Byta VGA sladd på skärmen... krångligt?

Permalänk
Medlem

Byta VGA sladd på skärmen... krångligt?

Skärmen börjar flippra mellan färgerna lite o problemet ligger i kabeln, kontakten som sitter i grafikkortet. Vrider man den vissa vinklar så får jag bra bild men annars blir det kajko. Frågan är nu: Ska man ge sig på o byta den helt o hållet, är det krångligt då inne i skärmdelen?
Eller, ska man köpa en VGA-kabel o skarva på den gamla?
Tänkte då att i änden på den gamla kanske man kan klippa av o löda dit på den nya, eller går det speciellt där till stiften på kontakten?
Någon som gjort detta?

Visa signatur

"Tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter"

Permalänk
Medlem

öppna skärmen å kolla hur det ser ut.
Kan ju vara så att det bara sitter en kontakt inne i skärmen om du har tur.

Visa signatur

| P4 Prescott 3.0@3.4Ghz | XP-120, Papst 26db | Abit AI7 | 1024mb ram | Inno3D 7800gs 480/1500 | Maxtor 160gb, 40gb pata, & 200gb, 320gb sata | Antec Sonata med Acousti Pack | Logitech Z-4 | G15 | MX-1000 |

Permalänk

Lös 1. tejpa fast den i ett läge där den funkar, antar att du inte rör så mycke där bak så det funkar nog.
Lös 2. Byt kabel, mycke enkel lösning om det är kabeln som felar men det kan väl lika gärna va kontakten på graffet eller???
Lös 3. Gillar man krångliga lösningar så visst kan man börja löda och hålla på och kanske till och med byta graffe eller kontakten på graffet men personligen skulle jag hålla mig till lösning 1

EDIT:Bortse från detta då jag nyss såg att det va i skärmdelen och inte i graffedelen det va fel
EDIT2: Men lösning 1 lär funka ändå

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem

jag är inte främmande för krångliga lösningar, men skulle gärna vilja veta förutsättningarna innan från någon som har gjort något liknande.
Det är inte så enkelt o bara sätta dit en tejpbit, för kabeln måste ha lite tryck på sig in mot graffekontakten, annars hade ja gjort det.

Visa signatur

"Tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter"

Permalänk
Medlem

När min skär började cp sig sådär så hängde jag en flaska i sladdan så det blev precis rätt tyngd på den ^^

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.