Permalänk
Medlem

vad är den värd

jag har en gammal dator som jag vill sälja men jag har inget penga sinne så jag vet inte vad den är värd(hoppas på 5000).
Det är en :

Pris:1

1 x Msi Agp moderkort 478

1 x 512 minne (vet inte märket)

1 x Asus GeForce N6600LE 256

1 x 400w Nät-Ag

1 x pentium 4 northwodd 1.8 gh.z

2 x 120 gb hdd Matrox

1 x Atrix chassi +neon(CCD-Rör)

1 x samsung DVD+-RW läsare

1 x samsung DVD+-RW Brännare

1 x Creative Soundblaster LIVE 5.1

1 x Nätverks kort

1 x Hauppage WinTv kort

___________________________________________________________

Pris:2

1 x Philips MMS 260 5.1

1 x Network mus 1600 dpi

1 x Logitech standard keyboard

1 x steel pad Qick

1 x philips hp-250 (feta hörlurar)

Permalänk
Avstängd

datorn du säljer där är nog inte värd mer än 2500kr de som drar upp priset är graffe o tv-kortet, utan tevekort o med ett sämre graffekort så skulle du nog inte få mer än 1500kr för bara burken.

grejerna ska du nog ta me te DH o sälja var o sej

Permalänk
Medlem

DH är det lika med DREAMHACK lr ???

Och fan vad ledsen jag blir Jag hade hoppats på 4000-5000`):

Permalänk

om du säljer den på blocket så kankse du kan lura i den någonb för en 3000 men inte mer

Visa signatur

I survived 2007!

Permalänk
Medlem

Ja men jag ska nog lura i dem högtalarna och dem andra prylarna!!!

Jag ska försöka med 5000(jag vet att jag är elak)

Permalänk
Avstängd

kör hårt men me den cpun blir det lite svårt, om du kan gå ner lite i pris är det bättre att skriva typ 4500POK än att skriva 5000

Permalänk

3995:- hade jag skrivit på blocket.se

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk
Medlem

jag har lurat i en jävel 6000 med skärm ...
Så jävla grymt ....

gå ut på blocket och sök efter spel dator.
visst jag överdrev lite med grafikkortet..

Permalänk
Medlem

kan du sova gott efter en sådan affär?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuperDator_92
jag har lurat i en jävel 6000 med skärm ...
Så jävla grymt ....

gå ut på blocket och sök efter spel dator.
visst jag överdrev lite med grafikkortet..

hittar inte..., ge länk

Visa signatur

Bästa färdigbyggda stationära gamingdatorn under 10000 kr? http://www.agumagamingdator.se/

Permalänk

http://www.blocket.se/vi/9294393.htm?ca=11_s
Hohoho. Tänker bara på den stackars ungen som tror att han kommer att klara av spel som BF2 osv.

Permalänk
Medlem

"Grafikkortet är ett väldigt kraftigt asus N6600LE 256 mb O.b.s många tror att 6600gt klår detta men det här har ett 256mb stort grafik minne(jämfört med 128mb i Gt´n)"

Falsk marknadsföring kallar jag det, finns GT med 256 MB också och ett GT dänger LE i precis alla spel som finns. Hoppas verkligen att du inte lyckas sälja den för det priset.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Fy fan vad elakt Hoppas köparen blir nöjd

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Avstängd

va ska man säga..... stackars människor som köper för de priset. man borde införa obligatorisk koll på datordelar o värde på sådanna för o få köpa grejer

Permalänk
Medlem

tveksam till att någon köpte den för 6000:- finns ju massor av datorer som är bättre än denna för samma pris och även billigare på blocket..

Permalänk
Medlem

Fy

hur jobbigt här på SweClockers att läsa inlägg som:

Citat:

razeR1992:om du säljer den på blocket så kankse du kan lura i den någon...

Citat:

SuperDator_92: Ja men jag ska nog lura i dem högtalarna och dem andra prylarna!!!... jag har lurat i en jävel 6000 med skärm ...
Så jävla grymt ....

Citat:

Rambos_hier: Hohoho. Tänker bara på den stackars ungen som tror att han kommer att klara av spel som BF2 osv.

Finns där ingen etik och moral här på SweC.???
Inte vet jag om det är ett brott (§8) att uppmuntra andra till att lura tredjeman,
men detta är lågt!
Att ingen av moderatorerna reagerar eller tidigare har reagerat, må jag uppfatta som ett uttryck för dessas moraliska standard, eller kanske frånvaro av samma!

Visa signatur

”Han dolde sin dumhet bakom en mur av kunskaper.” N.F. Nielsen
Årsaken till den ekonomiska krisen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gylle
Fy http://web.comhem.se/~u85916095/Sm%e5_bild/satan1.jpg

hur jobbigt här på SweClockers att läsa inlägg som:

Finns där ingen etik och moral här på SweC.???
Inte vet jag om det är ett brott (§8) att uppmuntra andra till att lura tredjeman,
men detta är lågt!
Att ingen av moderatorerna reagerar eller tidigare har reagerat, må jag uppfatta som ett uttryck för dessas moraliska standard, eller kanske frånvaro av samma!

Var _sarkastisk_...

Permalänk
Medlem

jepp jag älskar att lura folk från pengar

Permalänk

Skaffa dig ett liv..

Permalänk
Medlem

hur skulle du känna dig om du blev lurad på 3000kr?

Permalänk
Avstängd

haha superdator_92 blev säkert i sin tur lurad på den här datorn
5öre på att han köpte den för 7k

Permalänk

Läste själv den där annonsen på blocket och undrade vad det var för tomte som försökte få ett 6600 att vara bättre än ett 6600GT. Nu vet man!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gylle
Finns där ingen etik och moral här på SweC.???
Inte vet jag om det är ett brott (§8) att uppmuntra andra till att lura tredjeman,
men detta är lågt!
Att ingen av moderatorerna reagerar eller tidigare har reagerat, må jag uppfatta som ett uttryck för dessas moraliska standard, eller kanske frånvaro av samma!

Är väl upp till säljaren att sätta vilket pris han vill, så länge det inte bryter mot några lagar (ocker, bedrägeri?). Klart man vill få ut så mycket som möjligt för prylarna man säljer, annars är man dum.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jadu, inte är det vacker i alla fall... :/

Jag köpte denna burk nyss, P4 Prescott S775 3GHz 2mb cache, gforce 6600 agp 8x 256mb, 1gb ddr dual channel, 350w psu etc... för 2000kr...

Visa signatur

@Home: Intel C2D E4300 | 1GB PC5300 667MHz Apacer | GFX? | Gigabyte 945P-S3

Permalänk

Faktafel!

Problemet är väl att annonsen innehåller rena faktafel och det är väl det som är fel. När säljaren dessutom känner till grafikkortets prestanda men medvetet skriver någon annat så pratar vi om just bedrägeri. Det är synd om den som går på det. Speciellt om det är en yngre person som sparat pengar länge för ändamålet.

Permalänk
Avstängd

ja de skulle ju nästan gå o polisanmäla honom men då måste man bara få den eventuella köparen känner sej lurad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Är väl upp till säljaren att sätta vilket pris han vill, så länge det inte bryter mot några lagar (ocker, bedrägeri?). Klart man vill få ut så mycket som möjligt för prylarna man säljer, annars är man dum.

Det är ju just det han har gjort, vilket han även erkänner och tom skryter om:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuperDator_92
jag har lurat i en jävel 6000 med skärm ...
Så jävla grymt ....

gå ut på blocket och sök efter spel dator.
visst jag överdrev lite med grafikkortet..

[...]

jepp jag älskar att lura folk från pengar

Citerar även brottsbalken för den som inte har koll på bedrägeri

Citat:

Brottsbalken 9 kap.
1 § Den som medelst vilseledande förmår någon till handling eller underlåtenhet, som innebär vinning för gärningsmannen och skada för den vilseledde eller någon i vars ställe denne är, dömes för bedrägeri till fängelse i högst två år.

2 § Är brott som i 1 § sägs med hänsyn till skadans omfattning och övriga omständigheter vid brottet att anse som ringa, skall för bedrägligt beteende dömas till böter eller fängelse i högst sex månader.

Tycker det är solklart och hade jag varit moderator på SweC hade jag varnat alternativt bannat användaren med hänvistning till §1 i SweC regler för forumet.

Permalänk
Medlem

Har varit med om sånt här lurendrejeri.

Gillar inte det. Hoppas du kommer få problem någon dag. eller råka ut för samma sak!

om ni undrar vad jag blev lurad på. En bil. Hitta en fin bil(trodde jag) på blocket. 6k skulle han ha. Hade jobbat hela sommarn för o få ihop pengar till en bil. Snackade lite med ägaren, han sa att de fanns lite rost. men att de inte var en rostburk. Och jag litade på han, när jag var o titta på bilen så visade han så gott som all rost, och de var ingen fara. men något jag hade glömt var o kolla tröskellådorna och priser på lite annat som behövdes till bilen. Jag köpte den och lita på personen. på vägen hem märkte vi att AC'n som skulle finnas var trasig o urkopplad o allt. Alla bussningar i bakvagnen är körda. Tröskellådorna är väck undertill! Övre yttre torpedplåten(den plåten som går mellan motorhuv o ruta var sönderrostad, vilket jag visste för man ser de ju klart o tydligt, hade dock glömt kolla priset på denna 2300:- kostar den plåtbiten). Tanken är sönderrostad, den hänger på tre kvart och lite annat smått..
Har varit o kollat på en bilplåt firma här i närheten. 12k ska de ha för o fixa all rosten.

Hatar all dessa personer.

Okey, jag vet hur de är, man vill ha högsta möjliga priset o.s.v... men för fan, tänk er själv o vara köparen istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze: Är väl upp till säljaren att sätta vilket pris han vill, så länge det inte bryter mot några lagar (ocker, bedrägeri?). Klart man vill få ut så mycket som möjligt för prylarna man säljer, annars är man dum.

Visst vill man ha så bra ett pris så möjligt för sina begagnade grejer,
vill inte företag som exempelvis ”Komplett.se” el. ”Netshop.se” tjäna mest möjligt på sina produkter? Behöver de att ljuga el. försöka lura folk? Nej, det tror jag inte de gör! Givetvis ville kunderna försvinna om de försökte, dessutom finns konsumentlagar osv.
Försäljning ml. privat till privatperson har mig bekant inte samma juridiska skydd, men är det liktydigt med att man fritt kan låta den själviska girighet och lurendrejeri härja?
Nu var inte det den juridiska aspekten jag i första hand reagerade på utan att det helt öppenbart är etisk och moralisk förkastligt som SuperDator_92 har agerat, men att ingen moderator har reagerat (och inte heller tidigare i andra trådar) är mig obegripligt.

Moderatorer är på sätt och vis föredömen för ungdomar som frekventera SweC.
eftersom de är domare över vad som får skrives el. inte. Låter de lurendrejeri och uppmuntran till samma, passera utan kommentarer har de godkänt ett sådant beteende (och kan väl mistänkas att handla på samma vis själva)!
Då kan man i konsekvensens namn också försöka lura andra med sina råd och vägledning i de olika forum!
Om jag nu tycker det är roligt, att inbilla en töntig tonåring att han kan få sin dator att gå dubbelt så fort, vid att byta nättsladdkontakten med en som passar i tvättmaskinens 380 volts uttag; då kan jag två mina händer och skratta åt hans dumhet när hans dator smäller! Är det den sorts moral som skal råda här på SweClockers?

Tidigare var det fjolliga fjortisar som härjade här, men skal det nu vara hänsynslösa hästhandlare, fifflande fuskare och mediokra moderatorer?

Visa signatur

”Han dolde sin dumhet bakom en mur av kunskaper.” N.F. Nielsen
Årsaken till den ekonomiska krisen.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Missade att killen tänkte ljuga om prestandan. Tråd låst och användaren varnad.

Det vore bra om ni i fortsättningen anmäler inlägget istället för att klaga i tråden, lättare för oss uppmärksamma det då.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015