Permalänk
Medlem

Moderkortet passar inte!

Hej hej

Håller just nu på att skruva ihop nya datorn..

Men stoort problem har uppstått, mitt moderkort passar inte för 5öre i mitt chassie!

Finns ju massa ställen i chassiet att skruva i distanserna, men hålen sitter inte på samma ställe som på mitt moderkort.

Förbannade piss oxå..

Permalänk
Hedersmedlem

Vill du ha hjälp eller? Tala då om vad du har för grejer så kan vi nog ge dej råd.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=378455&...

Om ni kollar på moderkortet så finns det 2sorters hål, uppe till vänster t.ex. De yttersta av dom 2 passar ingenstans i chassiet, men däremot det som sitter lite innanför. Men på dom hålen som passar mot chassiet så äre typ strömkretsar kring hålet?

Jag har inte gjort detta förr och vågar inte riktigt chansa på att skruva fast i dom hålen.

EDIT: Hahaha jaja, de va dom hålen med metall runt man skulle skruva i.. varsegoda å skratta åt mig. Kan ta det

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, det löste sig. Metallen kring skruvhålen är där för att ge bra jordförbindelse mellan moderkort och chassi.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Ok, det löste sig. Metallen kring skruvhålen är där för att ge bra jordförbindelse mellan moderkort och chassi.

Borde ju en normal dödlig förstå, hyffsat logiskt

Aja nu är det på gång iaf, ska ge mig in på elen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roeven
Borde ju en normal dödlig förstå, hyffsat logiskt

Aja nu är det på gång iaf, ska ge mig in på elen.

"vanlig dödlig" lol