Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Produkttest: Stort processortest - AMD mot Intel

Permalänk
Avstängd

Finns inte GMP i kompilerad form?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Finns inte GMP i kompilerad form?

Finns med i de flesta Linux distar, heter libGMP.

Lite bökigare om man vill ha färdigkompilerad lib för Win32. Finns dock oftast någon som vill dela med sig, brukar läggas upp på forumet. Kör själv med en sådan mellan varven. Men om man vill köra GMPBench så får man kompilera den själv.

Permalänk
Medlem

Mina synpunkter:

Ena året regerar Intel processormarknaden och andra året regerar AMD marknaden. Så är det bara.. Som det ser ut just nu, leder Intel Processorkampen, men för det är inte AMD ett dåligt val för den som vill ha processor till spel och andra krävande aplikationer. För mig finns det ingen anledning att köpa Intel, då jag är mer nöjd än nöjdast med AMD, och kommer förhoppningsvis vara det i fortsättningen också!

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metric
Mina synpunkter:

Ena året regerar Intel processormarknaden och andra året regerar AMD marknaden. Så är det bara..

AMD har "regerat" sen de släppte A64, och hur många år sen var det nu då?

Men nu är det nog dags att gå över till den mörka sidan igen. NV's 8800-serie verkar kräva ordentligt med processor-kraft.

Det blir dyrt det här..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
AMD har "regerat" sen de släppte A64, och hur många år sen var det nu då?

Men nu är det nog dags att gå över till den mörka sidan igen. NV's 8800-serie verkar kräva ordentligt med processor-kraft.

Det blir dyrt det här..

Jomenvisst. Du råkar inte någon koll på om AMD kommer med nån motsvarighet till Intels Core 2 duo snart?

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metric
Jomenvisst. Du råkar inte någon koll på om AMD kommer med nån motsvarighet till Intels Core 2 duo snart?

Jodå. Kallas för K8l (kodnamn) än så länge. Mer att läsa http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_K8L
och google så klart

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Jodå. Kallas för K8l (kodnamn) än så länge. Mer att läsa http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_K8L
och google så klart

Intressant! Ska följa utvecklingen med AMD:s nya prolle!

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X