Köpt ett Logitech Wireless Music System. Kopplar ned mitt trådlösa Internet!

Permalänk
Medlem

Köpt ett Logitech Wireless Music System. Kopplar ned mitt trådlösa Internet!

Jag har köpt ett Logitech Wireless Music System (http://www.webhallen.com/prod.php?id=48941). Systemet fungerar jättebra och jag är hur nöjd som. Där är bara en sak som är fruktansvärt irriterande.

Jag sitter på trådlöst Internet här hemma. Använder mig av en D-Link DI-524 och i datorn sitter ett inbyggt Intel Wireless 2200 BG. Det fungerar jättebra och det kopplar aldrig ned!
Men så fort jag kopplar in Logitechs trådlösa musikspelare stör den ut mitt trådlösa Internet till den grad att det kopplar ned efter ett tag för att sen vägra ansluta till det igen.

Så fort jag drar ut Logitechs grejer fungerar det som det ska igen.

Någon som vet vad jag kan göra för att lösa detta problem? Dålig router? Dåligt inbyggt nätverkskort?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Permalänk
Medlem

Ligger kanske också i 2.4GHz-området, de där sakerna... Du kan ju testa att byta kanal (finns ett antal att välja på) i din accesspunkt och se om det förbättrar det hela.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Det har jag provat men det hjälper inte.
Får väl prova att flytta systemet så får vi se vad som händer. Larm, telefon, router och musiksystemet allt trådlöst ligger precis där. Kanske stör ut varandra.

Permalänk
Medlem

Jo om allt ligger på samma ställe så kan det störa varandra även om de inte använder samma frekvens, filter i verkligenhten är inte alltid så bra som man vill. Hitta inte så mycket information på deras sida om vad det använder för frekvens dock.

Permalänk
Medlem

Jag flyttade min router två meter ifrån mottagaren och nu fungerar det utmärkt. Tycker det är konstigt att routern störs av mottagaren medans mitt trådlösa på den bärbara inte störs av sändaren. Men men, nu fungerar det i alla fall.

Förresten, jag rekommenderar systemet varmt!