Permalänk
Medlem

Köpråd bärbar

Jag ska köpa en ny dator och är ganska säker på att det kommer vara en bärbar. Tyvärr vet jag inte vilken det ska bli, jag har kollat runt en del men känner mig förvirrad. Jag har läst tråden "Guide för köp av bärbar dator/fakta om bärbara" men behöver ytterligare hjälp.

Det jag vill använda datorn till är:

Att lyssna på musik, jag kommer koppla den till min stereo så högtalare är oviktigt men ljudkort antar jag inte är det.

Att ladda ner och bränna ut på dvd, bland annat filmer. En hyffsat stor hdd är att föredra, men jag kan mycket väl tänka mig att köpa en med 40 gb nu och ev. köpa till en extern tidigare, om det är en bra idé?

Att koppla den till tv för att på så sätt se filmer från datorn. Jag behöver ett tv-ut kort, men ett bra grafikkort behövs väl inte?

Självklart kunna göra skolarbeten och dylikt.

Att behandla foton från min digitalkamera. Minneskortsläsare behövs ej. Är skärmens prestanda viktig här?

Övrigt:

Skärmen behöver inte vara särskilt stor, men gärna runt 15.

Jag ska troligtvis inte spela alls på datorn så grafikkort är inte prioriterat.

Batteritid är oviktigt, jag ska ha den hemma.

OS får det gärna vara utan, jag har sedan tidigare, dessutom föredrar jag win 2k.

Finns det någon som vet en dator med de här specifikationerna? Priset bör förståss inte vara allt för högt.

Tacksam för alla svar...