Permalänk
Medlem

stationär glossy skärm?

Hej!

Jag är ute efter en skärm med bra färgåtergivning och bekväm kontrast... har en acer dator (jag vet), men jag är grymt nöjd med skärmen... crystalbright coatingen gör underverk för komforten... Arbetar med CAD och bildbehandling... så responstiden är inte så viktig... då är refreshraten viktigare...

så jag letar efter en skärm i storleksordningen 1680x1050 pixlar eller mer med glossy yta...

nån som vet?

Tack på förhand

//Fabbe

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk

NEC 20WGX2 ?

Permalänk
Medlem

dyyr.... och enligt användare... inte speciellt bra tyvärr...

funderar på en dell 2407... är det tillräkligt bra kontrast på som den är... eller kan man på något sätt lägga till glossyness på den?

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabbe72
dyyr.... och enligt användare... inte speciellt bra tyvärr...

funderar på en dell 2407... är det tillräkligt bra kontrast på som den är... eller kan man på något sätt lägga till glossyness på den?

annars har den fått bästa kritik av massor med datorsiter. bara att göra en google search. har inte hört nån som varit missnöjd.

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag inte.........

Är den bra eller inte?
Vore tacksam för länkar till både positiva testresultat och negativa (eftersom meningarna är delade). Är nämligen oerhört sugen på att köpa en NEC 20WGX2. Anser att jag är en tämligen "allround" datoranvändare som gör allt från "jobbrelaterade office redovisningar" till slösurfning, bildhantering samt enklare spel (typ NFS) för husbehov.

Visa signatur

ASUS P6T Deluxe-V2, Core-i7-975EE, ATI-4890xxx 1Gb, 6GB Corsair 12800 Dominator, VelociRaptor-300, Plextor 716-SA,
X-Fi Fatal1ty, Corsair HX-850W, Coolermaster Stacker.

Permalänk
Medlem

Packard Bell Maestro 220W

Tjena!

Håller på å leta efter en 22tums wide funderar på
Packard Bell Maestro 220W med glossy yta den borde kunna vara intressant för dig. Den är dessutom billig ca 4000kr!

Har du jobbat med skärmar med glossy yta förut? Fördelen är ju skärpan, nackdelen att de reflekterar mycket ljus.

Jag ska jobbar som du en del i 3dmodelleringsprogram som t.x alias och photoshop. Ska även kolla på film å surfa på den.
Rekommenderar du en glossy skärm om man ska avända den till detta.

Mvh Andreas

Permalänk
Medlem

Re: Packard Bell Maestro 220W

Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasj
Tjena!

Håller på å leta efter en 22tums wide funderar på
Packard Bell Maestro 220W med glossy yta den borde kunna vara intressant för dig. Den är dessutom billig ca 4000kr!

Har du jobbat med skärmar med glossy yta förut? Fördelen är ju skärpan, nackdelen att de reflekterar mycket ljus.

Jag ska jobbar som du en del i 3dmodelleringsprogram som t.x alias och photoshop. Ska även kolla på film å surfa på den.
Rekommenderar du en glossy skärm om man ska avända den till detta.

Mvh Andreas

Har kanske en förutfattad mening.....Packard Bell ringer inte speciellt högt hemma hos mig...Rätt eller fel.

Har en Laptop med 17" Glossy skärm. Tycker att den är helt OK.

Ang priset så är inte priset det som styr i första hand (missförstå inte). Men jag sparar inte in 1000:- för att sedan sitta och jobba med en skärm som jag egentligen inte gillar.

Visa signatur

ASUS P6T Deluxe-V2, Core-i7-975EE, ATI-4890xxx 1Gb, 6GB Corsair 12800 Dominator, VelociRaptor-300, Plextor 716-SA,
X-Fi Fatal1ty, Corsair HX-850W, Coolermaster Stacker.