Permalänk
Medlem

Eran drömkonsol?

Hur skulle eran drömkonsol se ut? Min skulle kunna spela alla tvspel, internet access över alla tvspelsnätverk, snabb, nästan inga laddningstider, komma i många olika färger, erbjuda spel med både avancerad och annan grafik, billiga spel, nedladdningsbara spel, kunna se Blue-Ray, HD-DVD, DVD och VHS filmer, bra internetportal, stöd för många kontroller, sköna kontroller (trådlösa), kunna spel med dom som har datorer, kunna spela PC spel, tagentbord, ratt, kunna använda den som bärbar var som helst osv.

Hur skulle eran drömkonsol se ut?

Permalänk

Re: Eran drömkonsol?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Hur skulle eran drömkonsol se ut? Min skulle kunna spela alla tvspel, internet access över alla tvspelsnätverk, snabb, nästan inga laddningstider, komma i många olika färger, erbjuda spel med både avancerad och annan grafik, billiga spel, nedladdningsbara spel, kunna se Blue-Ray, HD-DVD, DVD och VHS filmer, bra internetportal, stöd för många kontroller, sköna kontroller (trådlösa), kunna spel med dom som har datorer, kunna spela PC spel, tagentbord, ratt, kunna använda den som bärbar var som helst osv.

Hur skulle eran drömkonsol se ut?

behöver bara en sak. Som en dator fast mindre och 100% kompitabel med UBS möss/kontroller/rattar/tangentbord mm.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Som en dator som kan köra CS i 100fps alltid ^^

Permalänk
Medlem

Ett tystare och mindre 360 med ännu mer saker som en dator kan göra:)

Permalänk
Medlem

Det skulle vara som en dator med ultrahyperextremegasuper prestanda. DVD läsaren skulle kunna läsa alla sorters format, så man kunde spela t.ex. PS2 eller XBOX spel på den. Så måste den vara snygg också.

Permalänk

Som en bärbar dator med enorm prestanda, uppgraderbar, tangentbord+mus+handkontroll+annat, möjlighet att koppla in extern skärm, tyst, xbox live osv

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem

En HTPC dator där spelen stödjer tangentbord + mus i lika stor utsträckning som joypad. Och ett OS som är strömlinjeformat (om man kan säga så) efter hårdvaran i konsollen. Riktigt Quadcore stöd där fysik och kanske AI ligger helt på en kärna var. DX10 stöd och minst 6xAA 8xAF i varje spel. Spelen ska kunna savea precis vart de vill, dvs savingpoints i spel är utrotade.

Utbytbar HD, samt DVD-->HDDVD eller BlueRay beroende på vad man har råd med. 10 USB portar, bluetooth, firewire för tillbehör, stöd för alla framtida HD format och stöd för upp till 2 tvapparater mm. Stöd för homebrew men till en gräns (Emulatorer är ett måste iaf).

En lika stora blandning av spel, inte bara racing och sportspel. Fullt bakåtkompatibel. Stora online möjligheter, med mic och webbkamera, och torrent & FTP stöd som grund.

Och framförallt, kall och väldigt väldigt tyst (gärna helt passivt kyld), gärna en hybridhårddisk eller kanske en flash hårddisk för att få ned ljudet från konsollen ännu mera.

Och sist men inte minst ska spelutvecklare tycka det är en barnlek att knacka spel till den. Att porta ett spel till PC ska vara som att göra MP3 av en Audio CD

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Playstation 3 med mus och tangentbord. Vad mer kan man begära än vad som finns i PS3 liksom, idag ..

Permalänk
Avstängd

Bombur du skulle få ha en enormt stor plats över till din drömkonsoll

En 360 med stöd för ALLA spel som tillverkats hade ju varit det ultimata, för online delen har den ju redan så vad mer finns att önska

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

http://gamix.org/ allas dröm

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Min drömkonsol skulle se ut som en bärbar dator, givetvis med en elegant design som skulle kunna fås i en mängd olika fantasifulla färger. Jag skulle nog personligen ha valt en röd maskin.
Konsolens medföljande skärm skulle ha största möjliga upplösning - alltså nextnextnextnextgen-upplösning
Det går också att, trådlöst, koppla in maskinen till en större och valfri skärm där en högre upplösning simuleras och grafiken i spelen automatiskt optimeras.

Till konsolen kan man koppla in specialutformade tangentbord och möss men likaså handkontroller och andra styrdon. Givetvis trådlöst.
Handkontrollerna och de många andra innovativa styrdonen ska använda sig av den senaste tekniken såsom Gyro och motionsensors men även vibration.

