Permalänk
Gäst

Är detta möjligt? (Ljud > IR)

Tjena!

fick en snilleblixt häromdan... skulle man kunna bygga en IR-sändare som man kopplar in i 3.5 jacket på sin mp3spelare/Nintendo DS/laptop m.m och att man sedan spelar upp speciella ljudfiler, som då omvandlas i adaptern till IR-signaler..

För... IR signaler till tex Tv:n måste väll vara 1 & 0 or, så om man då hmm, vet dock inte alls vilken frekvens detta snds på eller om det är möjligt... så om nån kan säga direkt nej så slipper jag fundera på detta mer

Ideén i korthet:

IR-sändare(typ transistor,ir-diod...) med 3,5mm kontakt (hörlurskontakt), stoppas i "ljudspelare", sen har man speciella ljudfiler som motsvarar tex på/av för TV aparaten.. spela upp ljudet, rikta mot tv, och tada!

Permalänk
Medlem

har för mig att det skall finnas converters för detta...

Permalänk
Gäst

det vore lättast... har sökt en del, men hittar inget, vad är nyckelordet på denna apparat ?

och hur ska man kunna få tag på rätt ljudfiler?... använda ir-mottagare och omvandla "orginal-signalerna" från dosan till egna ljud kanske...

hittade detta:
http://features.engadget.com/2004/07/27/how-to-turn-your-ipod...

verkar lite omständigt... men det fanns iaf

Permalänk
Medlem

Vilket jobb, på en pc kan du använda en irdiod på serie eller parrallell porten istället. Sök och du ska finna

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

finns/fanns färdiga att köpa har en hemma till datorn

Permalänk
Medlem

finns guider hur man gör en till en ipod, bara att googla

Permalänk
Medlem

Finns med blåtåt har jag för mig. (på teknikmagasinet tror jag). Kostar nog dock en rejäl slant.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail