Splinter Cell 4: Double Agent

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
men prison break skulle då iaf inte blir två säsonger som jag fattat det?

och nog med offt. nu

blir det coop till detta med?!?! älskar spel med coop! mer sådana vill vi ha! och splinter cell är alltid underbart!

Om de är RIKTIGT jävla radikala är man varsin fånge.

Permalänk
Medlem

Första trailern: http://www.gamershell.com/download_11880.shtml (QT)

Edit
Det ser fint ut, eller ja, snygg klippning i alla fall..
Ni som har problem att köra filmen, använd VLC.

Funnen i annat format:
http://www.xboxyde.com/leech_2096_en.html (AVI)

Hittade även en liten trailer på samma sida:
http://www.xboxyde.com/leech_1733_en.html (AVI)

Angående den sista, finns det en möjlighet att grafiken är ingame?
Det börjar bli svårt att skilja på förrenderat och ingame nu för tiden
Jag syftar självklart inte på rörelserna och svettdroppar osv, utan själva grafiken.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Kan bli trevligt

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Lite nya screens: http://www.gamershell.com/xbox360/splinter_cell_double_agent/...

Snyggt blir det i alla fall.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

mumma! bra ord för dessa spel

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

*längtar*

Har lirat igenom varenda SC spel som har kommit. Tycker om dom skarpt. Men tror ni det kommer ut till PS2? För att jag har alla Splinter Cell spel till PS2, och skulle då också vilja ha 4:an också till den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
*längtar*

Har lirat igenom varenda SC spel som har kommit. Tycker om dom skarpt. Men tror ni det kommer ut till PS2? För att jag har alla Splinter Cell spel till PS2, och skulle då också vilja ha 4:an också till den.

Jag tror inte PS2 klarar av detta spel, PS3 klarar det dock men vet inte om det är planerat till det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Det kommer släppas till alla format precis som tidigare splinter cells

http://www.gamespot.com/search.html?type=11&stype=all&qs=doub...

Permalänk
Medlem

Rycker upp tråden igen nu när spelet inte är långt ifrån release.

Officiella system req. här. Om ni har ett grafikkort som är äldre än 10 månder kan ni tyvärr glömma det här spelet. Sitter själv i skiten med ett X800XT som inte duger

Citat:

System Requirements:

Supported OS: Windows® XP (only)
Processor: 3 Ghz Pentium® 4 or AMD Athlon™ 3000 (3.5 Ghz Pentium 4 or Athlon 3500 recommended). Game optimized for Dual-processor-enabled computers.
RAM: 1 GB
Video Card: DirectX® 9.0c-compliant, Shader 3.0-enabled 128 MB video card (256 MB recommended) (see supported list*)
Sound Card: DirectX® 9.0c-compatible (EAX" recommended) - PC audio solution containing Dolby® Digital Live required for Dolby Digital audio.
DirectX Version: 9.0c or higher (9.0c included on disc)
DVD-ROM: 4x DVD-ROM or faster
Hard Drive Space: 8 GB
Peripherals Supported: Mouse, keyboard
Multiplay: Broadband connection with 128 kbps upstream or faster

*Supported Video Cards at Time of Release

ATI® X1600/X1800/X1900 NVidia® 6600 /6800/7300/7600/7800/7900

Laptop versions of these cards may work but are NOT supported.

These chipsets are the only ones that will run this game. Additional chipsets may be supported after release. For an up-to-date list of supported chipsets, video cards, and operating systems, please visit the FAQ for this game on our support website at: http://support.ubi.com.

Source: shop.ubi.com

Det är väl förmodligen portningen från Xbox 360 som bidrar till att Shader Model 3.0 och endast det stöds och inget annat...

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

10 Månader? 6600 fanns ute 2004.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem

hmm det där lät ju riktigt illa om det bara fungerar med de där korten :S

aja jag kommer iaf att spela på xbox, precis som det ska spelas!

helt klart mest känsla på xbox!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
hmm det där lät ju riktigt illa om det bara fungerar med de där korten :S

aja jag kommer iaf att spela på xbox, precis som det ska spelas!

helt klart mest känsla på xbox!

Kör du på X360?

Föredrar helt klart SC på konsol. Har försökt spela på PC, men det är katastrof (iaf de tidigare SC).

Kör just nu SCDA på X360n, och det är ljuvligt. Singleplayern är lite klen, men jag spelar för det mesta Multiplayer.

Permalänk
Medlem

Kör versionen på "vanliga" xboxen, och jag måste säga att det är förvånansvärt snyggt där. Grymt bra spel med, som alla i serien.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Har lirat det lite på xboxen. Det är det första Splinter Cell jag har provat och det blir inte det sista! Så jävla coolt det är

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Är det någon som kunnat sniffa upp någon info om när någon ev. patch för Shader 2.0 kommer? Letat men inte hittat något än.

Permalänk
Medlem

Har köpt samtliga tidigare Splinter Cell spel till PC på releasedagen, men om denna kräver Shader 3 får jag skippa denna (tillsvidare)..

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Men förfan, så jävla dåligt
Kommer dom fixa till det eller är det bara att acceptera att jag inte kan lira på mitt X850XT PE? För det står ju ändå: Supported cards at the time of release* det måste väl ändå innebära att dom kommer lägga till stöd för andra grafikkort?

