Medieval total war 2 - Demo

Permalänk
Geeks
SweClockers

Så fantastiskt spel, rycker i byxorna vid varje slag.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Company of Heroes känns bättre på FPS fronten, dock inte om man zoomar in, vilket man inte gör så ofta men iallfall. Har inte något konkret att komma med, bara vad det kändes som efter 10 min TW2 och hur många timmer som helst med CoH.

Fick runt 30 fps i utzoomat läge i TW2. Får ca 50 i CoH.. dock kommer jag inte ihåg om det var med AA och AF eller inte.

Tillägger att det är med båda på högsta.

mmm fast CoH verkar snyggare har ju fått 10/10 på grafiken hos gamespot, och det fick inte ens oblivion! och så kan man inte zooma ut nå mycke där (vilket är irriterande)
jäkla mycket gubbar det kmr att springa på slagfältet (vilket gör att fpsen doppar), fast längtar mer till supreme commander dock:D

Permalänk

Sen till alla som inte gillade demot, så är det ju bra att ha i åtanke att detta är en pre-beta version av spelet.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Avstängd

Har spelat allt på demot. Det var kul. Jag hade maxad grafik och det hackade inget. Vad är CoH för spel?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Har aldrig riktigt gillat enstaka historiska slag såhär. Mycket roligare när man själv har byggt upp armén och sånt på den andra kartan och sen får slåss

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk

En liten fråga angående det färdiga spelet: Kommer Sverige att finnas med som spelbar faction?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
En liten fråga angående det färdiga spelet: Kommer Sverige att finnas med som spelbar faction?

Inte för att jag vet svaret, men troligtvis får vi inte vara med. Att Sverige var Nord Europas främsta makt under denna tid kommer garanterar ignoreras...

Eller tja, vilken tid är spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealDaBratt
Inte för att jag vet svaret, men troligtvis får vi inte vara med. Att Sverige var Nord Europas främsta makt under denna tid kommer garanterar ignoreras...

Eller tja, vilken tid är spelet?

Typ från då när vi i Sverige fortfarande satt och åt loppor från varandras hår. Nä kanske inte riktigt men nästan. Tror att det sträcker sig fram till då de första gevären kom.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Spelet slutar år 1520. Fram tills dess var Sverige mer eller mindre obetydligt, så nej det kommer inte vara med. Danmark däremot finns representerat.

Man kan modda in Sverige, om man vill. Jag moddade friskt i Rome, så jag vet att det är görbart. Men jag vet inte vilka begränsningar den nya upphottade motorn har. Rome motorn kunde högst ha 20 olika faktioner (21 med rebellerna). Så man fick "ändra" en gammal faktion istället för att lägga till en ny.

Permalänk

Haha vilket mesigt spel. Kunde det inte fokusera på Sveriges stormaktstid istället. Åh att få sen den blågula fanan vaja i skön 3D...

Kanske blir bra ändå. Men inte tänker jag vara dansk iaf, fy för den fule ankan på andra sidan sundet!

Indirekt är vi iof med eftersom Kalmarunionen tvingade oss att beblandas med patrasket...

Permalänk

så har en S939 AMD64 3700+ stöd för SSE-2?

annars lär jag grina för proppen är relativt ny bytt

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealDaBratt
Haha vilket mesigt spel. Kunde det inte fokusera på Sveriges stormaktstid istället. Åh att få sen den blågula fanan vaja i skön 3D...

Kanske blir bra ändå. Men inte tänker jag vara dansk iaf, fy för den fule ankan på andra sidan sundet!

Indirekt är vi iof med eftersom Kalmarunionen tvingade oss att beblandas med patrasket...

Om vi har tur så kanske det kommer ett expansionpack där Sverige är med

Permalänk

Skulle inte vara så konstigt då bla Barbarian invasion utspelas efter Rome, dock vet jag inte hur stor skillnad det skulle vara från vanliga då mycket av det politiska maktspelet redan finns implementerat kanske skulle det bli lite mer religons strid som i barbarian invasions då mellan protestantism och katolicism som influerade mycket på den tiden. Skulle inte tacka nej till att se en svensk fraktion dock.

Permalänk
Medlem

Kul demo, tråkigt nog så verkar jag inte ha det optimala grafikkortet för den, annars flöt det på bra.

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem

Spelar väl ingen roll om det är en nation som exakt heter "SWEDEN (POWAAH!!1one)" eller inte
T.ex. i Rome Total War fanns ju Gauls, eller Germanerna, eller Bretons. De är liksom ändå nordiska eller "ariska" om man nu ska sträcka sig så långt.

Vad jag hört så ska det vara en sjuhelsikes massa nationer med, och då kommer garanterat nån form av tyskar/nordiska/vikinga-wananbe's/celtic vara med, vadsomhelst duger åt mig att låtsas att jag slåss för sveriges framtid

Och som ovanstående talare talade, ehm, skrev, så lär det vara lika lätt att modda.
Bara byta ut celtic's nationsflagga mot en svensk flagga du själv gjort i paint!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Jag kan lova er att om det finns tillräckligt stort behov av det, ska jag personligen ändra Danmark i spelet till en Sverige (Alternativt: Sweclockers) Faktion och lägga upp här på sidan med enheter som skulle passa.

Men Danerna i spelet kommer att kunna rekrytera diverse vikingainspirerade enheter, även om spelet tarvid efter Vikingatidens slut. Byzantinerna kommer såklart även ha en del vikingar i sitt elitgarde, eftersom de historiskt sätt var några av Öst-Roms bästa infanterister.

Permalänk
Medlem

Kommer de vikingainspirerade enheterna att ha hjälmar med horn på?
Isåfall lägger jag mig ner och skrattar av frustration och irritation :/

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Kommer de vikingainspirerade enheterna att ha hjälmar med horn på?
Isåfall lägger jag mig ner och skrattar av frustration och irritation :/

Nej de kommer de inte ha.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jag kan lova er att om det finns tillräckligt stort behov av det, ska jag personligen ändra Danmark i spelet till en Sverige (Alternativt: Sweclockers) Faktion och lägga upp här på sidan med enheter som skulle passa.

Men Danerna i spelet kommer att kunna rekrytera diverse vikingainspirerade enheter, även om spelet tarvid efter Vikingatidens slut. Byzantinerna kommer såklart även ha en del vikingar i sitt elitgarde, eftersom de historiskt sätt var några av Öst-Roms bästa infanterister.

Dessutom kommer ryssarnas elit trupper vara vikingar.

Permalänk
Medlem

Sitter med radeon 9800pro connect3d och spelet funkade helt ok om ni frågar mig. Grafiken va duglig, spelade på medium inställningar =D

Skönt att man inte needar ett SUPER MEGA graffe för spelet =D =D =D

Spelet "demot" va inte världens bästa men från 1 till 10 så en svag 8:a iaf Som någon sa tidigare det mycket roligare när man bygger sina egna trupper och anfaller osv.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

Japp precis, eller om man fick anfalla en borg. Jag skulle hellre ha 1 slag där man anföll en stor borg, än de halvbra som är med nu :/

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Ja men det är ju ett demo.
Då är väl 2 sånna här slag ett bra sett att demonstrera.
Men som sagt hade man kanske velat se kartan också...

Permalänk
Medlem

när släpps det?

Visa signatur

Mal

Permalänk
Medlem

http://www.play.com/Games/PC/RCS/3-/880853/Medieval_2_Total_W...

availability: Due for release on 10/11/2006

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Det ploppar upp en slags consoll med jämna mellanrum när jag spelar. Och tillsammans med den en stor meny med keyboard-schortcuts typ. Spelet börjar hacka, snabbspolas o skit. Kan inte få stopp på det här. Någon som vet hur man löser deT?

Permalänk
Medlem

hmm... fick bara runt 20-25 fps me ganska hög grafik.. bloom o reflections på.
ska de gå så seegt ?
sen blir bilden sudig om ja setter på AA

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Hmm.. konstigt.. Kör runt medel och får 10 fps, endå känner jag inte av att det laggar så värst mycket.. Wierd.
Men jag har bokat spelet på www.cdon.com (Medieval 2 Total War Collector's Edition )

Permalänk
Medlem

Unit Detail på Super High är den största fps-boven, eftersom den helt och hållet tar bort alla sprites och ersätter dem med fulla 3d-modeller istället

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Hmm.. konstigt.. Kör runt medel och får 10 fps

Hur ser man sin FPS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onlytobbe
Hur ser man sin FPS?

jag använder Riva tuner OSD grejjen, så ser man fps...ect... i alla 3d aplikationer

jag hade bara unit detalj på High..
de e shadder version 2 som drar ner..
om jag kör på version 1 så får ja runt 50-60 fps
men då är de ju inte lika snyggt..
de e bloom/ljus dynamik.. efekten som gör att spelet får liv... typ...

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit