K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mogge
Även jag fick min k800 från tre idag, är riktigt nöjd förutom med ljudet med de medföljande lurarna. Tycker det låter riktigt trist och undrar om det blir märkbart bättre med HPM-70 eller HPM82?

Jag var iväg och köpte HPM-70 lurarna för de lurar som följde med var för stora (!) för mina öron. Har aldrig tidigare varit med om detta. Måste säga att HPM-70 lurarna i passform var skitbra o ljudet är helt ok. Man kan som säkert sagts tidigare även byta lurarna efter mikrofonen på dessa. Mycket bra! Finns för övrigt för 299:- på Siba.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Var och hämta ut lönen tidigare idag,gick in och drog ett impuls köp på en k800i,Riktigt clean telefon.Skönaste Se telefonen jag prövat hittils.Den är lite segare än Samsungen som är en Z500 men det tar ut sig.Rätt mycke bättre på fler saker än den.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Jag var iväg och köpte HPM-70 lurarna för de lurar som följde med var för stora (!) för mina öron. Har aldrig tidigare varit med om detta. Måste säga att HPM-70 lurarna i passform var skitbra o ljudet är helt ok. Man kan som säkert sagts tidigare även byta lurarna efter mikrofonen på dessa. Mycket bra! Finns för övrigt för 299:- på Siba.

Dom som följde med va på tok för STORA ja.Ska Köpa hpm-70 lurarna och ett bordställ imorn på clasohlsonn sen får jag mitt 1 gigs minne snart å:D

Permalänk
Medlem

är det nån som SEs originaltema att skicka till mig? Jag gillar inte 3s lila sak

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Medlem

Sådär, då har jag äntligen fått min också

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIP-NITE
Är det NÅN som fått Blogg-funktionen att funka??

Jepp, jag gjorde ett inlägg frå telefonen idag. Det funkade perfa. Först skapades en ny blog för telefonen, men när jag loggade in på blogger med det "lösenord" som genererades, och jag samtidigt redan var inloggad med min vanliga blogger-användare så gick det att merga bloggarna.

Jag är asnöjd med den här telefonen. Rekommenderas!

Permalänk

Å längtar efter min. Dumt nog står mitt abonnemang på min far, aldrig fått tummen ur och skrivit det på mig. Idag kom avin, den ligger nere på posten och väntar. Dock så är far min på semester så jag kan inte få ut den från posten.
Allt som jag har läst om telefonen ser positivt ut och det gör ju inte längtan mindre direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gRoom
Å längtar efter min. Dumt nog står mitt abonnemang på min far, aldrig fått tummen ur och skrivit det på mig. Idag kom avin, den ligger nere på posten och väntar. Dock så är far min på semester så jag kan inte få ut den från posten.
Allt som jag har läst om telefonen ser positivt ut och det gör ju inte längtan mindre direkt.

Om du har avin så kan du hämta ut det om du legitemerar dig och säger att han är bortrest.
Har hämtat ut paket åt andra många gånger.
Är en fördel om ni har samma efternamn.

Permalänk
Medlem

Det må gå att göra så med vanliga paket, men rekommenderade brev får bara hämtas ut av mottagaren, eller av någon annan med en skriftlig fullmakt. Om ditt serviceställe låter dig hämta ut någon annans post när du bara säger att personen är bortrest så gör de fett fel.

Permalänk

Det står tom att det inte ens räcker med fullmakt, utan får endast hämtas av adressanten personligen.

Permalänk

Hur f*n får man bort den lilla fula texten "3" som står på skärmen? Den står dessutom 2 ggr!!! Om man kan få bort denna så kan jag leva med tre:s mjukvara.
Någon som vet?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

hur knapplåser man k800i? står inget om det i manualen

Permalänk
Medlem

stjärna och högra menyknappen.Eller vad man ska säga,så låser man knapplåset.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem

ah tack! konstigt att det inte står något om det i manualen

Permalänk
Medlem

testade blogger-funktionen på min K800. Helt klart smidigt tycker jag!

http://pieeetr.blogspot.com

Väldigt tom blogg, men har den mest bara för att utvärdera blogg-funktionen. (undanflykt)

Visa signatur

saliga äro de förnäma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av salig
testade blogger-funktionen på min K800. Helt klart smidigt tycker jag!

http://pieeetr.blogspot.com

Väldigt tom blogg, men har den mest bara för att utvärdera blogg-funktionen. (undanflykt)

Va är du för kaffe fantast da:P

Permalänk
Medlem

Måste man byta till 3G?
eller kan jag fortsätta använda mitt vanliga comviq kort i k800?

Permalänk
Medlem

När man laddar hem uppdatering av mjukvaran till mobilen gör man det över wap då eller?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obal_88

Shit nu skulle man haft aktier i SE

varför det? aktien sjönk ju ändå.. spara dina pengar istället o köpa en mobil

Permalänk
Medlem

Fick min k800i igår! Har bara lekt lite med den hittils, men första intrycket är väldigt väldigt bra Och jag undrar också hur man får bort den där 3 texten. Oehört störande!

Permalänk
Medlem

Har en obrandad telefon, men likväl Tre som operatör och det stör mig en smula att jag har två st. treor i fönstret... precis som det stör en hel del andra. Någon som vet hur man får bort åtminstone en av dessa?

Sen saknar jag en funktion som fanns i K750/W800.... nämligen att använda blixten som ficklampa, men detta kanske är borttaget p.g.a att den nya blixten inte lämpar sig för varaktigt sken?

Sen undrar jag om det är någon annan modells inställningar från Tre som funkar, så jag kan be tre skicka dessa istället för att ställa in MMS, Internet och allt manuellt?

I övrigt en fantastisk telefon, knäcker 6280 LÄTT och mäter sig hittills lätt med K750.. är ju bättre än K750 sånär som på storlek och batteritid som jag inte riktigt tagit mig tid att utvärdera ännu.

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem

tjenare morsan köpte en k800 här i veckan och bad mig lägga över lite musik i den, men när jag ska försöka lägga in musik genom det inbyggda programet disc2phone så får jag det verkligen inte att funka, får det att funka om jag kör bara genom pc suite men inte genom disch2phone eftersom där måste man tydligen ställa om mobilen till filöverföring, och då får inte mobilen kontakt med datorn, någon som vet någon lösning på detta problem eller får jag skippa disc2phone som verkar ganska simpelt som till och med morsan skulle trivas med.

Permalänk
Medlem

Blubb: Har du installerat all mjukvara? Jag kanske fick sitta och installera 5 saker när jag satte in telefonen första gången.

Men jag har en annan fråga, kanske inte plattsar i denna tråd, men tänkte att det var onödigt att göra en ny.
Jag vill föra över videoklipp från datorn till min K800i, hur gör jag för att göra de mindre?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joniz.89

Men jag har en annan fråga, kanske inte plattsar i denna tråd, men tänkte att det var onödigt att göra en ny.
Jag vill föra över videoklipp från datorn till min K800i, hur gör jag för att göra de mindre?

Läs den här tråden de diskuterar programmet som heter handbrake, det verkar väldigt smidigt!

http://www.howardforums.com/showthread.php?t=944221

Permalänk
Medlem

Med en 4000krs mobiltelfon tycker jag faktist man borde få med 1024mb m2 kort... Fast dem vill väl tjänta pengar för dem vet folk köper skiten ändå men men...

Permalänk
Medlem

Tyckte att det var sagt att ett 512mb m2 kort skulle följa med.Blev förvånad då jag inte fann något kort i kartongen.Men man får punga ut 500kr på ett kort eller vänta på 2gb kort.Någon som vet när dom kommer?

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem

4000kr är väll inte så jättedyrt för en soppas bra mobil?

Permalänk
Medlem

Nä priset är inte så farligt,4000 kr och en Liten svart mobil som doftar lyx.Men hur länge kommer spaken att fungera?Det återstår och se.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dan_89
Nä priset är inte så farligt,4000 kr och en Liten svart mobil som doftar lyx.Men hur länge kommer spaken att fungera?Det återstår och se.

Tror nog den ska hålla länge. Spaken på min k500 har hållt i typ två år nu, börjar iof bli lite sliten. Men dom måste väll förbättrat den avsevärt sen dess?

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
Tror nog den ska hålla länge. Spaken på min k500 har hållt i typ två år nu, börjar iof bli lite sliten. Men dom måste väll förbättrat den avsevärt sen dess?

Och spaken på min k700i har hållt i 2 år nu med, den funkar faktiskt som när jag fick den och jag har använt den mycket.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Ni som gnäller över att ni har två namn på operatören kan ju flytta till storstan där dem äger hela nätet själv.

Ute på landsbygden så bygger tre och telenor 3G nätet ihop. så det är därför det står två op namn i displayen.

Visa signatur