Permalänk
Medlem

jävla sommar

Asså jag hatar verkligen sommaren...
Det e varmt o svettigt... o så till mitt problem... insekterna... dessa små jävlar 2 så kallade streck har på nått sett krypit in i mellan glaset o lcd pixlarna på skärmen.... arhg hur fan ska jag bli av med dem... skit störigt att ha två streck krypa runt i skärmen... speciellt jobbigt när man har ljusa bilder...

/Daniel DOK Kristiansson

Permalänk
Medlem

menar du allvar ? tror jag läste om sånt här för ett tag sen här.. där kom dom inte fram till nån lösning.. alltså vad ska man göra ? försöka pilla bort dom men då är risken att man repar sin skärm.

Permalänk
Medlem

jag e helt alvarlig.... undrar om man kan spruta in radar i skärmen.. kan det skada skärmen??...

/Daniel DOK Kristiansson

Permalänk
Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk

Kontakta supporten. Tror att sånt går på garantin för det är ju uppenbarligen ett konstruktionsfel om insekter kan krypa in i skärmen.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du sprutar radar på dom lär det bli permanenta prickar

Permalänk

Jag har hört om folk som fått in hårstrån som åker runt i skärmen, glider sakta nedåt mot botten. (Tar månader, år?)

Det måste gå att reklamera felet? LCD-Panelen kan inte ha blivit ordentligt förseglad för det är inte meningen att smuts ska komma in bakom plasthinnan.

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Nilssonnet nope det e en fujitsu siemens 19" lcd skärm
har liksom luft intag på sidorna av skärmen.... de har väll krypit in där...

haha den gamla tråden var rolig haha...
trodde jag var ensamm om detta...

jag prövade osso printscreen lol...

/Daniel DOK Kristiansson

Permalänk

Går det inte o svälta ut dem??

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Om du sprutar radar på dom lär det bli permanenta prickar

Hahaha...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Hedersmedlem

Kan man inte lura dom till någon kant med att låta lite ljus lysa i ena kanten under natten..

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

haha tänkte precis på det. bara stänga av skärmen, tejpa fast en usblampa lr ngt och vänta

Visa signatur

13700k & PS5

Permalänk
Hedersmedlem

Man får bara hoppas att krypen gillar ljus.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Hahaha, kan se killen framför mig som väntar ivrigt och hysteriskt (om inte desperat) med rödsprängda ögon mitt i natten på att krypet ska komma ut.

Helt förstörd morgonen därefter av att krypet inte kom fram.

OnT: Hm, detta ska nog gå på garantin.

Visa signatur
Permalänk

Tryckluft?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Hahaha, kan se killen framför mig som väntar ivrigt och hysteriskt (om inte desperat) med rödsprängda ögon mitt i natten på att krypet ska komma ut.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Hahaha, kan se killen framför mig som väntar ivrigt och hysteriskt (om inte desperat) med rödsprängda ögon mitt i natten på att krypet ska komma ut.

haha,

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Tradigt problem det där med insekterna.. Fick 2 sånna insekter in i min laptopskärm dom dog ju där inne och det blev 2 svarta prickar.. Tyvärr har jag ingen lösning utan att jag lämnade in datorn då jag hade sån försäkring.. Och efter typ några försök att laga skärmen och byta ut den slutade det med att jag fick pengarna tillbaka. Det var en acer...

Om du nu inte har nån garanti som täcker det så hade jag nog fan testat att skruva i sär skiten.. Måste väl gå? GL iaf.

Visa signatur

En för alla, alla för en.

Permalänk
Medlem

jag har nog haft tur... insekterna verkar har lämmnat deras tillfälliga bo...=)

/Daniel DOK Kristiansson

Permalänk
Medlem

De är på BB

Permalänk
Medlem

rayman, man kan inte annat att hoppas att du har fel

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag CRT...

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift