Permalänk
Medlem

Åsså kom den...

Bara att ladda ned... hehe verkar som servern inte riktigt hänger med.

Patch to v1.08 is live [ 1 Comment ]
Print News | Mail News
The patch is live! Use your Updates button to patch the client or the download link listed below.

From Eyejinx's post :

The patch is live. Keep in mind that the server is likely going to get stormed from all over the world and initial download speeds may be slow as a result. If you do get a slow speed or the download stops before completion, please do not immediately cancel and re-start as this only increases the load on the server.

Most players will be able to get the patch from the "Updates" button on the main menu. You can also download the stand-alone patch at this location:
http://ocs.thq.com/patches/titanquest/PatchStandalone_101_to_...

Patch Notes
This patch updates Titan Quest from v1.01 to v1.08
· Fixed crash caused by teleporting in multiplayer after players used Rally skill
· Fixed NPC dialogue windows closing when NPC moves to avoid other characters
· Fixed bug with different relic bonuses for different players in multiplayer
· Fixed relic completion sounds propagating to all clients in multiplayer
· Fixed multiplayer lobby UI error with sort arrow
· Fixed a multiplayer lobby crash
· Fixed internet connection problem with custom maps
· Fixed a memory leak
· Improves multiplayer connection reliability
· Improves multiplayer performance
· Improves item auto-placement in inventory
· Added character back-up functionality
· Added option to disable compatibility check***

***If you have supported hardware but cannot start the game due to a failed compatibility check, you will need to download the stand-alone patch and install it (save to disk, then double-click to execute). Once the patch has been applied, you will need to edit your options.txt file in My Documents/My Games/Titan Quest/Settings, and add a new line to the bottom that reads:
skipCompatibilityChecks = true

Note: Bypassing the compatibility check will allow the game to start with non-supported hardware, but you may still encounter fatal errors as a result. As a reminder, integrated graphics and graphics cards without PS 1.1 capability are not officially supported.

Best,
Eyejinx.

TIPS!!! Jag provade 25ggr att ladda ned och fick timeout varje gång. Ladda ned och installera MASS DOWNLOADER (fick ned det för först försöket på c:a 2min)

Mvh
4bsylon

Permalänk
Medlem

Underbart! Hoppas det här fixar det då, för mitt crashar verkligen hela tiden nu. Och visst verkar servern belastad, tankar knappt 2kb/s just nu :/

Visa signatur

They made me do it.

Permalänk

mirrrrrrrrrrror xD

Permalänk
Medlem

Ingen som kan lägga upp den som torrent eller så?

Visa signatur

They made me do it.

Permalänk
Medlem

http://rapidshare.de/files/25232198/PatchStandalone_101_to_10...

fixade den nyss...;D
går mycket snabbare att ladda ner.....!...

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

tack zarnexx ^^

Permalänk
Medlem

Shit, bara för mig det inte funkar?
Förstår inte, när jag klickar på patchen så kommer det upp en meddelande ruta framför större ruta. Ingen av dom har någon text på sig, inte ens på knapparna som man kan trycka på så jag ser inte felmedeladet och inte mina svarsalternativ. Blir fel ur än jag trycker.. buhu, hjälp?

Visa signatur

They made me do it.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phogy
Shit, bara för mig det inte funkar?
Förstår inte, när jag klickar på patchen så kommer det upp en meddelande ruta framför större ruta. Ingen av dom har någon text på sig, inte ens på knapparna som man kan trycka på så jag ser inte felmedeladet och inte mina svarsalternativ. Blir fel ur än jag trycker.. buhu, hjälp?

Samma här sedan när jag installera det så när man ska ta sin gubbe och starta spelet så laddar det sedan krashar det till Windows igen.

Permalänk
Medlem

hmm, undra om man ska skita i att installa patchen då... har aldrig kraschat innan bara fått lite onödig fps loss lite här och där...

Permalänk
Medlem

[tagit bort meddelandet; Jag är en pirat, förlåt. Ska aldrig säga det igen :P]

Visa signatur

They made me do it.

Permalänk
Medlem

Bara för det ska jag inte citera det gamla så kanske inte alla mobbar dig

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Vet hur man får patchen att funka

Hejsan.
Jag vet hur man får patchen att funka.
Följ bara vad jag säger så funkar det.

1. Först laddar du ner patchen från t.ex http://ocs.thq.com/patches/titanque..._101_to_108.exe

2 När du har laddat ner den så lägger du patchen i C eller D ( där du har din Titan quest Map) bara lägg i den där.

3. Dubbel klicka på patchen nu då kommer det up först 1 stor rutta sen 1 liten med 2 alternativ ta den vänstra ( det är Yes )

4.Då kommer patchen att ladda.. Bara att vänta.

Och det var inte jag som kom på hur man fixade det det var En kill vid namn Sarre112 på http://titanquestvault.ign.com/ på forumet...
Min Rl polare ^^

Permalänk

tror nog dom flesta fattade de, men man vill ju se va man gör, och de hjälper ändå inte, de kommer nån felruta, och spelet blir inte patchat för mig, hört nå skit om archive att man måste göra nåt, men inte ids ja gå å pilla, jag ska inte behöva göra nå sånt! hade gärna möblera om skallen på tillverkarna.. aldrig mer ironlore iaf.. jävla nästan 500 kr åt helvete..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _frenzied_
tror nog dom flesta fattade de, men man vill ju se va man gör, och de hjälper ändå inte, de kommer nån felruta, och spelet blir inte patchat för mig, hört nå skit om archive att man måste göra nåt, men inte ids ja gå å pilla, jag ska inte behöva göra nå sånt! hade gärna möblera om skallen på tillverkarna.. aldrig mer ironlore iaf.. jävla nästan 500 kr åt helvete..

