Permalänk
Medlem

Rengöring av skärm & tangentbord

Hur gör ni för att rengöra skärmen på era laptops, gäller väl också LCD-skärmar över huvet taget?

Hur ska man rengöra tangentbord och liknande som fått smår hår mellan sig och liknande?

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Jag köpte en mikrofiber duk på ClasOhlson som jag använder för att rengöra skärmen, använder den lite fuktig, är dock lite nojjig för att repa den så jag är väldigt försiktig när jag gör det. Tangentbordet gör jag som på min stationäras tgb, sätter på det "håriga" munstycket på dammsugaren, funkar utmärkt.

Permalänk

Jag använder Magic Duster; en mångfärgad, långhårig dammvippa kostandes ett par tior på coop, som mjukt sveper bort damm&hår på såväl skärm som t-bord en eller ett par x per vecka.
Storrengöring ungefär som Eley; först grovt enligt ovan, sedan fuktad 'glasögonputsduk' (finns hos optikern och används till glasögon med plastglas; mina glasögon kostar mer än en billig notebook!) och eftertork med mikrofiberduk. Jag dammsuger med en laddbar apparat med moderat sugkraft.
Och hela tiden lätt hand !

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk
Medlem

På min gamla bärbara dator så kunde man plocka bort tagentbordet och rengöra det på ett lite smidigare sett. Kommer ihåg att det var en skruv man skulle ta bort under datorn för att få tagenbordet att lossna. Det kanske går på din ?