The Pirate Bay stängd efter razzia

Permalänk
Medlem

Skriv på en namn insamlings lista angående detta fiasko!
Jag gjorde det och sen uppdaterade jag och så hade det redan dukit upp 20 nya namn
http://www.programbar.se/namninsamling/index.php?Namn=Namn&si...

Visa signatur

| Intel Q6600 3,0GHz + Scythe Ninja CPU Cooler | Asus Maximus Formula | 6144mb Corsair DDR 2 Pc6400 | Gigabyte SOC2 Nvidia GTX580 |
http://www.itpower.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henque
...
Hemmabiosystem är ett hot mot filmindustrin och biograferna.
...

Fjortisar är ett hot mot biograferna. Var senast på Da Vinci-koden

1. En tjej kommer in efter en kvart och skriker "vad är det för film?". Jag svarar att det är Da Vinci-koden. Tjejen och en kompis går in, sitter fem minuter och fnissar, sen går de ut "för den var tråkig". Good riddance.

2. Ett par kommer in vid halva filmen ungefär. Tjejen fnittrar högt, SMS'ar, filmar duken med mobilen och kommeterar (högt) saker som karaktärerna säger. Min dam tittar strängt på mig för att jag inte skall göra som på Star Wars II för några år sen (skrika ut min frustration). Precis innan ljuset tänds slänger jag min XL colabägare i bakhuvudet på henne.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Precis innan ljuset tänds slänger jag min XL colabägare i bakhuvudet på henne.

My hero

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

I Kina censurerar regeringen diskussioner på internet, för att förhindra motstånd mot diktaturen. I andra land kan man bli instängd i ett fängelse på obestämd tid utan rättegång/försvinna obemärkt om man kritiserar fel personer. I Sverige... i Sverige beslagtar polisen ett par servrar, vilket leder till att några hemsidor utanför utredningen drabbas, ja, några personer blir till och med av med sitt shellkonto för en tid.

Det finns nog inte många länder som har bättre rättsväsen än Sverige.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

Förvisso, men även sådana fasoner ska börja nånstans. Detta är ett påtagligt steg i den riktningen, då privata organisationers (eller statens) intressen sätts före den enskildes rättssäkerhet.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Octabust
ÄNTLIGEN!

Det är på tiden, denna extrema girighet är fan helt sjukt som vuxit sig här genom internet.

Snåla jävla människor betala för era spel, musik och filmer annars kan man fan låta bli att sno det.

Det värsta är att många på denna forum är anti vänster och kallar sig kapitalister, ändå är dem emot antipiratbyrån och deras arbete med att försöka se till att människor som jobbar ska få betalt för jobbet.

Det är marknadsekonomi, man får sätta priset fritt, är folk inte nöjda kan dem skita i att handla det, men inte sno det.

Den att ens jämnföra detta med våldtäckter och skit är ju helt patetiskt.

SÅ OM, jag går in i en bank och rånar banken på pengar ska ska snuten inte lägga energi på att ta fast mig för jag har inte skadat eller våldtagit någon?

Piratkopiering är ett rån mot flera industrier, det är respektlöst och det är giriga människor som får ryck att dem hindras från att fortsätta stjäla.

Piratkopiering är just det kopiering, stöld innebär att man förlorar nåt som har ett värde i sig. Om man kopierar nåt så kan fortfarande orginalet säljas för samma pris om man däremot stjäl nåt så kan man givetvis inte sälja det som blev stulet. Jag är så himla trött på att folk inte kan inse att det inte är stöld som det är frågan om, förvisso kan man kalla det för att man stjäl nåns idé eller likanande men en sak som många verkar glömma är att det inte är piratkopierarna som "stjäl" utan de som från början fick tag på informationen. Och som nån redan skrivit, folk kommer inte köpa mer filmer eller musik bara för att man inte får tag på det på nätet, det enda som kan få folk att göra det är om den giriga musikbranschen sänker sina hutlöst höga priser. Filmindustrin verkar iaf ha insett detta och det märks på att dvd priserna idag är satta på en rimlig nivå.

Och i ditt fall med banken (som är en dålig jämförelse då det hadlar om riktiga pengar) så anser jag att detta definitivt ska prioriteras dels pågrund av att rånarna i högsta grad är kriminella och en fara för samhället, kan du säga samma sak om nån som kopierar en film? Jag menar hur ofta tror du att en piratkopierare använder vapen när de "stjäl"?