Jag hade samma problem, så jag installerade om spelet...då fungerade att patcha

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Weei fått det att fungera, ingen crash alls. Är en Rouge + Warefare = Assasian @ LVL 8

Visa signatur

Opteron 165 1.8Ghz @ 2.6, vcore 1.4v > G.Skill F1 PC3200 (2x1GB) 2-3-2-5 > DFI LanParty Ultra-D >BFG 7900GT @475/1360Mhz> Big Thyphoon > WD Caviar 250GB >

Permalänk
Medlem

En möjlig spoiler...

*************************SPOILER?****************************

Mitt spel crashar överdrivet mycket när man ska gå ner i templet i Athen, där man ska döda "the source" av monstrena...är det någon mer än jag som upplever samma sak...varenda gång säkert 30 gånger i följd nu så har det crashat PRECIS när jag går in i templet... Jag har patchat till 1.08..övrigt från det fungerar det som det ska....

blir lite less faktiskt när spelet i sig är såpass roligt...

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

har någon annan än jag som har problem med musiken...det hackar helatiden, och jag vill ha musiken på..ganska sköna låtar!

vet någon hur man fixar det

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

Mitt spel kraschar regelbundet och oftast när jag pratar med någon.
Detta händer mest när jag kör i Co-op.

Det funkade bra innan patchen... hur ska jak göra?

Permalänk

Ska jag uppdatera eller inte? Det har inte crashat för mig än, och jag har inte patchat.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Om du inte har problem med spelet så är det rätt onödigt att patcha, eftersom för vissa så blir det bara värre med patchen.
Men har man problem så kan man ju testa och se om det blir bättre med en uppdatering.
Rätt så självklart kanske?

Visa signatur

They made me do it.

Permalänk
Medlem

Läste lite i denna tråd nyss. Värkar som om jag inte är den enda som får problemet "skicka inte" rutan. Går helt felfritt fram tills det har laddat färdigt. Grymt irriterande. Vad är det för fel dom har gjort igentligen? Provade samt att patcha men inte blev det då någon förändring. Samma sak nu som förr :/

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk

Patchen fungerar utmärkt fast jag har ju bara små problem t.ex när jag ska connecta till en server så laddar den och sedan får man lost connection,sitter väl bakom router Dlink 604.Det andra är väl fryslagget,ibland stannar allt upp och laggar som f*n.Annars har patchen fixad krascherna när man använder portalen.

Permalänk
Medlem

Spelet krashar KONSTANT för mig, och det hackar hästpenis hela tiden.. Dessutom känns allt trögt. Synd då spelet annars är ganska kul.

De verkar ha mycket att stå i, det är hårda ord i forumet på Titanquest.net >
http://titanquest.net/technical-corner/

Permalänk
Avstängd

Jag har fått det att funka! Whohoo!

Gick efter detta:
Innan så när allt var "fresh" så la jag patchen i titan quest mapen i C: där jag installerat spelet och sedan patchade efter det gjorde jag detta!

1: installed .net framework 2.0 from microsoft.
2: download NO-CD images from gamecopyworld and mount with daemon (activate only emulation called RMPS in daemon)
3: run the original .exe file trough cureRom
4: right click original .exe and choose to run it in compabillitymode for win98 and deactivate visuall themes and advanced text services.
5: hide your daemon viriual drive with pr0t.st0p
6: start secuRom loader 1.2 (asr.exe) and locate the original titan quest .exe

Innan crasha det hela tiden inte bara till desktop utan bluescreen och allt.
Nu går det utmärkt att lira en längre tid utan crash. Körde igår och idag några timmar typ 1-3.

Mvh.

Permalänk
Medlem

Läst reglerna?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Läst reglerna?

Läst meningen?

Du får gärna förklara vart det står att jag laddat ned spelet eller dylikt!
När du kommit på det eftersom du verkar så slug så PM mig det.

Mvh.

Permalänk
Medlem

för du använder samma saker som piraterna måste, curerom NOCd från gamecopyworld prot.stop. Ska man verkligen behöva dom om man köpt spelet ? snälla du.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Jag har fått det att funka! Whohoo!

Gick efter detta:
Innan så när allt var "fresh" så la jag patchen i titan quest mapen i C: där jag installerat spelet och sedan patchade efter det gjorde jag detta!

1: installed .net framework 2.0 from microsoft.
2: download NO-CD images from gamecopyworld and mount with daemon (activate only emulation called RMPS in daemon)
3: run the original .exe file trough cureRom
4: right click original .exe and choose to run it in compabillitymode for win98 and deactivate visuall themes and advanced text services.
5: hide your daemon viriual drive with pr0t.st0p
6: start secuRom loader 1.2 (asr.exe) and locate the original titan quest .exe

Innan crasha det hela tiden inte bara till desktop utan bluescreen och allt.
Nu går det utmärkt att lira en längre tid utan crash. Körde igår och idag några timmar typ 1-3.

Mvh.

Avstängd en vecka
Orsak: Warez/antydan

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

haha jag har oxå laddat hem det!....kanske det klassas som stötande najk lilla...puss puss

Visa signatur

intel p4 socket 775 3,2 ghz. asrock p880-pro. radeon 9800pro se. 1x maxtor diamond 80gb. 1x segate barracuda 160gb. bzerk 500W. 2x512 elexir ddr2.

Permalänk

min kompis har lagligt, detta fungerade utmärkt för honom!
Han fick krasch nästan hela tiden!

Tack "piraten".