Knappt några inställningar i FireFox?

Permalänk
Discokungen

Knappt några inställningar i FireFox?

Alltså.. Nu har jag gått över till FireFox från Opera av en enda anledning: Adblock. Jag har dock ett flertal problem.

1. Jag kan knappt ställa in något i inställningar. Det finns miljoner fler saker man kan ställa in i IE och Opera.

2. Jag kan inte stänga av den dära automatiska förminskningen av bilder för att passa skärmen.

Hur ska jag göra? Byta tillbaka till Opera och ha ett helvete att installera Adblock där? Hilfe bitte.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Tools -> Options -> Advanced -> General -> Resize large images to fit in the browser window

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Tools -> Options -> Advanced -> General -> Resize large images to fit in the browser window

Ah.. Tack. Ett problem mindre

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Re: Knappt några inställningar i FireFox?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Alltså.. Nu har jag gått över till FireFox från Opera av en enda anledning: Adblock. Jag har dock ett flertal problem.

1. Jag kan knappt ställa in något i inställningar. Det finns miljoner fler saker man kan ställa in i IE och Opera.

Tja, skulle vara lättare att ge dig hjälp om du berättade vilka dessa saknade inställningsmöjligheter är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Alltså.. Nu har jag gått över till FireFox från Opera av en enda anledning: Adblock. Jag har dock ett flertal problem.

1. Jag kan knappt ställa in något i inställningar. Det finns miljoner fler saker man kan ställa in i IE och Opera.

i adress fältet skriv:

about:config

där har du "lite" inställningar, lek inte för mycket dock

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur Adblock funkar i FF, men i Opera (9) kan du högerklicka på en sida, klicka "Block content..." och klicka på element du vill ha bort.

Om du vill ställa in specifikt för vissa url:er så kan du gå till Tools>Advanced>Blocked content.

Visa signatur

:€

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eighty
Jag vet inte hur Adblock funkar i FF, men i Opera (9) kan du högerklicka på en sida, klicka "Block content..." och klicka på element du vill ha bort.

Om du vill ställa in specifikt för vissa url:er så kan du gå till Tools>Advanced>Blocked content.

Exakt som i FF då. Fick nog aldrig det att fungera till Opera =/

Edit: WEEEE!!! Adblock helt integrerat i Opera 9 Hade 8.54 innan så jag visste inte det. TACK! Opera för evigt

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Men med adblock för Firefox så kan man prenumerera på filter lists. Väldigt smidigt, jag ser nästan aldrig någon reklam.

Permalänk
Medlem

Re: Knappt några inställningar i FireFox?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso

1. Jag kan knappt ställa in något i inställningar. Det finns miljoner fler saker man kan ställa in i IE och Opera.

För att kunna utnyttja firefox till fullo så bör man använda plugins.
Om du vill ha tips på plugins så hjälper det om du talar om villka funktioner du saknar.

Ang. att prenumerera på adblock filter, se länken till dutchblock i min sign.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske lite offtopic men är det inte lite skrämmande att så pass många använder adblock? Tänk om alla skulle börja göra det? Hela internet skulle ju gå under då de flesta sidor är annonsfinansierade.

Permalänk
Medlem

Alla sidor har inte reklam som ger betalning per klick, utan exempelvis per dag/vecka/månad.
Hela internet skulle gå under? Nej men antalet skitsiodor som finns till endast för att visa reklam kanske reduceras

Visa signatur