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Avstängd

Hej har trevlig info The Pirate Bay kommer till baka om en eller två dagar enligt info som jag har fått

Visa signatur

Alienware Area-51 7500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ep_data
Hej har trevlig info The Pirate Bay kommer till baka om en eller två dagar enligt info som jag har fått

Det måste vara riktig insider info du har fått, eftersom det står så på piratebay.org

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

"varför behövs det 50 poliser för att koppla ut en server?

jo, en som håller i kontakten och 49 som flyttar väggen/vägguttaget"

man kan ju undra va dom håller på med...
som så många har sagt: detta kommer bara göra fildelningen svårare att stoppa

Visa signatur

"Get a life!" But? What lvl do I need 4 that?

Permalänk
Medlem

Det är ju tur att poliserna får något att göra

till skillnad när min kusin fick inbrott i sin crossbuss för ca 1 månad sen och dom stal hans kontokort som han så klart glömt så dom fick ut ca 50000:- som han skulle handla byggmaterial till en altan för dagen efter... och nu till det värsta och messt irriteraned i historien polisen Vet vilka dom är men dom gör inget åt det hans bank och han själv försökte få socialbidrag utbetalt till min kusin istället eftersom dom hade ju nu 50000:- men NÄ det gick inte utan dom får sitt socialbidrag precis som vanligt så nu har dom 50000:- +socialbidraget att leva för, köpa knark (ja dom är känd hos polisen för det) m.m.

Känns ju väldigt bra att man tar lån studerar och gör något för sammhället och får betala för det, när man borde börja knarka o göra inbrott i bilar o bussar får att få mer pengar.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Ibland känns det hopplöst. Sverige är som en groda utan ben.

Sweden is going down, and who wants to live here forever?

Permalänk

Det är säkert någon som skrivit detta redan, men detta är något liknanade tillslaget mot Bahnhof, jag anser att det ska föreställa att dem gör något. Som det redan sagts så är inte TPB olaglig då deras sevrar inte innehåller något piratkopierat material, det är bara länkar.

Som också redan sagts så är Sveriges rättsystem fucked up, förut var det så att det var mer grovt att åka dit för att ha piratkopierat än en våldtäkt. Man får upp till två år på piratkopiering + eventuella böter. Men våldtäkt då var det sex månaders fängelse.

Sen spelar det ingen roll vad polisen och myndigheter gör, kommer folket aldrig att vara nöjda det finns alltid en skara som aldrig är nöjd.

Men något som filmbolag, skivbolag och speltillverkare inte ser är att dem borde lägga pengar i det som säljs inte förpackningar och transporten till butiker. Om man tar ett exempel en skiva kostar idag mellan 150-200:- om skivorna skulle kostat 50:- och neråt skulle man köpa mycket mer skivor. Ialla fall skulle jag det.

Mvh Underworlds

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk

Hmm om jag har förstått det hela rätt så är Thepiratebay precis lika olagligt som Google.

Btw, Piratbyråns kille är fenomenal i Nyheternas inslag på TV4:
http://tv4.se/nyheter/467680.html

Visa signatur

Jag hittade precis lösenordet till min gamla användare BCX =)
Den använder jag från och med nu!

Permalänk
Medlem

ett citat som jag läste i Aftonbladet för nån månad sen.

Det är enklare för en 13-åring att få tag på sprit och knark än för en 20-åring att få tag på ett jobb.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Jag hörde en artist just genom att nån laddat ner den o spelade den för mig, då tänkte jag, "jag stödjer artisten (ingen riktigt stor än) och köper skivorna". Eftersom det är idiotiskt att sitta med plastbitarna hemma tänkte jag att jag köper den på nätet, gick det? nej! Så innan musikbolagen klagar på att folk inte använder betaltjänsterna kan de väll se till att det inte bara är skitmusik some britney spears och westlife som erbjuds? Vill jag lyssna på fjortis skit behöver jag bara slå på radion.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Octabust
ÄNTLIGEN!

Det är på tiden, denna extrema girighet är fan helt sjukt som vuxit sig här genom internet.

Snåla jävla människor betala för era spel, musik och filmer annars kan man fan låta bli att sno det.

