Permalänk

Datorn startar inte?!

Fixade till sekundära dator i huset& har fått märkbart trubbel=(

Monterade på en Arctic Cooling ATI Silencer 1 för ATI 9500-9800pro på mitt Atlantis 9700 pro idag samt en

ARCTIC COOLING CPU FLÄKT SKT478 3.6GHZ SUPER SILENT 4 ULTRA

på min northwood processor.

nu så får jag ingen bild på datorn & min dvdbrännare* övrefacket* låter som den försöker boota från ngt hela tiden
, prövade att koppla ur grafkort och köra från interna , men ingen bild då heller.
Det komemr heller inget"pip" precis vid starten ,fläktarna går, hårddisken står&läser6läser & så försöker som sagt dvd spelaren att boota hela tiden.

kopplade från ström tog ut batteriet 20 min, tog bort cmos jumpern &försökte igen, men..ingenting!=(

någon som vet lösningen här??
behöver hjälp omgående!=(

//Dennis

Operativsystem: Microsoft media center edition med SP2 och senaste drivrutinerna

Processor: Pentium 4 2,5 ghz Northwood

Processorkylare: ARCTIC COOLING CPU FLÄKT SKT478 3.6GHZ SUPER SILENT 4 ULTRA

Moderkort: Columbia?

Minne: 2x 256 MB Corsair
Grafikkort: Atlantis 9700 Pro 128 MB

Hårddisk: Maxtor diamond 60 resp 80 GB 7200
Nätaggregat: FSP 250 W

Övriga komponenter: Lite-on DVD-brännare

och Muse Herkules game surround card

Visa signatur

thevision

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem...
när man sätter igåpng datorn så går fläktarna igång och hdd'n bara läser men inget händer. Det där pipet kommer aldrig. Sen så kan man inte stänga av datorn med knappen, utan man måste dra ut kontakten.

Permalänk
Medlem

samma här..

Permalänk

c:mos

har ni andra två testat att cleara c:mosen också då?

Visa signatur

thevision

Permalänk
Medlem

Nej det har jag inte, jag vet inte ens hur man gör det. Men om någon vet, så får ni gärna förklara det för mig.

Edit:

Nu har jag clearat cmosen, men inte blev det bättre för de. Nu startar datorn direkt när man man trycker in nätkabeln.

Men nu törs jag inte göra något mer med datorn så jag inte gör situationen värre, så jag lämnar in den på rep.