Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Geforce 6800 gs på budget system?

Permalänk
Medlem

Geforce 6800 gs på budget system?

Tja har länge tänkt på att uppgradera mitt system innan det blir ett helt nytt system :). Jag har idag en Sempron 2600+ på msi neo-v moderkort socket 754, 1 gb ram och ett överklockad geforce 6200 klockad till 375,675 och upplåst till 8 pixelpipes. Jag får ungefär 17 tusen poäng i 3d mark 01... dom andra kom jag inte ihåg... Men nu har jag tänkt att uppgradera burken en sista gång och köpa ett geforce 6800 gs agp. Vad tror ni kommer det vara värt det, kommer skillanden bli ganska så stor eller kommer mina andra komponenter bara vara flaskhalsar?

Tacksam för svar.

Mvh Erik

Visa signatur

Amd sempron 2600+, 1 gb DDR, Leadtek geforce 6200 128mb.

Permalänk

Det är väl lite på håret vad gäller CPU´n men det borde lira. Körde mitt 6800NU fullt upplåst på en TB 2400+ och det fungerade fint.

Det kommer bli skillnad ja. Stor? Ja alla tycker ju olika men visst fan blir det "stor" skillnad.

Permalänk
Medlem

Du kommer kunna köra ett 6800GS på ditt system. De kanske inte är de bästa för dagens spel, men de duger bra till de flesta av dagens.
Om du skulle överklocka din 2600:a kanske du skulle vinna lite mer på det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Du kommer kunna köra ett 6800GS på ditt system. De kanske inte är de bästa för dagens spel, men de duger bra till de flesta av dagens.
Om du skulle överklocka din 2600:a kanske du skulle vinna lite mer på det..

okej tack för svaren.. Jag vet att det har varit uppe tidigare i anndra trådar men vad skulle ni välja ett x800 gto (rx) eller geforce 6800 gs. Geforcet är ju ganska så mycket dyrare? Men den prestandamässiga skillanden mellan dom två skulle väll inte märkas på mitt system ändå. Hittade ett geforce 6800gs för 1700 kr och ett GTO får man ju för 1300 idag ungefär... vad tycker ni?

Visa signatur

Amd sempron 2600+, 1 gb DDR, Leadtek geforce 6200 128mb.

Permalänk
Medlem

Ett X800GTO har en chans att låsas upp till ett X800XL. Med överklockning så kan man lätt slå ut ett 6800GT (vilket är bättre än 6800GS), så om du nu vill chansa på att köpa ett X80=GTO för upplåsning så gör det.. men ha i baktanke att ett X800GTO inte har 100% chans att låsas upp!
Om jag var du skulle jag dock tagit 6800GS kortet, då man aldrig vet om ett X800GTO kan låsas upp.

Permalänk
Medlem

Rekomenderar att du klockar upp processorn.

Även fast det ska gå så bör du fortfarande klocka upp den lite grann.

Jag fick 30-50% fps ökning efter jag höjjt min 2800+@1.6-2.0ghz. Blev en ruskig skillnad. Jag har ett 6600gt i burken.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nöjd
okej tack för svaren.. Jag vet att det har varit uppe tidigare i anndra trådar men vad skulle ni välja ett x800 gto (rx) eller geforce 6800 gs. Geforcet är ju ganska så mycket dyrare? Men den prestandamässiga skillanden mellan dom två skulle väll inte märkas på mitt system ändå. Hittade ett geforce 6800gs för 1700 kr och ett GTO får man ju för 1300 idag ungefär... vad tycker ni?

Tycker du ska köpa ett beggat 6800LE eller NU kanske rent av ett 6600GT.

Dom är billiga nu.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar det blir nog ett 6800 gs ändå och att klocka processorn så kanske den överlever ett tag till om man inte kör på högsta ;).

Visa signatur

Amd sempron 2600+, 1 gb DDR, Leadtek geforce 6200 128mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nöjd
Tack för alla svar det blir nog ett 6800 gs ändå och att klocka processorn så kanske den överlever ett tag till om man inte kör på högsta ;).

Spelar ingen roll vad du köper huvudsaken du köper BEGAGNAT! Du får lätt ett X800gto för ca 1000 kr och ett 6800gs lär inte kosta nåt mer, så vill du spara pengar så köp beggat