Det värsta är att många på denna forum är anti vänster och kallar sig kapitalister, ändå är dem emot antipiratbyrån och deras arbete med att försöka se till att människor som jobbar ska få betalt för jobbet.

Det är marknadsekonomi, man får sätta priset fritt, är folk inte nöjda kan dem skita i att handla det, men inte sno det.

Den att ens jämnföra detta med våldtäckter och skit är ju helt patetiskt.

SÅ OM, jag går in i en bank och rånar banken på pengar ska ska snuten inte lägga energi på att ta fast mig för jag har inte skadat eller våldtagit någon?

Piratkopiering är ett rån mot flera industrier, det är respektlöst och det är giriga människor som får ryck att dem hindras från att fortsätta stjäla.

Hmmm... är du måne fast i 1992?

Grovt fel har du på x antal punkter som det säkert påpekats i tråden flera gånger. Välkommen till 2006.

I alla fall, jag har säkra källor som sagt mig att TPB är upp igen inom en snar framtid. Bara att vänta. Detta var ett slag i luften i vanlig ordning för alla anticopy parter.

Permalänk
Medlem

fan kan inte snuten sattsa på att skära ner på kriminella prylar?
att film- å spelbolg förlorar pengar e ju ett minre problem
pirate bay fan:(

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Borde man inte snarare kunna göra en motanmälan riktad mot apb? Falsk angivelse eller något sådant?

Jag menar det måste ju finnas någon form av bevis att ta på för att göra en polisanmälan och det borde väl vara ytterst tveksamt i detta fall?

Edit:

"falsk angivelse

menedsbrott som innebär att någon anger en person till åtal trots att han vet att den han anger är oskyldig. Om han inte visste men borde ha förstått att personen var oskyldig är detta obefogad angivelse. BrB 15:6."

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Medlem

När sånt här händer börjar man undra va för samhälle man stödjer. Jag är helt säker på att alla på detta forumet har varit med på ett eller annat sätt att finnanisiera detta tillslag genom skatt, moms.

Skatt som jag med nöje (kanske inte riktigt sant men nästan) betalar för att ge oss bättre sjukvård etc. går till sånt som förstör för sånt som jag står för och vill ha kvar. Fildelning, jag har inte svårt att tro att mer än hälften av sveriges befolkning har nått som är piratkopoerat. Till och med min farmor och farfar har piratkopierad musik!

Vad som borde göras för att visa att det faktiskt är folket som bestämmer är att ta efter frankrike. Dags att demonstrera. Annars finns det ju en chans att detta leder till nått liknande situationen i filmen V För Vendetta. Kanske lite överdriver men det börjar faktiskt leda åt det hållet.

Permalänk

Kanhända är jag överdrivet paranoid, men i mitt tycke är det inte speciellt svårt att urskilja vilken riktning demokratin i vissa delar av västvärlden har tagit under de senaste årtiondena. Ett samhälle där staten i kombination med mäktiga multionationella företag i en allt störe utsträckning styr våran vardag

Förvisso är det endast för vårat eget bästa, men ändå...

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metric
Håller med dig! Torrentprogram är skit!

Motivering?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Alla som tycker att Sverige suger har fel.
Flytta till till turkmenistan då istället för att gnälla.

Det finns nog bara ett sett som DC är bättre än Bittorrent, och det är om du har en kille som bara låter just dig ladda ner , har alla filmer och spel samt en 100/100 mbit/s lina.
annars är torrents så himmla mycke bättre,

sätt på den och gå ut, kör du dc så kanske snubbarna som du tankar från sticker, tror dessutom att du blir uptäckt lättare med DC.

apropå The pirate bay, vafasen skulle de ha på sina servrar, Torrents är väll knappast olagliga, citerar en text jag läst

Citat:

Att olagligförklara en Torrent site är som att polisanmäla posten för att det skickas knark i brev

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
My hero

Som alltid i en bio nära dig...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Octabust
[B]SÅ OM, jag går in i en bank och rånar banken på pengar ska ska snuten inte lägga energi på att ta fast mig för jag har inte skadat eller våldtagit någon? /B]

Vill tillägga att för att något ska klassas som rån, krävs det att det föreligger en hotbild. Det innebär att man hotar någon och då tar förmodligen illa upp, blir chockade osv, alltså kommer personer till skada.

