Viewsonic VX2235wm-tråden!!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Viewsonic VX2235wm-tråden!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffyp
Kollade upp den sidan på babelfish(Traditionell Kinesiska), men stod inget intressant var endast säljar mumbo-jumbo. Kan kopiera in all text om det finns önskemål, men undviket gärna =).

Hur syftar du på med endast "compositingång"? DVI? DSUB?

Jag ska rensa upp och renskriva inlägget tänkte jag, har bara inte haft tid eller ork (EDIT: Nu är det gjort). Men nu till frågan:

Jag skrev inte endast, jag skrev att den verkar ha compositingångar (jag menar självklart förutom VGA(DSUB)/DVI ) Så det är ingen fara på taket.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Jag väntar med spänning på recensioner, mer info och erfarenheter av användare här på SweC

Permalänk
Medlem

Ja denna skärm ser helt klart intressant ut.Prismässigt ligger den bra till oxså.
Intressant att se recensioner när dom nu kommer.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

ser ut att bli nästa skärm när den dyker upp om inte recensioner visar sig vara negativa

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Då har ja beställt denna skärmen så får vi se hur den är när den kommer

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk

Ja, nu är man nyfiken på denna...

Någon som vet när den går att beställa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av derelicte
Ja, nu är man nyfiken på denna...

Någon som vet när den går att beställa?

Jag beställde den från Dustin.Fick mail idag att dom skickar den 25/8.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Jag beställde den från Dustin.Fick mail idag att dom skickar den 25/8.

Jisses !
Det var inget dåligt överpris du gav för den.
Förbest min för 4273Kr

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Jisses !
Det var inget dåligt överpris du gav för den.
Förbest min för 4273Kr

/Homer_S1

[/QUOTE

500:- e ju knappast en stor summa.....

Var beställde du din då?

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Jisses !
Det var inget dåligt överpris du gav för den.
Förbest min för 4273Kr

/Homer_S1

[/QUOTE

500:- e ju knappast en stor summa.....

Var beställde du din då?

[/QUOTE]

Stor o stor, det finns alltid nått kul man kan lägga den 5hundringen på.
Jag beställde här: http://www.datorhandel.com/se/products/VX2235WM

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Stor o stor, det finns alltid nått kul man kan lägga den 5hundringen på.
Jag beställde här: http://www.datorhandel.com/se/products/VX2235WM

/Homer_S1

Ok men ja litar nog mer på Dustin aldrig haft problem med dom iaf

Oavsett så verkar det vara en kanon skärm.Spännade väntan nu

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Yep, ska bli trevligt som fan med ny skärm.
Sitter själv med en 9 år gammal CRT.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Hej!

Har fått ett hempc erbjudande på en dator inklusive en 22" skärm. Det finns ingen info om den men när jag såg denna tråden så är dom ganska lika varandra. Vad tror ni?

EDIT:
Hittade en bättre bild och även lite text.

Viewsonic 22" LCD-skärm
Skärmtyp Wide LCD
Rek upplösning analog 1680x1050
Kontrast 700:01:00
Ljusstyrka cd/m2 300
Responstid ms 5

Den ser inte likadan ut som skärmen i denna tråd men vilken modell tror ni det kan vara?

Visa signatur

Macbook Pro 15"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onaz
Hej!

Har fått ett hempc erbjudande på en dator inklusive en 22" skärm. Det finns ingen info om den men när jag såg denna tråden så är dom ganska lika varandra. Vad tror ni?

https://hempc.nicator.se/repository/SE/Posten06Q3/Posten_Pres...

Tycker foten till skärmen liknar LG eller Samsung...

Så Viewsonicskärmen kommer in runt den 25:e. Då får man väl vänta tålmodigt. Jag avvaktar nog och ser om någon annat företag får in den tidigare än Dustin.
Datorhandel.com verkar vara opålitligt, skulle aldrig våga beställa där... läs recensionerna på prisjakt.se, på tok för många missnöjda kunder. Verkar vara ett skräpföretag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av derelicte
Tycker foten till skärmen liknar LG eller Samsung...

Så Viewsonicskärmen kommer in runt den 25:e. Då får man väl vänta tålmodigt. Jag avvaktar nog och ser om någon annat företag får in den tidigare än Dustin.
Datorhandel.com verkar vara opålitligt, skulle aldrig våga beställa där... läs recensionerna på prisjakt.se, på tok för många missnöjda kunder. Verkar vara ett skräpföretag.

Jo dom verkar ha dåligt rykte.Håller mej till Komplett och Dustin dom levererar itid och till bra priser.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

jäkligt tradigt att det skall dröja så

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av derelicte
Tycker foten till skärmen liknar LG eller Samsung...

Så Viewsonicskärmen kommer in runt den 25:e. Då får man väl vänta tålmodigt. Jag avvaktar nog och ser om någon annat företag får in den tidigare än Dustin.
Datorhandel.com verkar vara opålitligt, skulle aldrig våga beställa där... läs recensionerna på prisjakt.se, på tok för många missnöjda kunder. Verkar vara ett skräpföretag.

Hmmm, det har jag aldrig märkt.
Jag har handlat där ca 40gånger under de senaste åren utan ett ända problem. Men så bor jag inte många mil bort o kan åka dit o hämta ut det jag har beställt.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Funderar själv på att beställa den här skärmen. Kommer att bli en mycket intressant tråd att följa.
Skicka gärna PM till mej om ni hittar någon recenssion om den!

Att den är på 22" och ligger innom ramen för vad jag vill spendera på en skärm är ju riktigt mysigt!

funderar bara på vad det här betyder:
Dotpitch: 0.282 mm (Lägre dotpitch än 1280x1024 på en 19")

Har inte orkat läsa så många trådar om Platta skärmar men ska sätta igång nu

Tråkit att den inte verkar vara höj/sänk bar samt att den inte har Pivot funktion =/

Nån som har en WS skärm å kan berätta för mej hur det går för er att spela spel som inte har WS upplösningar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niwa

funderar bara på vad det här betyder:
Dotpitch: 0.282 mm (Lägre dotpitch än 1280x1024 på en 19")

Vad jag menar är alltså:

Man jämför ju dotpitch på 17" och 19" eftersom båda använder 1280x1024 i upplösning. 19" har högre dotpitch (pixelavstånd) då, än vad en 22"-skärm har jämfört med en 20"-skärm, som båda kör 1680x1050.

Alltså, kortare "pixelavstånd" på 22" wideskärmen, än på en 19"are.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Det får alltså plats med fler pixlar/tum på den här skärmen om jag förstått rätt?

Undrar bara så att jag inte pratar i nattmössan.

Permalänk
Medlem

Ja precis, det blir kontentan av det hela

I övrigt ska det ta otroligt lång tid innan vi kan få lite info om vad det är för panel...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onaz
Hej!

Har fått ett hempc erbjudande på en dator inklusive en 22" skärm. Det finns ingen info om den men när jag såg denna tråden så är dom ganska lika varandra. Vad tror ni?

https://hempc.nicator.se/repository/SE/Posten06Q3/Posten_Pres...

EDIT:
Hittade en bättre bild och även lite text.

Viewsonic 22" LCD-skärm
Skärmtyp Wide LCD
Rek upplösning analog 1680x1050
Kontrast 700:01:00
Ljusstyrka cd/m2 300
Responstid ms 5

https://hempc.nicator.se/repository/SE/Posten06Q3/Posten_22_2...
Den ser inte likadan ut som skärmen i denna tråd men vilken modell tror ni det kan vara?

Får också hem den skärmen, inte jag som köper den men jag betalar iaf 70:-/mån för skärmen så det kan man inte klaga över.

22" som 22"...jag sitter med en 19" crt från 1800-talet nu!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Ja precis, det blir kontentan av det hela

I övrigt ska det ta otroligt lång tid innan vi kan få lite info om vad det är för panel...

Viewsonic have launched a new TFT at an unusual size. The 22" widescreen VX2235WM is designed to bridge the gap between those who find the 20" models too small, but who don't want to spend a lot more money on the 24" range. At an estimated release price of ~£350 in the UK (available on pre-release at Overclockers.co.uk), it is as cost effective as many of the 20"WS range which have become increasingly popular over the last 6 months.

The screen offers a 1680 x 1050 resolution which is the same as the 20"WS range. Some users may not be keen on this since the extra 2 inches of screen size might seem a little unnecessary if resolution is staying the same. Dot pitch will also be larger and some may argue that text and images might be too big since the resolution is not matching the screen size. On the reverse side, others who find the text and image on a 20" to be a little too small would benefit from this. However, the extra screen size adds immersion in gaming and also offers a larger screen size for home theatre use. The VX2235WM looks from its pre-release specs to be using a 5ms (G2G) S-MVA panel from Chi Mei Optoelectronics. The panel offers 16.7 million colours, 700:1 contrast ratio and 300 cd/m2 brightness. The monitor has DVI and VGA connections and built in rear speakers. The design may not be to everyone's taste, but at a great price, many might find the larger screen size a real benefit.

The VX2235WM is expected un August 2006

http://www.tftcentral.co.uk/newscontent.htm#vx2235wm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
Viewsonic have launched a new TFT at an unusual size..... Massa text

Jo jag vet, det är gamla nyheter, står inget på den sidan som vi inte redan vet. Om du syftar på Panelen, så står det att den ser ut att använda en S-MVA panel, men andra sidor har rapporterat att den använder en TN-panel. Därför skrev jag i specifikationerna att det är oklart i nuläget vad det är för panel, innan vi får äkta fakta från Viewsonic

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

åå va sugen jag blev på denna skärm. långt kvar tills den kommer ju :/

Visa signatur

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kozmoz
åå va sugen jag blev på denna skärm. långt kvar tills den kommer ju :/

Jo 14 dagar minst är det . Hoppas det dyker upp någon test på den innan.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Nu har jag bokat mig en sån här ifrån datorbutiken... Hoppas det blir bra.. Lär bli stor skillnad mot min 17" CRT iaf

Visa signatur

iMac 27"

Permalänk
Medlem

hitta lite mer bilder på den:

http://lcd.zol.com.cn/32/326561.html

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Finns det något officiellt releasedatum på den? Eller är det bara mitten på Augusti som är sagt? Vill vet hur länge jag ska behöva vänta.. ^^

Visa signatur

iMac 27"

Permalänk
Medlem

man är ju lite lagom sugen faktiskt.. sitter med 17" crt för tillfället.. är dock lite skeptisk mot TFT, funderade på en 21" CRT först, men känns som att man kanske är lite bakåtsträvare då.. om jag ska köpa en tft vill jag inte behöva tänka på ghosting å döda pixlar och allt sånt som tft släpar med sig

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!