Samsung LE40R74BD och LE40R74BDX

Permalänk
Medlem

Samsung LE40R74BD och LE40R74BDX

Har kollat lite efter Samsungs R74 tv men så ser man flera med ett X på slutet, och när jag söker efter den hittar jag bara brittiska sidor, så jag tolkar att X på slutet är för att visa att den är brittisk, eller?

Om så är fallet vad är skillnaden på den med X och den utan? Hoppas någon har koll för jag fattar fan inget om det

Permalänk
Medlem

läste nånstans att Xet skulle betyda HD-ready, men de e väl båda två?

Permalänk
Medlem

Jo det ska vara på båda.. men som sagt det ser ut som det är speciellt till england eller något. ingen aning, man vill ju veta sånt när man är intresserad av en TV.. finns det 2st nästan identiska vill man ju så klart ha den bästa

Permalänk

Har ju hänt förut att Samsung skiter i nån bokstav ibland, säkert samma TV. De funkar ju fint med VGA, men glöm HDMI till datorn. Dessutom är ju nya M71:an så mycket snyggare......dock saknar den DVB-T http://av.samsung.de/article.asp?artid=6073AA1F-D52E-464D-B8E...

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Medlem

X:et i modellnamnet betyder ingenting. Däremot betyder exempelvis LE40R74BD/XEE att det är en modell som är gjord för den nordiska marknaden.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tompathepilot
Har ju hänt förut att Samsung skiter i nån bokstav ibland, säkert samma TV. De funkar ju fint med VGA, men glöm HDMI till datorn. Dessutom är ju nya M71:an så mycket snyggare......dock saknar den DVB-T http://av.samsung.de/article.asp?artid=6073AA1F-D52E-464D-B8E...

Den var snygg, men det här är inte bra.. får ångest ju!
nu vet jag iaf att X bara är nåt tjafs som inte har med TVn att göra, får se hur jag ska gör nu då.. xbox, film och surfa med datorn är typ det jag ska koppla in

Permalänk

Livet är hårt och tvmodellerna många, själv får det bli en LG för min del, de tar ju 1360x768 digitalt, det gör ju inte Samsung.

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Medlem

En annan fråga om samma TV, digital boxen, funkar den om man är i ett comhem hus? me tanke på att det är Boxer box i den? tänkte samma med Hyundai Q400 för den har en digitalbox fast utan CI plats...
alltså kan man få in digitala kanaler via de inbyggda boxarna när man är i ett comhem hus.. eller måste man ha en antenn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LCL
En annan fråga om samma TV, digital boxen, funkar den om man är i ett comhem hus? me tanke på att det är Boxer box i den? tänkte samma med Hyundai Q400 för den har en digitalbox fast utan CI plats...
alltså kan man få in digitala kanaler via de inbyggda boxarna när man är i ett comhem hus.. eller måste man ha en antenn?

Det är en DVB-T mottagare som sitter i den, så du måste ha en antenn.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

okej.. aja då spelar det ingen roll där.. tack för det snabba svaret