Permalänk

9600 bootar inte med DVI

Hej.

Har ett riktigt lurigt problem.

Jag skaffade mig precis en platt-tv och vill då självklart kunna använda dubbla skärmar. Tidigare körde jag vga-kabel till min vanliga crt-skärm. köpte i samma veva en tft-skärm och nu uppstår problemet.

Datorn fungerar utmärkt om jag startar med någon av skärmarna inkopplad till vga-porten. Men så fort jag kopplar någon av skärmarna till dvi-porten så bara totalvägrar den. Jag ser boot-skärmen för moderkortet och sen räknar den upp ram-minne och identifierar hårddiskar och dvd-spelare. Efter detta kommer jag till en skärm som ser ut som en dos-kommando-prompt. Den står still och jag kan inte skriva kommandon eller någonting med tangentbordet. Helt dött.

Kopplar jag tillbaka till vga och startar om så fungerar det prima igen. Är hopplöst att behöva växla vga-kabeln fram och tillbaka mellan tv'n och datorskärmen för att kunna använda båda. Någon som vet hur jag kan sparka liv i min dvi-port igen?

Det är alltså inga fysiska fel på den eftersom att jag kan komma in i bios osv. i dvi-läget på båda skärmarna.

Har uppdaterat till senaste catalyst-drivrutinerna.

Visa signatur

"No bird soars too high if he soars with the power of his own wings"

Permalänk
Medlem

Jag har liknande problem.
Jag köpte nyss en tft med både D-SUB och DVI. Jag hade innan en vanlig crt skärm. Jag har samma grafkkort radeon 9600.
Jag får ingen bild alls. Men DVI kabeln i kortet så får jag "No signal" i en ful box hoppandes runt, tills den stänger av sej. Men men D-SUB:en så funkar det kanon. Detta är inget som jag orkar läga ned sån jättetid på, eftersom det funkar, men det är ändå något som jag skulle vilja ha fungerande. Jag har också nya drivisarna.
Detta känns skumt.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8GHz - 4096mb TWINX 460MHz - 9800xt - MSI P6N