Spelcitat som man använder till vardags

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Det där är ifrån filmen Apocalypse now.
Lt. Colonel Kilgore (Robert Duvall) I love the smell of napalm in the morning.

Fast det utesluter ju visserligen inte per automatik att det inte finns med någon annanstans heller.

Aha, tyckte att jag hade fått det någonstans ifrån

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Det där är ifrån filmen Apocalypse now.
Lt. Colonel Kilgore (Robert Duvall) I love the smell of napalm in the morning.

Fast det utesluter ju visserligen inte per automatik att det inte finns med någon annanstans heller.

antingen googla du eller så är du en jävel på filmer

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon
antingen googla du eller så är du en jävel på filmer

Det där är ju iof ett ganska minnesvärt citat, så så "jävlig på filmer" behöver han nog inte vara för att kunna det

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Det där är ju iof ett ganska minnesvärt citat, så så "jävlig på filmer" behöver han nog inte vara för att kunna det

A jag hade då iaf inte en aning om de. kanske lite lite.

Förresten har jag visst lyckas skriva samma sak 2 ggr i inläggen där uppe

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Det där är ju iof ett ganska minnesvärt citat, så så "jävlig på filmer" behöver han nog inte vara för att kunna det

Jag hade t.ex. kunnat säga att det kom från Apocalypse Now, men inte minns jag sånna detaljer som "Lt. Colonel Kilgore (Robert Duvall)". Jag är med andra ord böjd att hålla med DenBlåaTomburken.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marzocchi05
Och vem kommer må bäst dagen efter? Dottern som blivit våldtagen eller kvinnan som fick höra ett konstigt uttryck på krogen?

Om vidare diskussioner vill föras, PMa mig. Religion och världsproblem tillhör inte forumet.

Det är väl inte relevant? Det handlade om hela mänskligheten, inte en enskild individ. Kul att du verkligen inte hajade det skämtsamma i inlägget heller.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekkul
Även Army of darkness (filmen som Duke coppat vissa fraser ur) citat händer att man drar.
Ex: Yo, shebitch! Lets go!
Hail to the king, baby.

Pratar man Army of Darkness får man inte glömma:
"It's a trick, get an axe!"

Permalänk
Medlem

Jag visste att det var ifrån den där filmen, och jag kommer ihåg i vilken scen det är ungefär, men jag är värdelös på namn så det googlade jag fram. ^^

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk

"make my day punk!!!!"

mer klassisk än så blir det inte spel eller inte spel citat

eller "game over man"

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Från Warcraft 3: "This is my BOOMSTICK!" och sen klassikern från X-men 3; Dont you know who I am? I'm the Juggernaut, bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Säg inte det. En wahabist kanske våldtar sin dotter i Allahs namn, men det blir iaf ett barn av det. En datornörd som säger "MY LIFE FOR AIUR!" på krogen resulterar i att kvinnan vänder 180 grader och går, vilket resulterar i att inga barn blir gjorda. En värld full av religiösa extremister hade iaf överlevt längre än en full av datornördar som använder spelcitat till vardags.

Förresten håller jag med om att det är larvigt. Det ska till en riktigt skön person för att det ska funka med ett spelcitat.

Hur många liv har inte religionen tagit? Heliga krig osv... Ett litet citat är inte så farligt, och hur ska tjejen veta att det kommer från ett spel? Isåfall spelar hon själv och då kanske hon tycker det är roligt^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
Hur många liv har inte religionen tagit? Heliga krig osv... Ett litet citat är inte så farligt, och hur ska tjejen veta att det kommer från ett spel? Isåfall spelar hon själv och då kanske hon tycker det är roligt^^

Jag inbillar mig att det är ungefär lika hett som att säga "WOW! En M203 GRANATTILLSATS!" och sedan fortsätta att berätta om dess finesser mitt i en film. Men jag kan ha fel.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Testpilot

Men kom igen, det är väl ändå ingen som står och säger spelcitat till kassörskan på Ica. Det handlar ju om vad man säger till polare som också har spelat spelet, hur roligt är det att dra ett citat om ingen känner igen det?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Men kom igen, det är väl ändå ingen som står och säger spelcitat till kassörskan på Ica. Det handlar ju om vad man säger till polare som också har spelat spelet, hur roligt är det att dra ett citat om ingen känner igen det?

Tillägger gärna att de har o göra med allmänt hyffs. Finns ju ingen som springer o säger noob till sin date, som jag tror många av oss här säger till sin polare

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk

hehehe... Denna tråden blir bara roligare och roligare... Vem drog in religionen? Det är ju helt klart att man bara använder sånna här "special citat" bland jämnlikar, sånna som suttit och spelat samma spel, LANat tillsammans med osv...
Men man kan ju också konstatera att vissa citat går att använda även på en date. ("I love the smell of Napalm in the morning" - om det luktar bränt fram mot småtimmarna... )
Då ska det å andra sidan klargöras, att om en tjej går ut med en datanörd, så vet hon väl (borde i alla fall veta) vad hon ska va beredd på?

En grej till: Vi hade en datornörds-tjej i klassen förut, men hon hoppade av (nu är vi 1 tjej och 14 killar)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
My life for Aiur! Starcraft är så otroligt bra, tips: ni som inte lyssnat på alla starcraft remixer so mfinns borde göra det, vem faller inte för t.ex 12th day of christmas med alla små zerglings...

Vad är det för låtar?

Permalänk
Medlem

Med tank på mitt alias på det här forumet kan jag ju inte låta bli att lägga in monologen som citatet kommer från ur filmen Apocalypse Now

Har använt inledningen "You smell that ? Do you smell that ? ...." några gånger över ventrilo när jag spelade DaoC och vi krossade en annan grupp i 8V8 .

You smell that? Do you smell that?...Napalm, son. Nothing else in the world smells like that. I love the smell of napalm in the morning. You know, one time we had a hill bombed, for twelve hours. When it was all over I walked up. We didn't find one of 'em, not one stinkin' dink body. The smell, you know, that gasoline smell, the whole hill. Smelled like - victory.

Visa signatur

Martha's Second Law of the Universe
The more things an item is designed to do, the less likely it is to do any of them very well .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Vad är det för låtar?

Sök på 12th day of christmas och starcraft. En riktigt skön låt som jag tror blizzard gjort. De använder rösterna från spelet och har spelat in den låten.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

"Damn --- I'm Good!" från Duke3D.

Visa signatur

Bodum.Pressocoffee.3,5dl|AMDAthlon64.3200+2.0GHz.Socket939,512KB|1,5GbPC3200|WinXPsp2|ATI.RadeonX550.256Mb.PCIe|nForce4.Epox EP-9NPA7I|InWin.C588.MidiTowerATX,350W|

Permalänk

n00b...Det är min ultimata svordom...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-WorD-]
Från Warcraft 3: "This is my BOOMSTICK!" och sen klassikern från X-men 3; Dont you know who I am? I'm the Juggernaut, bitch!

Det citatet kommer egentligen inte från X-Men 3 från början, utan från en teknad film snutt som några nissar har dubbat och lagt in massa snuskig dialog på. Så Juggernaught säger hela tiden "I'm the juggernaught, bitch!"

Därför är det med i filmen, som ett litet skämt

Permalänk

Your face, your ass, what's the difference?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-WorD-]
Från Warcraft 3: "This is my BOOMSTICK!"!

Evil dead det med om jag inte misstar mig.:)

Permalänk

"Scchhh hoo!" <-- AoE II

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Evil dead det med om jag inte misstar mig.:)

Nej du misstar dig inte.

And that's how baby dwarves are made! är en klassiker i mina kretsar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon
Tillägger gärna att de har o göra med allmänt hyffs. Finns ju ingen som springer o säger noob till sin date, som jag tror många av oss här säger till sin polare

Mentala bilden av den daten var ganska rolig. Stackars flicka :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Säg inte det. En wahabist kanske våldtar sin dotter i Allahs namn, men det blir iaf ett barn av det. En datornörd som säger "MY LIFE FOR AIUR!" på krogen resulterar i att kvinnan vänder 180 grader och går, vilket resulterar i att inga barn blir gjorda. En värld full av religiösa extremister hade iaf överlevt längre än en full av datornördar som använder spelcitat till vardags.

Förresten håller jag med om att det är larvigt. Det ska till en riktigt skön person för att det ska funka med ett spelcitat.

Men om det inte vore för den kvinnoförtryckande religionen så hade vi kanske haft fler kvinnliga spelare som kunde uppskatta citaten...

(Nej, vi är inte OT, vi pratar om spelcitat fortfarande!)

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
"Scchhh hoo!" <-- AoE II

Haha

Permalänk
Medlem

HUMILIATION! q3 såklart

For king and country! Red Alert

Yo, no, noooo!!! AoEII

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Madre de Dios! Es el Pollo Diablo!

Roligt att skrika när man sitter och co-opar typ serious sam 2 eller dylikt och påträffar något... uhhm.. kycklinglikt..

Citat:

You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god!

När någon polare gör fel i något läge.

Bägge citaten är såklart från monkey island spelen. Tror att bägge är från trean tom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
"It's alive!" från Det våras för Frankenstein, den hör man nog varje helg, bara för att jag vaknar "lite" sent.

Jag skulle ju vilja påstå att citatet kommer ifrån James Whale's Frankenstein. Han var lite före mel brooks (1931)