker, förseningar, trasiga produkter osv och med tanke på priset på telefonen så känns det lite synd om posten skulle "äta" upp den. Men, men..

Tack ändå för era svar, får skicka den så fort som möjligt och hålla tummarna.

Visa signatur

Mmm........Marabou

Permalänk
Medlem

Du lämnar den där du köpt den? Har du snålat och köpt på nätet kontaktar du inköpsstället så de kan bjuda dig på frakten

Whitescren är ett rätt vanligt problem med W550i.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

Det händer med min w800i oxå, men det e inte så ofta. Fick nästan damp på den, idag var det 5 gng i rad lr nåt. Så jag slängde den åt he***te, den flög långt, =P men den startar o funkar helt fint fint:D Ska ändå köpa en ny mobil till helgen.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soya_505
Det händer med min w800i oxå, men det e inte så ofta. Fick nästan damp på den, idag var det 5 gng i rad lr nåt. Så jag slängde den åt he***te, den flög långt, =P men den startar o funkar helt fint fint:D Ska ändå köpa en ny mobil till helgen.

dessvärre löser dock inte våld sånna problem särskilt bra skadar mer

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk

du har 1 år på dig från inköpsdatum att lämna in till serviceställe.
Då går det på SE's servicegaranti.

kolla www.esato.com finns mycket hjälp i forumet.

Permalänk
Medlem

Scalp: Japp jag var snål och köpte den på nätet (katshing.se). Låter ju lite läskigt att det är vanligt, kanske får tänka på att byta mobil när abonemangstiden går ut.

Soya_505: Hehe, så har jag gjort med ca 5 mobiler innan, dessvärre är de alla döda.

AsusAndon: Ok, det kan va bra att veta. Jag skickar nog in den imorrn eller så, ska bara höra med dom om frakten osv.

Visa signatur

Mmm........Marabou

Permalänk
Hedersmedlem

bor du i stockholm så kan du gå till mobilbyrån o fixa de felet på en dag

Permalänk

Jag testade igår o installera om firmwaren på w800i, det funkade itne. Så du får nog lämna in den.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Phat^Trance: Japp jag bor i stockholm, men kostar inte det och lämna in hos dom?

EDIT: Såg på deras hemsida att det va som vilket annat garanti/reparationsställe som helst. Tack för tipset Phat^Trance jag skall åka dit senare idag.

Visa signatur

Mmm........Marabou

Permalänk

servicegarantin kostar ingenting... kostar inget att lämna in heller.
vissa reparationsställen kräver dock att du köpt telefonen av dem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
telefonen måste flashas om... dvs du måste skicka in den. självklart går detta på garanti

Tror du en Unbranding gör susen?

EDIT: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...
Ladda hem filen på den sidan, och följ instruktionerna, fick bort min whitescreen så:)