Permalänk
Avstängd

Krom looken

Kolla på cd rom enhetens front, den ser ut att vara gjord av krom.
Hur får man igentligen så att det ser ut som krom av plast?
Håller på och moddar min dator och den ser ut som krom så jag vill att fronten och enheterna också ska vara korm liknande.

Visa signatur

Amd athlon 643200+ 2,0GHz @ Amd athlon 64 3500+ 2,2GHz , 4x 512mb, Gainward geforce 6600GT 128mb.

Permalänk

Helt offtopic men det där va en jäkligt het låda.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Finns krom-lack. Vet dock inte hur bra resultatet blir.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradis
Finns krom-lack. Vet dock inte hur bra resultatet blir.

Gör man de bra så blir de bra. Dock kräver de typ 2 dagar för att få de så bra som ska se ut. eftersom de krävdes iaf för mig 12 lager. och nej jag överdriver inte

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon
Gör man de bra så blir de bra. Dock kräver de typ 2 dagar för att få de så bra som ska se ut. eftersom de krävdes iaf för mig 12 lager. och nej jag överdriver inte

Vilken sort shoppade du? Skulle tro att de är en massa olika tillverkare och alla har olika kvalite´er och priser...

Jag är sugen på att "plastkroma" lite saker jag okså.

Permalänk

när jag var mindre köpe krom på burk, efter 2 lager hadde det samma färg som silvertejp, vet inte om det var jag eller lacken men det ser hur som helst skit ut nu.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att den optiska enheten på bilden ÄR kromad. Ser ut som en påkostad mod, så varför skulle han inte ha lämnat in den poå kromning.
Dyrt som attans men värt restultatet(?).

Nå vad för färg använde du Eikon?
Är ju trist om man kämpar med 12 lager och det bara blir skit...

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Annars kan man ju köpa vinyl som e "krom" look på.. finns på dom flesta butiker som Bauhaus o sånt..

Inte lika snyggt men billigt o lätt..

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lighty
Vilken sort shoppade du? Skulle tro att de är en massa olika tillverkare och alla har olika kvalite´er och priser...

Jag är sugen på att "plastkroma" lite saker jag okså.

Köpte min hos mekonomen

Derfpa: vad tror du jag hade för färg? krom på burk

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Avstängd

Nää han har gjort det själv.
men vart kan man få tag på lacket?

Visa signatur

Amd athlon 643200+ 2,0GHz @ Amd athlon 64 3500+ 2,2GHz , 4x 512mb, Gainward geforce 6600GT 128mb.

Permalänk
Medlem

Biltema har, men jag tvivlar starkt på att det blir bra resultat.

Permalänk
Medlem

det är bättre att köpa en burk i en riktig färgaffär och samtidigt be dom om lite tips om hur man får det perfa. förbehandling, antal lager, lack osv.

Visa signatur

:)

Permalänk
Avstängd

okey. det finns en färgaffär där jag bor ungefär 1km, ska nog dra dit och kolla.

Visa signatur

Amd athlon 643200+ 2,0GHz @ Amd athlon 64 3500+ 2,2GHz , 4x 512mb, Gainward geforce 6600GT 128mb.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen färg som liknar riktigt krom, så glöm det.

Rent bedrägeri att de kromar locken på färgburken för att slå
i folk att den ser ut så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av runk3n
okey. det finns en färgaffär där jag bor ungefär 1km, ska nog dra dit och kolla.

A fast inte nu va?

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon
A fast inte nu va?

Man kan väl gå in och kolla endå Diamanthammare dhuu!

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Man kan väl gå in och kolla endå Diamanthammare dhuu!

Konstigt med alla affärer å så för det är alltid gratis i butikerna på helgerna.
Inget kostar någonting alls. Men man får en tidsgräns man får vara inne i affären och det är omkring 15sek

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Avstängd

Men har han kanske gjort på samma sätt som killen med plexiburken som många härmar. sleva nätagget med duschslang.

Visa signatur

Amd athlon 643200+ 2,0GHz @ Amd athlon 64 3500+ 2,2GHz , 4x 512mb, Gainward geforce 6600GT 128mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av runk3n
Men har han kanske gjort på samma sätt som killen med plexiburken som många härmar. sleva nätagget med duschslang.

Vart ser du den?

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

Har provat lite kromsprej från biltema
inget jag kan rekomendera faktiskt
halvbra resultat o ett jävla massa förarbete för att det ska bli bra över huvud taget
hade problem med att det inte fäste på plasten, även efter slipning och våt-torkning :S
men kan ju vara lite olika mellan material och färgburken oxå
skulle nog satsa på en lite dyrare variant om man vill ha ett bra resultat

Permalänk
Sötast

Fulaste låda jag sett xD

Permalänk
Medlem

menar ni orac3 lådan? den va snygg i början med kopplingsboxen o allt det, men den blev de ju ett brutalt kaos där.

Visa signatur

:)

Permalänk
Avstängd

joo det var han jg mena. han har ju gjort plast saker till kromlooken.

Visa signatur

Amd athlon 643200+ 2,0GHz @ Amd athlon 64 3500+ 2,2GHz , 4x 512mb, Gainward geforce 6600GT 128mb.

Permalänk
Medlem

Tror det är nån sorrts metall-lack som används på sånna detaljer. På tex Vatten kranen jag har i köket här hemma har munstycket spruckigt, som är i plast. Dår der man att "lacken" fläcks upp.

Permalänk

Precis som ngn ovan sa. Det behövs en djävulsk massa lack! Dessutom tog jag även autosol mellan vartannat lager för att få det så jämnt som möjligt. Lycka till

Permalänk
Medlem

Jag har kollat projektloggen för den där lådan, där det inte framgår något om den där cdromfronten.. Men så skickade jag ett PM till honom! Vad han användnt är "klistermärken" som består av tunna lager aluminium. Dessa har han polerat upp till spegelfinish.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Avstängd

JockeTC:
jasså!?? Det såg ut som han ahr gjort det själv.
Men vet du vart han har fått tag på det?
För min plastfront ser inte så snygg ut medans luckan och allt annat ser ut som krom.

Visa signatur

Amd athlon 643200+ 2,0GHz @ Amd athlon 64 3500+ 2,2GHz , 4x 512mb, Gainward geforce 6600GT 128mb.

Permalänk
Medlem

Min kompis har sådan alu tejp :P.... han köpte den på bygghandel för under 100 =-

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Avstängd

okey. tror ni att det finns på byggavdelningen på coopforum?

Visa signatur

Amd athlon 643200+ 2,0GHz @ Amd athlon 64 3500+ 2,2GHz , 4x 512mb, Gainward geforce 6600GT 128mb.

Permalänk
Medlem

Ta en tunn aluminiumbit och såga ett hål för trayen helt enkelt?

Fäst den med skruvar eller nått.. ser grymt ut

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB