Permalänk
Medlem

PS2 emulator till linux?

tjena

jag undrar om det finns en bra fungerande PS2 emulator som jag kan göra med fedora?

jag var inne och tjatade lite här:
http://forums.ngemu.com/pcsx2-official-forum/74912-cant-run-l...
men det ser ju mörrkt ut

(jag ska så klart spela mina egna ps2 spel och inte några roms!)
MVH//Stefan

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa en ps2, jag tror inte den emulatorn är kompatibel med alla ps2 spel.

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

då måste jag köpa en tv oxå... ev. ett tv kort :P...
det vore dessutom trevligt att kunna lira lite spel i linux (ps2 spel kan jag alltid låna av folk)

//Stefan

Permalänk
Medlem

Nej, det finns varken till windows, linux eller något annat operativsystem.

Permalänk
Medlem

Buffi: klart det finns emulatorer till PS2 (http://ngemu.com/ps2), men det ska inte direkt flyta det minsta bra. PCSX2 finns tydligen för linux, men har inte testat något själv..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

jo det ska nog kunna flyta bra men det krävs en relativt bra dator om man jämför med ps2ans prestanda :P...

hm.... i länken jag skickade sa dom citat: "reation of linux based versions of PCSX2 is on indefinite hold"....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
jo det ska nog kunna flyta bra men det krävs en relativt bra dator om man jämför med ps2ans prestanda :P...

Det kvittar hur bra dator du har, du kommer inte kunna köra några spel med tillfredsställande FPS med dom emulatorer som finns idag.

Visa signatur

Debian sägs väl vara en avskalad och simpel dist. Det lilla jag har kört den har det funkat bra, så länge du kompilerar själv och inte använder något förvirrande paketsystem.
-HannesP

Permalänk
Medlem

hm...synd... jag kanske ska ta och skota iden... (jag kommer ändå dubbelbota med xp för spelbruk så det kvittar egentligen)
men tack iaf//Stefan