Vid sidan om detta vill jag säga att piratkopiering har gett mig mycket större vyar när det gäller musik och film. Jag hade inte sett eller hört 90% av det jag laddat ner om jag betalat för det.

Jag tycker att musiker istället kan börja skapa musik med budskap i, och som dom vill att folk ska höra (ja många musiker vill fortfarande att deras musik ska bli hörd) och prioriterar att folk hör deras musik framför att dom tjänar pengar på den. Samma sak gäller filmer.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Hedersmedlem

Piratpartiet FTW, denna åsikt fick först för några dagar sedan.

Permalänk
Medlem

http://piratbyran.blogspot.com/

senaste inlägget är intressant om man betänker hurvida yttrandefrihet ska finnas i detta land. APB och deras allierade i Dixies vill troligen annat.

Citat:

"Ja, jag är nöjd med att polisen har börjat arbeta med den här typen av ärenden. Samtidigt har ju vi på Antipiratbyrån i första hand agerat gentemot den upphovsrättsfientliga organisationen Piratbyrån, som ligger bakom sajten. The Pirate Bay är mer i botten på kedjan, även om den skada som sajten har orsakat är mycket omfattande."

Henrik Pontén 2006-06-01 www.di.se

Tydligen var det ingen slump att PB plockades. Kan dock även varit ren otur med tanke på att polisen hade order att ta allt.

Permalänk
Medlem

Bra att polisen gör sitt jobb! (inte ironisk)

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk

"Samtidigt har ju vi på Antipiratbyrån i första hand agerat gentemot den upphovsrättsfientliga organisationen Piratbyrån, som ligger bakom sajten."

Korkat, så vitt jag vet så har de "separerat" för länge sen.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Om det hade varigt en folkomröstning för att införa lagen som säger att det är olagligt att ladda hem material som är upphosrättsskyddat så tror jag att den lagen hamnat i papperskorgen direkt. De som bryr sig är imot lagen och de som är för lagen bryr sig inte. Utom ett fåtal som äger ett skivbolag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Octabust
ÄNTLIGEN!

Det är på tiden, denna extrema girighet är fan helt sjukt som vuxit sig här genom internet.

Snåla jävla människor betala för era spel, musik och filmer annars kan man fan låta bli att sno det.

Det värsta är att många på denna forum är anti vänster och kallar sig kapitalister, ändå är dem emot antipiratbyrån och deras arbete med att försöka se till att människor som jobbar ska få betalt för jobbet.

Det är marknadsekonomi, man får sätta priset fritt, är folk inte nöjda kan dem skita i att handla det, men inte sno det.

Den att ens jämnföra detta med våldtäckter och skit är ju helt patetiskt.

SÅ OM, jag går in i en bank och rånar banken på pengar ska ska snuten inte lägga energi på att ta fast mig för jag har inte skadat eller våldtagit någon?

Piratkopiering är ett rån mot flera industrier, det är respektlöst och det är giriga människor som får ryck att dem hindras från att fortsätta stjäla.

Rätt så tydligt att du inte har nån koll på vad du pratar om,
då det i tidigare inlägg här har skrivits ett flertal gånger att
det inte finns några bevis att företagen förlorar på fildelning,
snarare motsatsen då flera undersökningar har visat på att
dom faktiskt tjänar på det. (det är något av gratis reklam kan
man säga)

Och det är ingen som jämför det här med våldtäckter och rån,
det dom säger är att dom hade kunnat utnyttja sina resurser,
våra skattepengar, till och lösa RIKTIGA brott som förstör människors liv.

http://www.antipiratbyran.se/

Där har du ett fint exempel på en 39-årig man som kör bil stenad
och dessutom har droger på sig och i sitt hem, som åker på 12 000kr i dagsböter, medans en kille som delade ut hiphiphora på DC fick 16 000kr i böter... vilket av dom 2 brotten tycker du är värst?

Visa signatur

Gigabyte EP35-DS4 / C2D 8400 3.0ghz @ 3.4ghz / Gainward BLISS 9800 GTX 512mb / Corsair XMS2-6400 TWIN2X4096-6400C5 G Xtreme 2x2048MB / Corsair HX 520W / Seagate Barracuda 7200.11 500gb 32mb cache