Tror tyvärr nästan att det betyder att nya chipsets som släpps efter spelet som har stöd för SM 3.0 kommer stödjas. Men man kan ju alltid hoppas

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

När kommer det på PC?

Är det någon som testat att lira SC på PC med en Xbox-kontroll, som kan informera mig lite om hur det är?

SC är lätt bäst på Xbox, men grafiken är ju snyggare på dator... =/

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Har testat både på PC och 360, efter 360 är pc en besvikelse, inte alls samma känsla, detaljerna i 360-versionen som gör det där lilla extra.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Har det på PC sen igår (söndag). Och jag kan meddela att det är GRYMT krävande. Jag kör på 1280x720 och med ''Next Generation'' på grafikspec och det laggar ganska kraftigt om det blir för mycket action eller i stora utomhusmiljöer.. Och jag har ändå en ganska hyfsad dator tycker jag. Är något problem med grafikinställningarna oxå, jag kan nämligen inte ändra dom. Eller upplösningen kan jag ändra men inte själva grafikinställningarna, det ändras hela tiden tillbaks till ''nextgen'' vad jag än gör. Jävligt irriterande! Fruktansvärt grymt spel hur som helst, det bästa i serien!

Visa signatur

AMD 4000+, 2048mb DDR, Leadtek 7800GTX, 21" wide TFT, Creative X-Fi, 2x250GB SATA, 160GB Extern, Razer Copperhead

Permalänk
Medlem

skulle behöva lite hjälp i spelet.
alltså, hur fan får man upp kassaskåpet på jba's högkvarter :S helt omöjligt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskifer
skulle behöva lite hjälp i spelet.
alltså, hur fan får man upp kassaskåpet på jba's högkvarter :S helt omöjligt...

På samma sätt som du fick upp kassaskåpet tidigare i spelet, Shanghai tror jag det var? Hur som helst så funkar det på exakt samma sätt.

Jag får dock buggar ibland när jag ska öppna skåp, det går inte att rotera låsen, det händer inte ett skit när jag trycker på pil-tangenterna helt enkelt. Har fått starta om spelet för att få det att funka...

Visa signatur

AMD 4000+, 2048mb DDR, Leadtek 7800GTX, 21" wide TFT, Creative X-Fi, 2x250GB SATA, 160GB Extern, Razer Copperhead

Permalänk
Medlem

Ja det är rätt krävande.. 1024x768 och det mesta på high och har ca 30-50 fps. Måste man ha grafikkort för 4000kr för att det ska kunna bli snyggt och flyta? Menar mitt kort kostade 2800kr för ca 2 månader sedan..

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Flyter fint med allt maxxat på mitt X1900XT kort, dock utan AA för det blev nån bugg när jag aktiverade det ( 1280x1024 föv ).

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

nån som har release på PC?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
nån som har release på PC?

2006-11-10

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk

Ubisoft är de största Nvidia-bögarna som finns. Nvidia har betalat Ubisoft för att ha ett sämre stöd för ati-kort. Varför skulle de kräva shaders 3.0 om inte det var för att många ati kort endast har version 2.0. Skillnaden mellan 2.0 och 3.0 är inte är någon större skillnad. På versioen 3.0 kan inte Nvidiakort ha anti aliasing+hdr medans de bästa ati-korten kan det, därför disablar Ubisoft aa för att Ati ska få några fördelar grafiskt. Varför vill Ubisoft göra sina kunder arga? Tack vare att de blivit uppköpta av Nvidia kan mindre folk ta del av spelet, hur tänker dom egentligen?!?!

http://rage3d.com/board/showthread.php?t=33872367

Permalänk
Medlem

eller är det för att de vill att spelet ska se snyggt ut, hade inte sett hälften så bra ut med sm2.0, och trots sm3.0 så ser det ämdå inte hälften så snyggt ut som på 360 enligt mig. AA+hdr är inget de programmerat... det är en begränsning bara i nvidia-korten

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon_persson85
Ubisoft är de största Nvidia-bögarna som finns. Nvidia har betalat Ubisoft för att ha ett sämre stöd för ati-kort. Varför skulle de kräva shaders 3.0 om inte det var för att många ati kort endast har version 2.0. Skillnaden mellan 2.0 och 3.0 är inte är någon större skillnad. På versioen 3.0 kan inte Nvidiakort ha anti aliasing+hdr medans de bästa ati-korten kan det, därför disablar Ubisoft aa för att Ati ska få några fördelar grafiskt. Varför vill Ubisoft göra sina kunder arga? Tack vare att de blivit uppköpta av Nvidia kan mindre folk ta del av spelet, hur tänker dom egentligen?!?!

http://rage3d.com/board/showthread.php?t=33872367

Som sagts tidigare så utvecklas spelet troligen främst till 360 och eftersom den har stöd för SM 3.0 så vore det korkat att inte utnyttja det. Att sedan "konvertera ner" hela spelet för en PC-version kräver nog väldigt mycket jobb.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Det var samma problematik i Chaos Theory, var det för att den var extra gjord 360? I det spelet kunde inte heller ati- kort välja aa+hdr, enda sättet var att döpa om exe-filen till oblivion.exe

Det är helt uppenbart att Nvidia har sponsrat dem. För varför skulle de annars hålla på detta sätt?