Permalänk
Medlem

WPA på en Level-one 3406?

Hej!

Har sökt och läst igenom flera trådar men hittar inte ett så utförligt svar som jag behöver.
Har installerat en router åt en kompis, en Level-one 3406 och tänkte använda WPA eftersom det verkar hyffsat bra & "enkelt" ;).

När man aktiverar WPA så måste man fylla i:

RADIUS server IP:
RADIUS Port: 1812
RADIUS Shared Key:

Vad fyller man i under server ip och key? Är det routerns ip och en egenvald nyckel eller?

Och sen under egenskaper för det trådlösa kortet i win xp, vad väljer man och fyller i där för att få det att fungera tillsammans med WPA?

Om nån orkar gå igenom det utförligt eller posta nått screenshot så skulle jag uppskatta detta. Första gången jag försöker få igång en trådlös router, aldrig behövt lära mig om kryptering osv

Tack på förhand!

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

I routern bör du även ha möjlighet att välja WPA PSK eller något liknande, gör det då det med största säkerhet inte finns någon radiusserver i din kompis nätverk. Du får då fylla i den krypteringsnyckel som skall användas, samma nyckel som sedan skall anges i klienten när den ansluter sig.
Har du uppgraderat XP till SP2 så finns det ett bra stöd för WLAN, bara att följa wizarden när klienten skall ansluta.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
I routern bör du även ha möjlighet att välja WPA PSK eller något liknande, gör det då det med största säkerhet inte finns någon radiusserver i din kompis nätverk. Du får då fylla i den krypteringsnyckel som skall användas, samma nyckel som sedan skall anges i klienten när den ansluter sig.
Har du uppgraderat XP till SP2 så finns det ett bra stöd för WLAN, bara att följa wizarden när klienten skall ansluta.

/H

Okej, nu så har vi/han fipplat runt en del i hans trådlösa korts inställningar, men det borde ju gå att starta om en wizard tycker man. Tack för hjälpen!

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk

Fippla för mycket

Permalänk

Varför joxa med wizards? Bara att dubbelklicka på ikonen för trödlösa nätverk och ansluta ju

Permalänk
Medlem

Fick till det tillslut, var lättare än jag trodde :).

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz