Permalänk

Kan man använda 2st tangentbord?

Jag har en liten vild idé för min kommande htpc låda. Jag vill ha multimedia knappar inbyggda i lådan. Alltså kunna styra volym, skip m.m. i winamp och även eventuellt direktknappar för internet och epost. Dessa finns ju inbyggda i vissa tangentbord och idén är att strippa ett sådant och lägga i lådan och sedan flytta ut knapparna till fronten. Det jag undrar är...
- Kan man göra detta och samtidigt ha ett "vanligt" (USB trådlöst) tangentbord utan att dom stör varandra?
- Finns det något annat sätt än att strippa ett tangentbord?

Visa signatur

Sajberman

Permalänk
Medlem

1 ja man kan ha flera tagentbord utan problem.
2 det finns kontrollkretsar man kan bygga till tex winamp rätt enkelt

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

man kan även slakta en gamepad har ja hört

Permalänk
Medlem

alternativ till att strippa tgb:et
Sök på google:
"Com-port winamp control"
ladda ner programmet
kör programmet
tryck på "help" fliken
välj "4 buttons" eller "15 buttons" för att se schemat för en com ports kontroller

Permalänk

Com porten blir nog upptagen för styrning av LCD displayen, så det funkar nog inte. Det där med att slakta en gamepad kunde ju vara ett alternativ, det får jag nog kolla upp. Men alternativet med att slakta ett tgb är väl det som jag tänkte gå vidare med om det nu fungerar att använda flera tgb samtidigt.

Visa signatur

Sajberman

Permalänk
Medlem

Funkar med flera tangentbod för mig utan problem. Och flera möss med för den delen. Visserligen kör jag ett t-bord via ps2 och det andra via usb, men det borde inte vara några problem.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.