Åter igen, Köpråd bärbar! Acer Aspire 5112WLMi VS Dell inspironTM 9400

Permalänk
Medlem

Åter igen, Köpråd bärbar! Acer Aspire 5112WLMi VS Dell inspironTM 9400

Hellu där, åter igen en fråga om vilken bärbar dator som är värst gällade grafiken.. Kommer inte helt att lämna spelandets värld när de är så många nya spel på ingående.. och även GAMLA spel.. på min nuvarande burk sitter jag och spelar bla Unreal 2k4, Most Wanted, Oblivion i 1024 och tendens till smålagg då och då i oblivion men man överlever absolut, för de är så lite men man ser att de finns där iallafall!

Nu är de såhär att jag ska kränga iväg min nuvarande, AMD 64 3200, 1024 ram och 6600GT 128 meg PCI-E, testade 3dMarks 03 nyss o fick ca 5500 P, låter grymt lite tycker jag, kanske blev nå fel? Nåja, spela roll.. än så länge

Nu står det mellan Acer Aspire 5112WLMi och en Dell inspironTM 9400

Acer ser i mina ögon värre ut faktiskt.. lite bättre Gfx än Dellen om man inte uppgraderar till 7900... och mera mindre än Dellen om man inte uppgraderar där också.. Men sedan läste jag fredrikanderssons recension om Dell och då blev ju den redan snäppet värre.. men nu finns det inte att välja ett 6800 kort vilket hade räckt för mig iallafall... Sedan, vet ni om 16 MS på Acern räcker? Och vad har Dellen i MS?

MVH

denil

Permalänk
Medlem

Köp dellen med 7900.

lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Köp dellen med 7900.

lAlAz0r

För mycket pengar, tyvärr

Permalänk

acern har inte en chans i universum ! Dell´en har bättre processor, bättre grafikkort, ja allting är bättre hos dell`en.

Visa signatur

Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | go7900gs | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb 7200rpm | Nvidia Forever !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snaska-kotte
acern har inte en chans i universum ! Dell´en har bättre processor, bättre grafikkort, ja allting är bättre hos dell`en.

Säg varför så blir jag glad

/F