Ägare av LG L204WT och dess lillebror, se hit, tack

Permalänk
Medlem

Komplett har också preliminärt 8/9

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Medlem

Leveransen dröjer...

Jag beställde min från Inwarehouse den 24/8, förskottsbetalade via internetbank. Då stod det "levereras 25/8". Sen ändrades detta till först 30/8, sen 11/9 och nu i veckan 15/9!

Det verkar vara ont om dessa skärmar, och som vanligt så dröjer det länge innan heta grejer hittar till Sverige. Undantaget är väl SE:s nya mobiltelefoner, men skam vore ju annat då det är en svensk firma.

Permalänk
Medlem

Re: Leveransen dröjer...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pajala73
Jag beställde min från Inwarehouse den 24/8, förskottsbetalade via internetbank. Då stod det "levereras 25/8". Sen ändrades detta till först 30/8, sen 11/9 och nu i veckan 15/9!

otur...synd att jag börjar bli mer sugen på Mirais 22" skärm.
När det gäller bild- och filmredigering så är väl LGn bäst, men Mirain är ju 2 tum större...

Permalänk
Medlem

Vårt artnr.: 325165 / L204WT-SF
Tillgänglighet: Preliminärt 186 st. 2006-09-28

Är ju en månad kvar hos komplett.

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wejsted
Vårt artnr.: 325165 / L204WT-SF
Tillgänglighet: Preliminärt 186 st. 2006-09-28

Är ju en månad kvar hos komplett.

Jo de har ändrats nu igen :/

på shg.biz är det preliminärt den 18/9

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Medlem

jag har iaf lagt en beställning hos komplett tillsammans med en dator där det fattas en del komponenter. dator grejerna ska komma in runt den 7:en förhoppningsvis. får låna en skärm tills dess att LGn kommit in. om jag nu inte hittar något annat innan dess

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk

Re: Re: Leveransen dröjer...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
otur...synd att jag börjar bli mer sugen på Mirais 22" skärm.
När det gäller bild- och filmredigering så är väl LGn bäst, men Mirain är ju 2 tum större...

Mirais 22" är en 6-bitars TN-panel så den är ytterst olämplig för bildredigering. LGn ska ha en ny variant av TN-panel som klarar 8-bitar men innan det finns några seriösa tester så är det oklart hur bra den presterar i färgåtergivningen.
Behöver man bra färgåtergivning så bör man nog undvika TN helt och hållet tills seriösa tester finns, tyvärr ligger priset högre på alla andra paneltyper.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Leveransen dröjer...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Mirais 22" är en 6-bitars TN-panel så den är ytterst olämplig för bildredigering. LGn ska ha en ny variant av TN-panel som klarar 8-bitar men innan det finns några seriösa tester så är det oklart hur bra den presterar i färgåtergivningen.
Behöver man bra färgåtergivning så bör man nog undvika TN helt och hållet tills seriösa tester finns, tyvärr ligger priset högre på alla andra paneltyper.

Och vad grundar du det uttalandet på? Enligt deras egna specifikationer är det en äkta 8-bitars panel, samt att den verkar använda samma panel som Acer 22" skärmen och de anger även de 8-bitar. Enda som skriver annorlunda är Viewsonic på VX2235wm, men innan de gick ut med officiella specs så kunde man överallt på internet läsa att det var 8-bitarspanel i den skärmen också.

Så mitt tips är att det är en ny typ av TN-panel likt LG Philips nya paneler, samt att Viewsonic publicerat fel information gällande färgerna, alternativt att dom kör någon specialversion.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Leveransen dröjer...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Och vad grundar du det uttalandet på? Enligt deras egna specifikationer är det en äkta 8-bitars panel, samt att den verkar använda samma panel som Acer 22" skärmen och de anger även de 8-bitar. Enda som skriver annorlunda är Viewsonic på VX2235wm, men innan de gick ut med officiella specs så kunde man överallt på internet läsa att det var 8-bitarspanel i den skärmen också.

Så mitt tips är att det är en ny typ av TN-panel likt LG Philips nya paneler, samt att Viewsonic publicerat fel information gällande färgerna, alternativt att dom kör någon specialversion.

//fog

Tillverkarnas egna specifikationer ska man inte alltid lita på. När det gäller just LCD-skärmar är det oerhört vanligt att de blandar ihop 16.7 och 16.2 miljoner färger. Så om de inte specifikt skrivit 8-bitars TN-panel så skulle jag ta det med en nypa salt.

Sen även om det skulle vara en 8-bitars TN-panel så är det inte säkert att den har bra färgåtergivning.

Angående viewsonicen så spekulerades det förut att det var en 8-bitars S-MVA-panel i den, så 8-bitarsryktet kan mycket väl komma därifrån. Sen har andra källor sagt att det var en TN-panel. Så vad som gäller är osäkert.

Permalänk
Medlem

???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Mirais 22" är en 6-bitars TN-panel så den är ytterst olämplig för bildredigering. LGn ska ha en ny variant av TN-panel som klarar 8-bitar men innan det finns några seriösa tester så är det oklart hur bra den presterar i färgåtergivningen.
Behöver man bra färgåtergivning så bör man nog undvika TN helt och hållet tills seriösa tester finns, tyvärr ligger priset högre på alla andra paneltyper.

men om man inte sysslar med avancerad bildredigering, mer åt enka bildkompositioner, lite retuschering och sånt, tror du mirain går bra ändå?

Permalänk

Re: ???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
men om man inte sysslar med avancerad bildredigering, mer åt enka bildkompositioner, lite retuschering och sånt, tror du mirain går bra ändå?

Det kan säkert fungera. Det beror på kraven. Det som är vanligt är vissa delar av färgskalan blir fel. Tex att vissa nyanser av lila ser blåa ut på skärmen. Och det kan vara jobbigt om man ska göra trycksaker eller saker för webben där man inte fått färgkoder som man ska använda sig av.

Permalänk
Medlem

mycket snack om vad skärmen lämpar sig till. jag tänkte göra lite allt möjligt. spela spel, kolla lite film ibland och allmänt användande inget avancerat. den duger väl för det ? eller kommer den vara värdelös att spela på.

LGn alltså. vet inte något om den där mirai.

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wejsted
mycket snack om vad skärmen lämpar sig till. jag tänkte göra lite allt möjligt. spela spel, kolla lite film ibland och allmänt användande inget avancerat. den duger väl för det ? eller kommer den vara värdelös att spela på.

LGn alltså. vet inte något om den där mirai.

Spel är en av sakerna LGn är riktigt bra på. Dock är det en widescreen vilket har sina fördelar och nackdelar. Fördelen är att det är skönare med bred skärm i spel men sånt är ju personligt. Nackdelen är att vissa spel måste man trixa lite med för att få igång WS-läge. På widescreengamingforum.com finns det bra tips hur man får igång olika spel i WS-läge.

Permalänk
Medlem

aja men då så jag ska inte hålla på med bildredigering etc. så då kommer den duga fint för mig. visst fan är det alltid lite små pyssel att få grejer att fungera men det är det väl med allt.

har köpt ett 7900GT 512mb så jag hoppas det blir lite härlig grafik på skärmen när den nu kommer.

fast får nog bli en 19" dell från it-auktion CRT för 50 kronor först tills LG skärmen kommer

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk
Medlem

Jag funderar oxå på den LGn till nya burken, kommer mest spela på den men det känns ju jobbigt om jag inte skulle få ut den fina grafik som är möjlig att få ur x1950xtx på grund av bildskärmen
behöver jag oroa mig tror ni?

Visa signatur

Asus P6X58D-E | Core i7 950 | 12GB Corsair XMS3 | 120GB OCZ Vertex 2 ssd | Zotac GTX480 | Corsair 750W HX | Antec P183 | Cooler master V8 |

Permalänk
Medlem

Nej det behöver du verkligen inte göra.

Permalänk
Medlem

hur är det med LG L204WT om man ställer in i ett spel att man vill köra 1280x1024 kommer man att få svart ram runt om så att den skalar ner så man får en 4:3 bild eller strechar den ut den? skulle va bäst om den gjorde en svart ram så man får rätt bild.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caizer
hur är det med LG L204WT om man ställer in i ett spel att man vill köra 1280x1024 kommer man att få svart ram runt om så att den skalar ner så man får en 4:3 bild eller strechar den ut den? skulle va bäst om den gjorde en svart ram så man får rätt bild.

Ingen här som äger den så kan vara svårt att svara på, sålänge inte någon hänvisar till någon utomstående privatperson eller recension.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caizer
hur är det med LG L204WT om man ställer in i ett spel att man vill köra 1280x1024 kommer man att få svart ram runt om så att den skalar ner så man får en 4:3 bild eller strechar den ut den? skulle va bäst om den gjorde en svart ram så man får rätt bild.

De flesta skärmar sträcker ut bilden och jag har inte läst något om att denna skärma inte skulle göra det. Det är bara få skärmar som klarar av att visa med svart ram. Dock så kan det gå att lösa med grafikkortets drivrutin. Svaret kan finnas på Widescreengamingforum.com men jag har inte orkat kolla.

