Hjälp mig! Jag kan inte ladda ner filer längre

Permalänk
Medlem

Hjälp mig! Jag kan inte ladda ner filer längre

Som topic säger. Det är skitskumt, det började med att vissa sidor blev segare än vanligt t.ex fz.se och ifall jag ska ladda ner en fil (vilken som helst via webbläsaren, Firefox eller IE) så i bästa fall så börjar filen att laddas ner för att sedan stanna på typ 10%, annars startar det inte alls. Det jag har testat för att åtgärda problemet är som följer:

Stängt av Zonealarm.
Skannat hela datorn med Kaspersky AV.
Stängt av Kaspersky AV.
Rensat cachen på både IE och Firefox.
Stängt av adblock-programmet i Firefox.
Scannat datorn med AdAware.

Så nu undrar jag ifall någon har en idé som kan tänkas lösa problemet?

*edit*
Kan det vara en inställning för nätverkskortet?
Det är det som är inbyggt i P5B-mobot.

Permalänk
Medlem

Det är ingen router etc. som jävlas? som i så fall skulle krasha på grund av överbelasting

Permalänk
Medlem

Nope, ingen router bara en ren anslutning till mitt bredbandsuttag.

*edit* när jag skulle kolla min email (googles) så frågade sidan om jag hade en långsam anslutning........ eeeeh jag har 100Mbit.
Jag körde TPTEST nyss och fick detta felmeddelande om det kan vara till någon hjälp:

" Test failed (last msg: 512 Max Packetsize allowed is 1500) "

Permalänk
Medlem

Har du någon annan dator du kan testa på? Om det är samma fel där så är det helt klart bredbandet som det är fel på.
Minns att jag hade liknande problem. Då var det bbb som hade driftstörningar.

Permalänk
Medlem

Bra idé Arnie, jag håller precis på att installera en ny dator så det måste jag testa när jag fått nätverkskorten att funka. Fler råd är välkomna under tiden

*EDIT*
Nope, det var samma sak på den så jag ringde BBB, men dom ville att jag skulle vänta 20min i kö till supporten