Permalänk
Medlem

Billig 17" tft/lcd?

Letar runt lite efter en billig 17" tft/lcd skärm, för jag har inte plats med min 19" crt längre.. I vilket fall har jag hittat en som verkar väldigt billig..tänkte bara höra om någon vet något om den..

Compaq FP1706X, heter den.. och externa högtalare ingår.. finns på elgiganten och Kostar bara 1495:-

Responstid (ms) 8
Kontrastförhållande 500:1
Ljusstyrka 250
Certifiering TCO03
Anslutningar VGA (15 pins mini D-SUB )

....

Så vad tror ni om den? Någon som har prövat? Det ända som jag tycker verkar lite lågt är ljusstyrkan på 250..

Har ni andra förslag på skärmar? Gärna så man kan åka och "testköra" i någon affär.. Helst inte mycket över 2000:-.. Och färgåtergivningen ska inte vara helt åt skogen, då jag pysslar en del med webdesign och photoshop.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack..

och *Bump*

Är det någon som har egen erfarenhet av de lite billigare tft skärmarna 17-19" i prisklassen 1500-2000:- ?

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

envision 19" köpte jag på elgiganten för några månader sedan och den funkar hur bra som helst den har också 2 st högtalare vid sidan om den...den kostade ca 1990 kr när jag köpte den...

Permalänk
Medlem

Jag har själv en Mirai 19w,den gick på runt 2000,Jag är väldigt nöjd,förutom plastkänslan,men den får man nog leva med i den här prisklassen

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d34th
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324637

kanske är nått?

Jag köpte den och den fungerar skitbra! Mycket prisvärd! Jag fick den dock för 1495:- (veckans erbjudande)

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

För några veckor sedan sålde OnOff:s webbutik ut några gamla skärmar och jag slog till på en Acer AL1714 17" TFT för 950:- (!)

Tänkte att även om den den har trasiga pixlar och annat fel kan den duga som en extra-skärm.

Det visade sig att den var fabriksny helt utan felaktiga pixlar, 8ms och allmänt trevlig

Det blev min primärskärm och jag är mycket nöjd

Tror att du lugnt kan köpa en "billig" skärm och bli nöjd med den