Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

ATi lanserar sydbryggan SB600

Permalänk
Melding Plague

ATi lanserar sydbryggan SB600

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Var jävlar i det på tiden..

Edit: http://techreport.com/reviews/2006q2/am2-chipsets/xpress3200-...

Så jävlar vackert moderkort. Hoppas de släpper ett till s775 så att man kan nyttja sin conroe till detta

Permalänk
Medlem

Det kommer dom göra

-k0nsl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Var jävlar i det på tiden..

Edit: http://techreport.com/reviews/2006q2/am2-chipsets/xpress3200-...

Så jävlar vackert moderkort. Hoppas de släpper ett till s775 så att man kan nyttja sin conroe till detta

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Det kommer dom göra

-k0nsl

Ohh riktigt nice i så fall.. du råkar inte ha ett namn ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Det kommer dom göra

-k0nsl

Har ATI ens announcat nån framtida krets för Intel plattformen ännu? We want info, rumours, vadsomhelst

Ont: Skönt att de kommer kunna kylas passivt precis som med Xpress 3200.

Edit: Ändrat.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte informationen just. För inte så länge sedan kopierade jag en lista ifrån XtremeSystems om olika Conroe och AM2 moderkort som DFI skulle erbjuda - en hel del kort som jag mycket lovande ut. Den listan hittar jag dock inte nu när jag söker :x

-k0nsl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Ohh riktigt nice i så fall.. du råkar inte ha ett namn ?

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Jag hittar inte informationen just. För inte så länge sedan kopierade jag en lista ifrån XtremeSystems om olika Conroe och AM2 moderkort som DFI skulle erbjuda - en hel del kort som jag mycket lovande ut. Den listan hittar jag dock inte nu när jag söker :x

-k0nsl

Väntar med späning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Jag hittar inte informationen just. För inte så länge sedan kopierade jag en lista ifrån XtremeSystems om olika Conroe och AM2 moderkort som DFI skulle erbjuda - en hel del kort som jag mycket lovande ut. Den listan hittar jag dock inte nu när jag söker :x

-k0nsl

aah den listan såg jag i något inlägg, så riktigt intressant ut

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Har ATI ens announcat nån framtida krets för Intel plattformen ännu? We want info, rumours, vadsomhelst

Ont: Skönt att de inte kommer kunna kylas passivt precis som med Xpress 3200.

Så det kommer att krävas aktiv kylning? Annars såg det positivt ut med lägre strömförbrukning jämfört med nVidia så jag hoppades på att passiv kylning var möjligt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Så det kommer att krävas aktiv kylning? Annars såg det positivt ut med lägre strömförbrukning jämfört med nVidia så jag hoppades på att passiv kylning var möjligt...

Oj var trött när jag skrev det där, det jag mande var att de kommer kunna kyas passivt precis som med Xpress3200

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Discokungen

Fast om moderkortstillverkarna någonsin fattat att man vill ha tyst kylning så hade jag gärna tagit aktiv kylning till chipset. Det är inte överdrivet svårt att skicka med en TYST kylning till chipset. Då är det både svalt och tyst

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Fast om moderkortstillverkarna någonsin fattat att man vill ha tyst kylning så hade jag gärna tagit aktiv kylning till chipset. Det är inte överdrivet svårt att skicka med en TYST kylning till chipset. Då är det både svalt och tyst

så små fläktar brukar sällan vara tysta...

Permalänk
Hedersmedlem

Fugger på ExtremeSystems kör en Conroe på ett Ati chipset. Troligen detta, och han har lyckats få en hel del bra resultat. För att inte nämna att han var en av de första med en Conroe över huvudtaget. Så troligen har Ati haft en fungerande version ganska länge vilket bådar gott.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
så små fläktar brukar sällan vara tysta...

Men med stora flänsar behöver knappt fläkten snurra DFI borde lära sig det

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld