Permalänk
Medlem

Ladda dator i bilen

Tjena gott folk..

Har en Acer 5672, tänkte ha den i bilen för att använda min gps..

Hur göra för att ladda?
Denna?

32-7733
Spänningsomvandlare från 12V DC till 1,5V / 3V / 4,5V / 6V / 7,5V / 9V och 12V. 1,5 A. För drift av kassett- CD-spelare, bärbara TV, dataspel och andra batteridrivna apparater. 7 olika utbytbara kontakter med polvändning. Storlek 90x56x32 mm. Kabellängd 1,8 m.

Denna hittade jag på CO..

Laptopen behöver ju visserligen 14V men den kanske laddas lite segare bara?

Annars om ni har någon annan produkt så släng upp en länk är ni snäl..

Tack för den här gången!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den där kostar tyvärr 500Kr, skdar inte om det e billigare.. Sen är den så stor jämfört med den på Classe om den nu funkar.. Men jag vet att det har funnits någon på Classe som folk har nämnt här men jag hittar ingen tråd om det..

Permalänk

Sök på Strömadapter på jula.se, art nr 924234. ska köpa en sån själv till min bärbara.

Visa signatur

Pentium D 840, 2048Mb DDR2, 7800GTX, 2x160Gb, Dell 2405FPW
3Dmark: 03: 17541, 05: 7822, 06: 4747

Permalänk
Medlem

Synd då att man inte har någon Jula i närheten.. Finns 20mil här ifrån..

Sen vet man ju inte om kontakten passar i datorn heller.. Men man får väl söka vidare..

Annars skulle ju den där funka..

Permalänk

Vi använder nämnda adapter till våra Sony-jobbdatorer. Fungerar helt OK under transport mellan arbetsställena.
Det följer med 5-6 olika anslutningar och jag vågar lova dig, att det finns en som passar din Acer.

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk
Medlem

jag sitter på en Amilo Xi 1546 (fujitsu siemens)
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097498

inte helt säker.. men gissar på att den kör 14V även den... nån som vet något passande och framförallt "säkert" vill inte bränna datorn ;D

Permalänk

Kolla vad det står på nätdelen, där står utvolt och ampere. Båda måste stämma.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Clas Ohlson har passande laddare, 32-5502 och 38-1383, 329 resp. 445 kr. Har använt den förstnämnda till min förra dator. Mängder av kontakter medföljer och det gäller att välja rätt spänning. För mera strömkrävande datorer är det den dyrare som gäller. Vill man ha den hemskickad får man lägga till 85 kr. Kjell & Company har dem också, 44-472 för 319 kr och 44-473 för 439 kr, frakt 49 kr.

Permalänk
Medlem

Då måste jag alltså ha 38-1383 eftersom min dator vill ha 19V 4,74 A

Rätta mig om jag har fel.. Eller går det att använda den billigare och den laddar segare bara?

Permalänk

Du måste ha den kraftigare! Fast oi första inlägget säger du att den vill ha 14 V.... Adaptern ersätter helt enkelt det vanliga nätaggregatet inte det interna batteriet (det är kanske på 14 V?). När du har adaptern inpluggad går den på max, den taktas inte ner som brukar vara fallet när bärbara går på batteri.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger Gustavsson
Du måste ha den kraftigare! Fast oi första inlägget säger du att den vill ha 14 V.... Adaptern ersätter helt enkelt det vanliga nätaggregatet inte det interna batteriet (det är kanske på 14 V?). När du har adaptern inpluggad går den på max, den taktas inte ner som brukar vara fallet när bärbara går på batteri.

Såg att jag hade gjort det men det är det senare volt-antalet som stämmer.. Minnet var inte på topp tyvärr, ber om ursäkt.. Ja men då blir det den dyrare då i sånna fall om det inte finns någon billigare någonstans