Konsolen tar emot alla medieformat som finns på marknaden, t.ex DVD och Blu-ray. Den stödjer även den senaste versionen av digitalt surround.

Det bästa med denna maskin är dock att Internetaccess är helt gratis och att spela över internet är detsamma. Man behöver dessutom inga som helst kablar till denna maskin då allting, och jag menar verkligen allting, är trådlöst.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Mjo den skulle nog vara ganska stor Men med teknik går det mesta! ;D
Kul att se vad alla har för idéer

Permalänk

Är inte särskillt kräsen på en konsoll. Det jag önskar är en konsoll med allt det gamla hederliga, fast i ett nytt format. Ett format som ser bra ut på en 42" TV:D

Dagens spel hör hemma på PCn.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Är inte särskillt kräsen på en konsoll. Det jag önskar är en konsoll med allt det gamla hederliga, fast i ett nytt format. Ett format som ser bra ut på en 42" TV:D

Dagens spel hör hemma på PCn.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/nintendohd.JPG

Jag håller med dig. Dock ska snes också gå att spela.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Avstängd

Den ska kunna spela ALLA spel, SKITSNYGGT och SKITSNABBT, ALLTID. Helst ska den vara nån sorts Holodeck där man kan göra precis vad man vill. Som en blandning mellan ett holodeck och en lucid dröm.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Avstängd

SNES. 2D > allt.

Permalänk
Medlem

Re: Eran drömkonsol?

Har inget nytt att tillägga förutom att det inte ska komma några som helst PC-spelsportningar till den, samt att den INTE ska gå att chippa på något sätt och absolut inte pirata spel till den.

Permalänk
Entusiast

Min drömkonsol skulle vara ett chipp man opererar in i huden, men oändlig kraft som den tar från någon kroppslig funktion, trådlöst 100 gigabit nätverk vart man än går, när man sätter på konsollen så ska ens syn ändras till som om man sitter framför 1000" TV skärm med otroligt bra skärpa och färger. Ska heller inte vara någon gräns till hur bra grafiken kan vara.

Annars är jag rätt nöjd med playstation

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

jag har redan min drömkonsol, och den kallas Datorn, allt funkar prima med den

Visa signatur

Processor: AMD Athlon64 3500+ | Grafik: Gainward GeForce 7600GT | RAM: 4st TwinMOS PC3200 512mb | Moderkort: ABIT KN8-SLI nForce4 SLI

Permalänk
Medlem

Det skulle vara en enorm diamant som jag sedan sålde för att ha råd med riktiga grejjer.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

En liten låda med mycket bra grafikkort. INGET OS.. inge windows och inge sånt.. blaj blaj.

Ska ENDAST gå att spela på konsollen och titta på dvd.

Grafiken ska vara suverän och Square-Enix ska göra sina spel till just den konsollen.

Konsoll är konsoll och dator är dator. Blanda inte.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Allting ni redan sagt, fast tusen gånger bättre och billig. Plus att alla spel i hela världen kommer till konsolen.

Permalänk
Medlem

Min drömkonsol skulle kunna spela spel.
Vill jag se film och surfa använder jag ju förfasen min dator.
Jag vill inte ha en konsol som "är som en dator".
Dagens konsoler är löjliga.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med en konsoll som är som en dator som många vill? Skulle inte vilja kalla det en konsoll längre. Tycker konsollerna i dagsläget har det som behövs eller ja egentligen behöver dom bara kunna spela spel och inget annat. Det enda jag skulle vilja se är att alla konsoller skulle vara regionsfria men det kommer väll denna generation om jag inte har fattat det fel?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag tyckte i alla fall förut att fördelen med en konsol var att bara stoppa i skivan/kassetten och börja lira.
Nu finns det ingen fördel.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nerios
Jag tyckte i alla fall förut att fördelen med en konsol var att bara stoppa i skivan/kassetten och börja lira.
Nu finns det ingen fördel.

Funkar ju fortfarande på det sättet. Vad yrar du om?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCHiZOx86
Funkar ju fortfarande på det sättet. Vad yrar du om?

Men det känns på nåt sätt inte likadant. Eller så är det bara jag som är lite förvirrad.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Nerios: Konsollerna blir ju allt mer likt något annat än konsoller men det är skönt nog fortfarande bara att slänga i skivan och spela.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Nerios: Konsollerna blir ju allt mer likt något annat än konsoller men det är skönt nog fortfarande bara att slänga i skivan och spela.

Per definition så blir dom ju inte alls det.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Avstängd

Äkta fungerande VR.

Slår allt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.