Permalänk

Absolut bästa TV-ut?

Hej!

Tyvärr har mitt gamla grafikkort (ATI Radeon 8500LE) till min HEPC gått sönder.
Nu är jag ute efter ett kort där man får bäst TV-ut. Ska man satsa på ett ATI igen och bygga en egen sladd? Eller finns det andra kort som man kan få ännu bättre bild med? Läst på forumet att Matrox har bra 2D, men kan man utnyttja det på en TV?

Kravet är att filmvisning och spelemulatorer fungerar. Kortet ska inte heller kräva så mycket kylning och vara för AGP eller PCI. Det får gärna vara lite lägre än standard också.

Vad har ni för tips?

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Medlem

Ett nytt ATI kort med en egen VGA-RGB sladd är väll fortfarande det bästa om du ska koppla analogt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Tack för ditt svar, det låter ju bra. Vid digitalt gäller det att ha en TV med VGA eller DVI då?

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte_amal
Tack för ditt svar, det låter ju bra. Vid digitalt gäller det att ha en TV med VGA eller DVI då?

DVI

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte_amal
Tack för ditt svar, det låter ju bra. Vid digitalt gäller det att ha en TV med VGA eller DVI då?

har din tv vga ingång? det blir kanon bra överföring isåfall.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |