Permalänk
Medlem

Har en som är i princip klar, men som kommer göras om nästa vecka.
Just nu är den helt färdiglödd förutom voltregulatorn. =/
Dock sitter den på en spånplatta ftm. Beställde precis regulatorn och en experimentplatta.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat både Wakki! och toe_cutter! Hoppas att ni får det att fungera för det är riktigt tufft!

ps. toe_cutter, du är inte den enda som trodde att det gick bryta experimentkortet...

Permalänk
Medlem

toe_cutter: du använde alltså inte någon spänningsregulator eller kondensator?

Visa signatur

..::Nf7 V2.0 -|- Barton 2500+ @ 2315Mhz 1.8Vcore -|- Geforce4 Ti 4200 -|- corsair twinx 512MB pc3200 2.9Vdimm -|- 47-48 grader @ full-load 39-42 @ idle -|- Vattenkylning: Maze3 -|- Black ice extreme (2x120mm fläktar) -|- dual floppy bay reservoir -|- 2x Hydor Seltz L30 pump -|- tygonslang, ½" allaround::..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av browald
Snyggt jobbat både Wakki! och toe_cutter! Hoppas att ni får det att fungera för det är riktigt tufft!

ps. toe_cutter, du är inte den enda som trodde att det gick bryta experimentkortet...

Tackar, heheeh

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wakki!
toe_cutter: du använde alltså inte någon spänningsregulator eller kondensator?

Nopp, inget sånt alls, men det blev ju heller knappt nån bild. Fast jag tror inte det var därför...

Permalänk
Medlem

Nu har jag lyckats tagit en bra bild på mina lödningar, enjoy!

ok... jag kanske inte är bäst på att löda

Visa signatur

..::Nf7 V2.0 -|- Barton 2500+ @ 2315Mhz 1.8Vcore -|- Geforce4 Ti 4200 -|- corsair twinx 512MB pc3200 2.9Vdimm -|- 47-48 grader @ full-load 39-42 @ idle -|- Vattenkylning: Maze3 -|- Black ice extreme (2x120mm fläktar) -|- dual floppy bay reservoir -|- 2x Hydor Seltz L30 pump -|- tygonslang, ½" allaround::..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toe_cutter
http://toecutter.qtax.se/temp/IMG_0460a.JPG

Yäy, precis likadan kniv som jag har
Står typ made in blahaba 1992 på min

Tänkte bara skriva det, ifall att någon vore intresserad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
Yäy, precis likadan kniv som jag har
Står typ made in blahaba 1992 på min

Tänkte bara skriva det, ifall att någon vore intresserad

haha min är från Scania och de står GERBER 425 på ena sidan och E-Z-OUT U.S.A på andra, älskar kniven, så satans vass fastän jag skurit i det mesta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toe_cutter
haha min är från Scania och de står GERBER 425 på ena sidan och E-Z-OUT U.S.A på andra, älskar kniven, så satans vass fastän jag skurit i det mesta

E-Z nåt står det på min me
Klart bästa kniven jag någonsin haft, undra vars man kan köpa sånna?

Jag har skrurit plåtburkar, använt den som skruvmejsel, hackat hål i det mesta, aldrig slipat/vässat den. Men fortfarande är den äckligt vass.

Svårt att hitta knivblad av samma kvalitét numera :/

Så om någon vet vars man får tag i sånna där knivar, låt oss veta!
Hade velat köpa upp ett lager

Okey, nog med offtopicsnack nu

Schysst att ni får användning för era displayer

Permalänk
Medlem

Så där då, då har man varit på posten och hämtat ut paket, för att sedan ägna ~4.5h åt lödning.
Resultat? Zero, inte äns en pixel vill tändas. =/ Har mätt lite och har spänning över allt.
Har två möjliga fel: Antingen är voltregulatorn felvänd, fanns inte en enda betäckning på vilket ben som var vilket, =/, eller så har jag kondensatorn på 2.2µf åt fel håll, antar att minus ska vara mot jord?
Gick efter

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Har du 3.3volt på Vin ?

Ta gärna kort på din uppkoppling så är det nog lättare att se vad som kan vara fel.

/Johan

Permalänk
Medlem

Enk: Du kan hitta en bild på elfa.se där det står hur man kopplar in v-regulatorn. hinner inte leta rätt på bilden nu men jag antar att den finns på sidan där alla v-regulatorer är.
Sen kan du ju ha gjort fel vid inställningarna i programmet också. Testa LCDinfo och alla olika drivrutiner. Man måste starta om programmet varje gång man ändrar drivrutin.

Permalänk

hmmm ja ser inga bilder :S

Visa signatur

Dator: Intel Celeron CPU 2,4o GHz
2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk

Tror ni det gör nått om man kopplar GND på lcdn till Vout? Alltså har GND på samma kabel som de 2 parallellkopplade kondensatorerna?

Räknade såklart bara kablarna mot LTP porten o klippte av en vid båda ändarna

Permalänk
Medlem

snäääälla det vore skit shysst om nån kunde adda mej på msn o ge mej schemat osv...för ja kan ej se det:( ( jenkki88@hotmail.com )

Visa signatur

guns dont kill people i kill people

Permalänk
Medlem

bilderna funkar inte:(

Men efter att läst alla kommentare så verkar det vara jävligt snyggt.:D

Have fun!

Visa signatur

"Modda med förnuft :p"

Permalänk
Medlem

Har plockat ut en display från en siemens a55 och tycker att den är nästintill identisk med en 3310as display kolla bilden.

Permalänk

det har du ju rätt i... Ska du prova o löda?

Permalänk
Medlem

måste först köpa alla saker ja begörver sen blir det nog att testa..

Permalänk
Medlem

Så eftersom folk fortfarande frågar mig om kopplingsscheman till Nokia 3310:s LCD lägger jag väl upp det som behövs i en rar-fil.

http://hem.bredband.net/b113013/0/3310.rar

Edit: Vill inte väcka tråden till liv igen. Sorry för det guys.

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

kan du inte länka till din fil via nån annan tråd också?? typ som guide tråden eller något sådant??

bättre än att denna tråden ska försvinna bland alla nya