Permalänk
Medlem

http://www.tftcentral.co.uk/news.htm
"LG have recently released their new 20"WS L204WT to the US market, with the UK sure to follow soon. Retailing at ~$370 at the moment, the L204WT is the first to use LG.Philips new LM201WE3-TN panel with a 5ms response time, 2000:1 contrast ratio (thanks to DFC) and 300 cd/m2 brightness. The monitor also features lockable OSD with touch buttons on the rear right hand corner of its thin bezel and Adaptive Colour and Contrast Enhancement (ACE) offering preset modes including 'movie', 'text' and 'photo'. The screen looks like it should be well priced on its release in the UK as well, and should hopefully offer some good responsiveness for the gamers out there. More info as it becomes available."

"LM201WE3 20"WS TN Film 16.7 (8-Bit) 1680 x 1050 5ms 800:1 2000:1 300 / 450 160 / 160"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
http://www.tftcentral.co.uk/news.htm
"LG have recently released their new 20"WS L204WT to the US market, with the UK sure to follow soon. Retailing at ~$370 at the moment, the L204WT is the first to use LG.Philips new LM201WE3-TN panel with a 5ms response time, 2000:1 contrast ratio (thanks to DFC) and 300 cd/m2 brightness. The monitor also features lockable OSD with touch buttons on the rear right hand corner of its thin bezel and Adaptive Colour and Contrast Enhancement (ACE) offering preset modes including 'movie', 'text' and 'photo'. The screen looks like it should be well priced on its release in the UK as well, and should hopefully offer some good responsiveness for the gamers out there. More info as it becomes available."

"LM201WE3 20"WS TN Film 16.7 (8-Bit) 1680 x 1050 5ms 800:1 2000:1 300 / 450 160 / 160"

LG L204WT tillverkas med två olika paneler. Jag tror inte det är den med LM201WE3 som kommer att säljas i Sverige.

Permalänk
Medlem

Såg det när jag läste vidare, undra varför vi ska börja hosta upp så mycket pengar för en panel som tydligen är betydligt sämre?

Edit: Äh, jag tror jag skrotar det här med tft ett år till och nöter på med min crt.

Permalänk
Medlem

Re: Leveransen dröjer...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pajala73
Jag beställde min från Inwarehouse den 24/8, förskottsbetalade via internetbank. Då stod det "levereras 25/8". Sen ändrades detta till först 30/8, sen 11/9 och nu i veckan 15/9!

jag har också en order som ligger och väntar hos dem, betald och allt :]
för att vara på den säkra sidan så ringde jag upp för bara nån minut sen
och snackade med en kille som sa att leveransen från LG kan vara försenad..
har jag/vi tur så dyker prylarna kanske upp hos inwarehouse i eftermiddag
annars är det på MÅNDAG, den 18/9 som gäller. känns som det kvittar med
ett par dagar till när jag ändå har väntat i typ en månad på skärmen

Permalänk
Medlem

Jag har fått prel. 19/9 av dustin. Det enda jag ber till gud om är att jag slipper pixelfel.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

Vet ni vilken panel det är i skärmarna ni beställt? LG/Philips LM201WE3 eller
den andra Chunghwa CLAA201WA03?

Vill gärna veta hur dom skiljer sig åt innan jag beställer.

Permalänk
Medlem

Det är väl L203wt som har 2 olika paneler inte 204'an?
Jag har inte sett att 204'an skulle ha olika paneler någonstans, om ni har någon källa så posta den gärna så jag vet om jag skall köpa skärmen.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rebben
Det är väl L203wt som har 2 olika paneler inte 204'an?
Jag har inte sett att 204'an skulle ha olika paneler någonstans, om ni har någon källa så posta den gärna så jag vet om jag skall köpa skärmen.

Både L203wt och L204wt har två olika paneler.

http://prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=129290

Verkar som en är tillverkad i Kina:
https://gullfoss2.fcc.gov/prod/oet/forms/blobs/retrieve.cgi?a...

Och den med LG.Philips LM201WE3 är tillverkad i Sydkorea.

Permalänk
Avstängd

L204WT kanske är ngt för mig och min nya conroe burk?
Men synd att ingen värkar ha den i lager. Skulle vilja läsa lite reviews från europa så man vet hur den panelen vi får står sig emot den andra i usa/kanada.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Vad skiljer om man beställer en från Usa...hur mycket skiljer sig kontakterna och dyl?

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dum-Dan
Vad skiljer om man beställer en från Usa...hur mycket skiljer sig kontakterna och dyl?

Amerikansk strömkontakt (är ju enkelt att byta).

Troligen annan panel.

Troligen ingen DVI-kabel.