Permalänk
Medlem

har min processor brunnit?

Har problem med min Pentium 3.6 dator..

Fläkten fick spel & gick upp i max varv hela tiden, tillslut stängde datorn av sej själv!

Skit tänkte jag & beslöt att formatera Hdd samtidigt (skönt med en fräsch installation)

allt funkade som det skulle gjorde en formatering (ej snabb) när allt var 100% klar efter ett par timmar, stod det att hdd var defekt & att det inte gick att formatera!

Skit! tog en annan sata disk med installerat os på & test körde igång burken.. funkade inte! den hittade disken men kunde inte bota os

Tog ännu en hdd med samma os (XP pro) denna gång fick jag fram om jag vill köra i fel säkert läge.. tryckte ok & efter 20sek blåskärm & omstart..! ***suck**

Någon som vet vad kan ha hänt! det måste väl vara någon hårdvara som pajat?? & hur kan man felsöka.. min andra burk är ju en AMD så jag kan inte byta proppar & kolla

/cOz

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten

Permalänk

Om cpun hade brunnit skulle du inte kunnat göra något av det du skrev... Vet tyvärr inte vad det kan vara.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

låter som om det skulle kunna vara minnena, iaf det sista med felsäkert läge och omstart. du kan kolla minnena med www.memtest86.com

annars, vad har du för nätagg?

Permalänk
Medlem

hmm körde progget! men efter 3timmar med en processor fläkt som snurrar i 10 000varv & låter 130db så orkade jag inte längre vänta!:..

den hittade iaf. inget fel så länge testet kördes!
men något måste vara generalKnas..

Hur lång tid brukar ett memtest ta?

Ingen som vet vad det kan vara mer för fel??

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten