Grym laptop på eBay för under 4000 kr

Permalänk

Grym laptop på eBay för under 4000 kr

Satt o kollade kläder på eBay när jag kom på att laptops är grymma. Så jag drog en sökning på Laptops i pris-nivån 300-800 dollar.

Hittade bland annat den här. samt denna.

Detta är väl grymma priser jämfört med Sverige? Hur är strömkablar o.sv? Tror ni man får en Svensk-strömnätskabel till eller går det lätt att fixa en när man väl har den på plats isåfall?

Vad tycker ni om dessa två burkar?

Permalänk
Medlem

Ruskigt bra priser kan jag lova jue iaf!!

Vet inte hur de är med strömmen men hoppas på att nån trevlig själ kan svara på de.

Permalänk
Medlem

köper du en amerikanskt laptop går den på 110v. stoppar du den rätt i svenska 230volt så glöm inte att köpa en flintastek, för grillning lär det bli

Permalänk
Medlem

Och köper du SONY så får du fixa en rejäl bur, för det kostar APA med originaldelar (om du ska byta tg-bord till svenskt etc).

Permalänk
Medlem

Ska väl bara vara att köpa en adapter? När jag var i USA kommer jag ihåg att vi hade med oss nån typ av adapter för att kunna använda våra prylar där...

Permalänk
Medlem

Fel! Nästan alla nätadapptrar till laptops klarar av spänning mellan 110-240V 50-60Hz. Är samma sak för tex. mobilladdare, kameraladdare, och rakapparater.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
köper du en amerikanskt laptop går den på 110v. stoppar du den rätt i svenska 230volt så glöm inte att köpa en flintastek, för grillning lär det bli

Permalänk
Avstängd

lol , självfallet är det ju endast en enkel adapter för ungefär 149kr som behövs , Vet inte vara Guru snackar om men vad jag vet så går det inte att koppla in 110v kontakt i 230v kontakt , självfallet är det bara en adapter som behövs ,dock ska du akta dig för att bli blåst.

Känner en som vart blåst på 9000kr via ebay , hon trodde att hon hade köpt en laptop , men den kom aldrig och säljaren hörde aldrig mer av sig.

Jag gjorde lite research och hittade att de blåst flera stycken och att det var afrikaner som satt upp flera falska och oftast väldigt snygga annonser på flera datorer i kartong till väldigt låga priser.

Så se upp. Men bästa är väl att ha någon man känner som bor i usa och förhoppningsvis nära den som säljer så han / hon kan åka och hämta eller få via FedEx.

2 bästa tipsen :

1* Oavsett hur seriös och snäll säljaren verkar undvik på alla möjliga sätt att använda Wester Union, det är skum makarnas paradis med Bank Wire Transfer.

2* Paypal kan fejkas och de kan länka till rippade paypals , alltså falska.

Permalänk
Medlem

Behövs givetvis inga adaptrar eller dylikt till bärbara datorer. AC-adaptrarna klarar 100-230v, och det enda som behövs köpas är en ny nätsladd som skall gå från adaptern till vägguttaget. Kan väl kosta max 50 spänn här i Sverige.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk

Ok. Men då får man ju leta efter någon säljare som sålt många datorer. Om det är någon som inte sålt en enda eller bara sålt till köpare i sitt egna land som i sin tur knappt köpt något. Då är det antagligen bluff.

"Och köper du SONY så får du fixa en rejäl bur, för det kostar APA med originaldelar (om du ska byta tg-bord till svenskt etc)."

Jofan, svenskt t-bord ska man ju ha. tack för du sa det.

Vad kan det gå på?

Permalänk
Avstängd

själv tror jag inte det går på mycket , när vi byte på ett asus kostade det 400kr .

Även med Ebay så kan de fakea powerseller också , så det är inget att gå på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andegon
själv tror jag inte det går på mycket , när vi byte på ett asus kostade det 400kr .

Även med Ebay så kan de fakea powerseller också , så det är inget att gå på.

Stor skillnad på asus och sony

Permalänk

Blev också väldigt sugen på att köpa en dator från ebay nu.. Men hur funkar det, är det företag eller privatpersoner som säljer där?

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem

glöm inte bort att köper ni från utanför EU så får man nästan räkna med svensk tull och moms. visst kan amn slippa undan, men kan bli farligt ekonomiskt om man räknar med det, speciellt när svenska tullen blivit mycket mer alerta då de märkt att privatimporten ökat kraftigt. de tar mycket mer numera.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Alltså jag har varit inne på att köpa bärbar och andra tekniska prylar från USA.

Jag gör det inte eftersom jag inte vet hur det är med garanti och så. Vad händer om den slutar fungera efter två dagar? Var ska jag vända mig för att få den reparerad?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Alltså jag har varit inne på att köpa bärbar och andra tekniska prylar från USA.

Jag gör det inte eftersom jag inte vet hur det är med garanti och så. Vad händer om den slutar fungera efter två dagar? Var ska jag vända mig för att få den reparerad?

Är det tex en ny dator så brukar det vara en internationell garanti. Men är den begagnad så gäller den inte.

Så ställ frågor till säljarna innan ni lägger budet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
glöm inte bort att köper ni från utanför EU så får man nästan räkna med svensk tull och moms. visst kan amn slippa undan, men kan bli farligt ekonomiskt om man räknar med det, speciellt när svenska tullen blivit mycket mer alerta då de märkt att privatimporten ökat kraftigt. de tar mycket mer numera.

Njaa, man får komma överrens med säljaren att skriva ner värdet bara

Jag köpte en begagnad ultraportabel förra året på Ebay, gick mycket smidigit, och jag har inte emot US-keyboard eftersom jag suttit en hel del i DOS på den tiden man inte orkade ladda svensk layout eftersom den drog minne